Suara Anak Pahang - Perlu Baca

03 March, 2012

OSTAD BADROL - MANDIKAN BURUNG




1. Menjelang PRU13 yang semakin hampir, pembangkang semakin aggresif berkempen dan mempromosikan produk mereka. Seperti dulu-dulu juga, janji PRU-nya manis dibibir namun pencapaiannya zero, nil, nihi......sifar,kosong dan lompong.

2. Harapan dan mimpi mereka tidak lain selain dari merampas Putrajaya, yakni mendapatkan kuasa. PKR, DAP dan Pas rela tidur sebantal meskipun mimpi mereka sebenarnya berlainan sama sekali. Mereka juga rela tidur sekatil dan saling liwat meliwati dalam kenikmatan (juga kesakitan) mereka masing-masing mendiamkan diri.

3. Demi mencapai impian dan angan-angan mereka itu, terutama pemimpin nombor wahid-nya, 'Imam Mahadi Al-Juburi' (gelaran yang diberi oleh Ostad Badrol dan Mat Sabu) untuk menjadi Menteri Perdana maka berbagai kempen, ceramah, kaunseling serta promosi diadakan dan semakin rancak.

4. Terbaru, Ostad Badrol Al-Kontol dikhabarkan mengadakan kursus mandikan burung seperti mana poster dibawah ini. Syarat-syarat penyertaan yang sungguh mudah...tidak perlu membawa 'I-pad' dan yang pakai 'Pad-I' tidak diberikan keutamaan menyertai kursus berkenaan.

5. Rasa-rasa kalau PRU esok atau lusa, hendakkah kita mengundi muka-muka itu dan parti-parti itu yang hanya membangkang.....membangkang dan....mengangkang...? Saya tidak minta 'undilah' BN tetapi minta janganlah undi selain dari BN kerana kita semua sudah sedar, biar seburuk mana BN sekalipun, pembangkang ternyata lebih buruk darinya.









2 comments:

Anonymous said...

hahahahahaha... kelakornya poster tu. Hahahahahaha

Anonymous said...

jangan lah mengaibkan orang.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...