Suara Anak Pahang - Perlu Baca

17 April, 2012

KERAJAAN NAJIB ZALIM, SAFWAN BANTAH DAN BERMOGOK LAPAR




1. Demo mahasiswa mansuhkan PTPTN yang ditaja Pakatan Pembangkang konon akan disertai 5000,  namun yang hadir hanya 250 sahaja. Ramai sudah mahasiswa sedar bahawa perbuatan itu hanyalah sia-sia dan merugikan masa remaja mereka.

2. Konon mereka melanjutkan bantahan dengan berkhemah di Dataran Merdeka tetapi akhirnya mereka berpindah ketampat yang lebih cantik dan menarik, dengan air terjun serta bunga-bungaan bagai dalam taman alam semulajadi.....di pesisiran Sungai Kelang.

3. Safwan Anang, pemimpin 'mahasiswa bangang' konon masih tidak puas hati dan mengugut untuk mengadakan mogok lapar. Eloklah, dari mereka menghabiskan makanan hasil usaha mak bapak yang telah banyak kerajaan berikan subsidi, eloklah mereka tidak makan apa-apa.

4. Agaknya mereka tidak perlukan simpati siapa-siapapun. Jika ada makanan berlebihan mungkin memberikan kepada anjing yang kelaparan akan mendatangkan pahala dan lebih berbakti dari memberikan kepada mereka yang tidak menghargai.

5. Usaha Safwan untuk mogok lapar itu sangat disokong. Wajar juga beliau dihantar ke Somalia atau mana-mana negara Afrika yang dilanda kebuluran untuk sama-sama menghayati makna kelaparan yang sebenar. Mahasiswa bodoh seperti Safwan Anak Anang janganlah menyangka dia akan jadi seperti Mahatma Ghandi yang dihormati kerena perjuangan antara keduanya berbeza sama sekali.

4 comments:

Anonymous said...

Mogok lapar ke atau puasa yamyok, tengah hari bukak periuk????

Anonymous said...

Kalau dia nak mogok lapar ... nasihatkan supaya dia berniat puasa qada atau sunat ... dapat pahala dan tak jadi beruk sarkis ... Apa dia nak buat ada kita kisah ?

Anonymous said...

Ok gak tu nak mogok lapar, buat laa apa yang patut nama pun melayu bodoh otak dungu. Orang lian sibuk cari ilmu demi masa depan, dia org buat menyemak mata memandang, org tgk mereka pun cakap otak atas lutut time belajar buat cara nak belajar kalau nak sangat merempat atas jalan tu elok sgtlah sign je borang berhenti belajar, sbb mereka mereka inilah bakal hidup merempat satu masa nanti.

Anonymous said...

wang menjadi perjuangan mereka.jangan ingat mereka tidak dibayar atau dijanjikan habuan.mereka tahu masa depan dah gelap dan mereka harapkan angan angan itu menjadi kenyataan.alang dah jadi pekasam..

tapi mereka ni bodoh tahap dewa.berangan kalah mat jenin.kesian mak bapa budak2 tu...

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...