Suara Anak Pahang - Perlu Baca

20 December, 2011

INI BUKAN DEMOKRASI KITA BHG 3 - DEMONSTRASI PELAJAR ANJING LIAR

Klip video propaganda pembangkang yang menyokong 
perbuatan pelajar biadap berkenaan


13. Beberapa hari lalu menyaksikan demonstrasi pelajar IPT yang menyerang PWTC dan menurunkan bendera pemimpin. Sekali lagi kita lihat atas nama demokrasi kebebasan digunakan dengan cara yang cemar untuk perjuangan pihak tertentu. 

14. Beberapa persoalan timbul dalam fikiran kita; Apakah hanya pelajar melayu saja yang memprotes dan tidak berpuas hati dengan AUKU?  Apakah kehadiran mereka itu benar-benar mewakili keseluruhan pelajar IPT? Apakah tidak ada tangan-tangan ghaib dibelakang mereka itu?

15. Jika demikianlah, atas nama demokrasi menggunakan kekerasan dan paksaan untuk mendapat kebebasan maka pelajar yang berhimpun itu tidak lebih dari sekumpulan 'anjing liar'. Atas nama demokrasi mereka bertindak biadap, kurang ajar dan langsung tidak memperlihatkan ciri-ciri demokratik.

16. Adam Adli, seorang pelajar yang masih mentah hanyalah alat kumpulan yang sebenarnya ingin menghuruharakan negara. Fokus sebenarnya kumpulan berkenaan adalah pembebasan Anu arr yang dianggap ikon demokrasi yang keliru itu.

17. Menyerang PWTC dan menurunkan bendera pemimpin negara adalah satu perbuatan biadap dan tidak berlandaskan demokrasi. Jika mereka tidak sukakan seseorang pemimpin itu sepatutnya PRUlah yang menentukannya. Perdana Menteri kita dipilih dengan cara demokrasi dan itu adalah kehendak majoriti, mereka tidak boleh memaksa seluruh rakayat untuk menyukai 'Peliwat' sebagaimana yang mereka sukai. Demokrasi bukanlah mengikut acuan mereka sendiri saja.

18. Video klip diatas adalah dari sumber pihak pembangkang atau yang ditaja oleh pembangkang. Terdapat juga nada hasutan didalam klip berkenaan yang menunjukkan sokongan terhadap perbuatan pelajar berkenaan. Siapakah sebenarnya dibelakang kumpulan para pelajar itu? Siapakah yang 'meliwat' bontot Adam? Berapa Adam dibayar untuk melakukan perbuatan keji yang memalukan ibu bapa mereka? Jika pembangkang tidak terlibat kenapa ada Cikgu Bard bersama mereka?

19. Demokrasi negara kita jika tidak benar-benar dipimpin, pasti kita akan jadi seperti negara Mesir, Libya dan beberapa negara teluk lainnya kelak. Pemimpin seperti Anu arr Al-Juburi tentu saja boleh meninggalkan negara apabila keadaan huru hara kerana memiliki banyak harta dalam simpanan luar negara termasuk Israel tapi apa akan jadi dengan rakyat marhaen seperti kita nanti?

20. Pemuda UMNO mesti mendesak tindakan keran mesti diambik terhadap pelajar yang terlibat dengan demonstrasi baru-baru ini. Hantarkan mereka ke Amerika jika merasakan bahawa di Amerika mereka ada mendapat kebebasan yang hakiki. Malaysia tidak perlukan rakyat sepertinya. Ini masa untuk pelajar menyokong kerajaan untuk bangkit dengan berani dan melakukan kebiadapan yang lebih untuk menentang kebiadapan mereka itu. Jikalah saya masih pelajar, pasti saya akan berada dibarisan hadapan dan pasti muka Adam akan saya tampar dan ludahi.

Baca AAJK.COM Sini,  Sini  dan Sini

2 comments:

Anonymous said...

musykil sikit bro mamat yang cuba belasah adam tu nyah-ntah orang depa kot belakon jer nak tunjuk kat rakyat yang kononnya UMNO punya kerja ... lagipun video nie depa yang buat dunia hari ini apa pun depa boleh buat .... woha

Anonymous said...

Dam, ngko ambik TESL pun CGPA 2.5 je?...balik ghumah belaja lagi baik..

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...