Suara Anak Pahang - Perlu Baca

20 March, 2012

PETUALANG YANG MENGAKU PEJUANG

Saya berjuang dengan ikhlas, saya tak dapat apa-apa pun semasa saya UMNO, saya nak sertai pembangkang kerana nak tegur UMNO, perbaiki UMNO yang tak betul selama ini, semasa saya dalam UMNO saya terlupa dan tak terfikirpun nak perbetulkan kerana semuanya nampak betul sebab saya ada disana. hehehe! sorilah saya terlebih pulak buat lawak....


1. Saya menulis dan menguatkan kepercayaan bahawa populariti DS Najib semakin meningkat. (Baca Sini) Ada pendapat mengatakan walaupun populariti DS Najib meningkat namun populariti BN semakin menurun dan ini akan memudahkan pihak mereka (pembangkang) menuju ke Putrajaya dan mengambail alih pentadbiran kerajaan. (Klik Sini dan dengar klip diminit ke22:46) Apa benarkah demikian?

2. Suck kata blogger pro BN memaki hamun, tapi dalam ceramahnya itu banyak juga kita dengan dia memaki hamun termasuk kepada PM. Dia tak sedar ke agaknya? Atau untuk dia hukumnya halal?

3. Yang harus kita akui adalah PRU kali ini adalah pertentangan diantara DS Najib dengan Anu arr 'Berahi'. Walau apa parti yang bertanding atau mereka wakili sekalipun, hakikatnya adalah kita akan memilih satu diantara dua untuk diangkat menjadi permimpin utama kita iaitu Perdana Menteri Malaysia. Maka kita akan memilih diantara DS Najib yang kelihatan bersih dengan Anu arr yang jelas terlibat dengan rasuah dan penyalahgunaan kuasa serta penyalahgunaan 'anu'-nya yang juga terlibat dengan kes liwat bersiri serta keruntuhan moral melanggani pelacor Cina. Siapa yang akan kita pilih? Sudah tentulah kita akan memilih BN dan DS Najib.

4. Saya pertahankan bahawa tranformasi yang sedang DS Najib lakukan dalam UMNO sekarang ini adalah wajar. Mengubah UMNO kelandasan yang baru sambil membersihkan 'kekotoran' yang ada secara perlahan-lahan. Pemimpin-pemimpin yang tidak sehaluan direhatkan dari jawatan serta ada antaranya mengundurkan diri secara sukarela sama ada hanya untuk berehat atau ada yang menyertai 'kapal' lain bila sedar bahawa sudah tidak ada tempat untuk orang sepertinya dalam UMNO. (Klik Sini) Baca juga mengenai TS Abdul Kadir Syeikh Fadzir di Sini

5. Kita merasa hairan dengan sikap sebahagian mereka, apabila sudah dipinggirkan mulalah mereka mencanang kesana-sini kononnya keluar parti kerana keburukan didalam UMNO dan mereka itu sudah insaf. Mungkin mereka lupa bahawa sebelum ini dengan UMNOlah mereka menumpah hidup sekian lama. Sama sebagaimana cerita si musang dengan anggur yang dikatakannya masam kerana memujuk hatinya sendiri yang gagal mendapatkan anggur itu.

6 Jika ada yang ingin kita lablelkan sebagai pengkhianat kepada perjuangan parti dan rakyat, maka orang-orang inilah yang paling sesuai kita labelkan demikian. Merekalah petualang yang selama ini kita sangka sebagai pejuang negara dan bangsa.


6 comments:

Anonymous said...

Itulah masalahnya mereka-mereka ini berada dalam UMNO dan kerajaan hanya semata-mata hendak menjadi kaya. Bila dah berhenti akan adalah cerita yang tidak eloknya UMNO/BN dan kerajaan. Semasa mereka dalam kerajaan mereka tidak menegur pun keburukan itu takut periuk nasi terlingkup. Ini ertinya mereka tidak ikhlas. Mereka inilah yang sebenarnya membuat onar dalam kerajaan kerana mahukan kuasa.

Anonymous said...

NO DOUBT ABOUT IT!!

BN IS THE CHOICE!!

PR AKA PAKATAN RUBBISH IS FULL OF SHIT!!

bRAVEhEART said...

salam,
ya dan xterkecualilah ts kadiaq dan ds anu arr 'kote' bengkok tu....masa dlm umno merekalah yang jadi petualang bila dah keluar konon nak jadi pejuang....

Anonymous said...

Dah berpuloh tahun mencari makan sambil membuncitkan perut semasa bekerja dibawah naugan UMNO dan sampai sekarang tiap tiap bulan dapat pencen, hang nak apa lagi kadieq..

bRAVEhEART said...

ini komen sy diblog Suck:
tidak kurang kebenaran yg diperkatakan, cuma masanya kurang tepat, kenapa sekarang? kenapa setelah terlucut kuasa? kenapa setelah manisnya habis, jika pwejuangan sekarang ini dilakukan semasa bejawatan dulu sudah tentu tiada sebarang penafian. dalam keadaan sekarang ini yg saya ingin katakan adalah ini adalah perjuangan yg berkepentingan.....

rakab said...

Apa lagi yang hang nak ?!! Tok Kadir ooiii....

Jadi menteri, sudah ! Jadi MKT Umno pun sudah !!

Duit ringgit, harta benda, pangkat,...mewaaaahh !!
Peluang memimpin, berkhidmat kepada masyarakat dan negara, semuanya tok dah rasa dan alami.

Apa lagi yang tak kena..??

Zaman tok dulu kami junjung letak atas bahu, sekarang gilir tok pulak laa yang sokong dan dokong pemimpin baru !

Jangan ingat tok sekoq jer yang tahu serba-serbi...puuuuiih !!!

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...