Suara Anak Pahang - Perlu Baca

03 April, 2012

ISLAM SUDAH BUKAN PERJUANGAN PAS LAGI





1. Para penyokong Pas memang perlu bermusabah diri. Pemimpin Pas sendiripun perlu kembali melihat kepangkal jalan. Perjuangan Pas kini memang sudah jauh terpesong. Bukan lagi jadi kata-kata provokasi bahkan inilah kebenarannya bahawa Pas memang sebuah parti yang sesat dan menyesatkan.

2. Pas mendapat sokongan di kampong-kampong adalah kerana perjuangan Islam yang dibawanya. Pas berjaya menambat hati pengundi dari daerah pedalaman kerana mambawa perjuangan Islam. Perjuangan bagi melaksanakan hukum hudud jangan kita nafikan turut juga jadi pemangkin kepada pertambahan sokongan Pas. Namun dalam keadaan sekarang ini, mereka gagal melaksanakannya bahkan gagal perjuangkan kepentingan agama telah membuatkan Pas dilihat lebih buruk dari UMNO yang selama ini mereka kafirkan.

3. Apa ertinya lagi perjuangan Pas jika sudah menolak perjuangan Islam? Tidak hairanlah kecenderungan kebanyakan anak-anak muda dewasa ini lebih memilih PKR dari perjuangan Pas. Mungkin pemimpin Pas menganggap mereka bergerak kehadapan dengan memperjuangkan 'negara berkebajikan', namun sebenarnya mereka lupa bahawa itulah perjuangan yang telah sekian lama diperjuangkan oleh UMNO. Ini bermakna Pas sekarang berjuang dibelakang UMNO. 

4. Jika perjuangan Pas adalah sama dengan apa yang UMNO telah perjuangkan selama ini maka untuk apakah perlunya parti Pas? Bukankah lebih baik penyokong-penyokong Pas semua keluar parti dan menyertai UMNO bagi terus memperkuat dan memperkukuhkan UMNO yang jelas dan nyata memperjuangkan agama Islam dan bangsa Melayu.

5. Pas yang dengan sikapnya sering berdolak-dalik juga membuatkan pengundi muda benci dan bosan. Jika dulu Pas menuduh UMNO kafir apabila bersama MCA dan MIC, sekarang ini mereka bahkan lebih mesra bersama DAP yang tentunya kafir harbi, apa alasan Pas tentang ini? Beza diantara UMNO dan MCA/MIC dengan Pas dan DAP sangat jelas. UMNO menjadi pemimpin walaupun berkerjasama dengan MCA dan MIC sedangkan Pas hanya sebagai pencacai dan penjilat bagin hubungan diantara mereka dan DAP.

6. BN menang maka DS Najib akan diangkat sebagai PM, bagaimana jika Pakatan Pembangkang menang? Apakah kita sedia menerima Anu arr Si-Peliwat tegar dan pemimpin yang tidak bermoral untuk jadi PM? Atau kita sudah bersedia menerima Lim Kit Siang atau Karpal Singh jadi PM? Mungkin Mahfuz sanggup menawarkan diri, tetapi itu hanyalah lakonan kawak bodoh semata-mata. Dan juga kemana Suck-Mongkol dan Aspan hendak membawa diri?

11 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Jangan hanya dek imbuhan wang yang tak seberapa dan posisi jawatan yang sementara,anda sanggup menyebarkan berita yang belum pasti kebenarannya.Bayangkanlah bagaimana mungkin anda menyuapkan hasil dari sumber yang menjijikkan ini ke mulut ahli keluarga anda.Bersegeralah untuk bertaubat dan hadirkanlah diri ke majlis-majlis ilmu supaya diberikan panduan untuk anda melihat dengan mata hati yang mana satu kebenaran dan yang mana satu kebatilan.

bRAVEhEART said...

Salam,

Ya la tu! Datuk Hassan Ali tipu, sy pun sebarkan penipuan, vid klip ini xboleh dipercayai...sbb kamera itu besi.....fitnah apa nya lagi? Jika kita adalah dari kalangan orang2 yang berakal.....

Anonymous said...

Lama dah aku perasan..Islam bukan lagi asas perjuangan PAS....shitttt...

Anonymous said...

Bro,

pencacai upahan tu dah datang dn komen di blog ngko, dia dibayar utk memberi komen2 negatif diblog pro kerajaan. patut jgn aprrove komen dia tu. blog aku pun kena juga mcm ni.

Anonymous said...

Assalamualaikum,, saya harap tuan berhentikan video di atas kerana sekiranya benar Anwar buat tuan berdosa menyebarkan aib orang, sekiranya tidak benar tua berdosa juga memfitnah orang.. kalau menyokong sesiapa pun biarlah mengurangkan dosa.. setiap kalu blog ini ditonton tuan mendapat saham, Assalamualaikum

Abang Sayang said...

Pemuda UMNO dan Puteri UMNO Pergerakan Bodoh Dan Tolol..Generasi Muda teraniaya dan terancam. Bodohnya Aku Kalau Aku Terus Berjuang Untuk UMNO
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=31913&postdays=0&postorder=asc&start=0
2 ~ http://forum.mykmu.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=65445
3 ~ http://mforum.cari.com.my/viewthread.php?tid=639811
4 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22139#486542
5 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28011.html
6 ~ http://www.selatanonline.net/v1/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3151
7 ~ http://www.ehoza.com/v4/forum/forumdisplay.php?270-Isu-Semasa-2011&s=63a289413c17d2b7384748ad617318aa


Transformasi Palsu - Generasi Muda Terengganu Generasi Terbodoh Sepanjang Zaman( Sumpah Aku Takkan Undi BN Walaupun Aku Ahli UMNO )
(Bukti kukuh)
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
4 ~ http://www.selatanonline.net/v1/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3155



Skandal NFC - Bukti Jelas Bahawa Wanita2 UMNO Bukan Ibu2 Yang 'berguna' kepada generasi baru..
1~http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=33143
2~http://forum.mykmu.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=65624

kuntum bunga said...

Hahaha! Abang Sayang ni satu lagi pencacai upahan PR. Cukup2 lah buat dosa menyebarkan fitnah dan memburuk2kan kerajaan selama ini. Begitu juga anon 5.51, sama saja mereka berdua ni. Kenapa mereka tidak minta orang2 yang memfitnah DS Najib dan DS Rosmah berhenti dari memfitnah? Byukankah itu juga perbuatan berdosa? Bagus tu bro, bongkarkanlah keburukan pemimpin yang berperangai buruk tp bercita2 nak jadi PM, padah untuk rakyat Malaysia jika itu jadi kenyataan. Biarkanlah semua rakyat Malaysia menonton keburukkan Anwar Ibarahim ini. Memang dia melakukan perbuatan terkutuk itu jika tidak mengapa dia tidak berani bersumpah tidak lakukannya? Letak banyak lagi video mdm gitu bro, pembangkang memang sudah takut sekarang ini sbb PRU semakin hampir.

Nam Ron said...

Kalau Hassan kaninna sungguh nak benteras isu murtad, mengapa tidak mengambil tindakan terhadap ucapan Mahathir Kutty yang mengatakan hukum Hudud itu adalah ciptaan manusia, tiada di dalam Al-Quran. Tidak murtadkah itu? Mengapa Hassan kaninna membisu? Sebabnya mudah, kerana Hassan kaninna sejak ditendang keluar PAS, beliau kini mendapat kerja sebagai 'Tukang Pikul Tong Taik Umno'...Justeru,beliau perlu cari makan dengan cara itu untuk membesarkan anak-anaknya.

EKP said...

salam...Bertapa ruginya orang-orang melayu yang beragama islam menyertai parti yang tidak lagi memperjuangkan agama,bangsa dan tanahair.apakan mereka tidak tahu sejarah ataupun buta hati mereka dengan sejarah.perjuangan Pakatan Rakyat adalah satu perjuangan peribadi semata-mata.tidak langsung mereka mengambil tahu hal-hal kesusahan rakyat.Yang penting ketua mereka boleh memerintah.dan ahli-ahlinya kena perintah dek ketuanya.cuba pandang kehadapan apa akan jadi kalau Anuar Ibrahim jadi PM.Kaum poerempuan akan terselamat tapi Kaum lelaki ??????????????.Renung-renungkan lah nasib kita.

EKP said...

Pas memang bergitu.ikut cakap DAP dan PKR.tidak ada langsung prrjuangan sendiri.

Anonymous said...

Aku lepas PRU 12 dulu ada hati nak join PAS. Tapi kian hari aku tengok PAS ni sanggup jual maruah parti dan mudah diperlekehkan oleh DAP dan PKR. Matlamat perjuangan untuk mempertahankan Islam pun dah masuk longkang. Semua kerana Nik Aziz yang kelihatan sudah gila kuasa dan kemewahan.

Rumusannya, biarlah aku tetap menyokong UMNO yang masih memperjuangkan hak Islam dan bangsa Melayu.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...