Suara Anak Pahang - Perlu Baca

29 April, 2012

#BERSIH3 - KHIDMAT UNIT ANAL PAS



1. Klip video diatas dengan jelas menceritakan khidmat yang diberikan oleh perusuh jalanan dalam demo #Bersih3. Diantara mereka adalah terdiri dari kalangan ahli dari Unit ANAL Pas - Parti yang kononnya perjuangkan Islam. Semoga Allah akan membalas segala jasa baik mereka terhadap kemusnahan yang mereka lakukan dan semoga juga Allah memberikan balasan yang setimpal dengannya dengan mencampakkan mereka semua kedalam neraka jahanam.




2. Klip video diatas ini pula menunjukkan hasil dari kerja-kerja 'amal' yang disokong oleh para pemimpin parti Islam Pas. Para pemimpin Pas antaranya mengeluarkan fatwa bahawa jika didalam kerja-kerja 'fisibalillah' yang mereka lakukan ini ada dari kalangan mereka mati maka mereka diiktiraf sebagai mati syahid. 

3. Mereka yang membuat kerosakan diatas muka bumi ini dan mereka yang membenarkan berlakunya kerosakan diatas muka bumi ini akan disoal diakhirat nanti. Sebagai manusia biasa, kita juga haru sedar dimana sebenarnya kita berada dan dipihak yang manakah kita ini, dipihak yang benarkah atau dipihak yang salah?





4. Perusuh itu memanggil polis anjing? Pas juga bersetuju dengan panggilan demikian? Patutlah Mat Sabu Pas memanggil Anu arr dengan nama Al-Juburi. Rupanya mulut pemimpin parti yang kononnya perjuangkan Islam ini lebih busuk dari mulut syaitan yang direjam. Masih lagikah kita akan memberikan sokongan dan simpati kepada Pas dan pakatan pembangkang ini?

5. Selagi hayat masih ada, Nij Aziz mesti bertaubat. Hj Hadi mesti bertaubat. Semua para pemimpin Pas mesti bertaubat atas menyokong perbuatan menghancurkan negara sendiri. Anu arr juga mesti bertaubat dan mengakui bahawa segala kerosakan yang berlaku ini adalah angkara tangannya. Ya Allah! Tunjukkanlah kebenaran kepada hamba-hambamu yang hitam hatinya selama ini.


3 comments:

Anonymous said...

Unit anjing pas ni ms demo bkn main gagah rempoh polis,belasah polis...

Tp ms occupy anti ptptn rebah biler nmpk siswi seksi!
Dah nmpk maksiat dpn mata bkn nak halang!jauh sekali call jab. Agama!
Tp sekadar blah mcm tu jer merajok mcm BAPOK!

Layakkah korg kata ini SYAHID??
mmg unit anjing jer korg ni...snnnfffff snffffff

Anonymous said...

dah macam ni pun takkan kerajaan nak berlembut lagi.

jangan sampai rakyat biasa naik menyampah pada kerajaan.

Anonymous said...

Pada 28/08/2009 demonstrasi kepala lembu jadi isu panas dan menggemparkan negara. Banyak laporan polis telah dibuat. Kita tidak hairan jika pihak kuil Hindu dapat sokongan kaumnya. Apa yang menghairankan pemimpin PR ramai bersimpati kepada bukan Islam hingga keluarkan pelbagai fatwa konon menghina anutan agama lain. Pada 04/09/2009 Harakah tuduh UMNO dalang kepala lembu. Kenapa setiap bantahan penduduk pemimpin PR salahkan UMNO?. Kenapa UMNO tidak boleh dilihat bersimpati kepada penduduk Islam?. Kenapa pemimpin dan blog pro PR membela pengunjung kuil yang buat provokasi kepada penduduk Seksyen 19?. Melayu bawa kepala lembu menjadi isu sensitif sedangkan pengunjung kuil tidak penduli sensitiviti penduduk Seksyen 19?. Kenapa ada sikap double standard dalam isu ini?. Pada April 2008 bendera PAS digantung pada papan tanda PKNS dikawasan kuil tidak sensitifkah? Selepas campur tangan NGO barulah bendera diturunkan Januari 2009. Pada 26/07/2008 pengunjung kuil buat perarakan bergendang bawa patung besar kuda terbang waktu tengah malam jam 1 pagi lalu depan rumah penduduk, suasana malam itu kecoh. Tetapi tidak ada tindakan susulan selepas aduan dibuat kepada wakil rakyat Shah Alam walaupun ada ugutan bunuh pada malam itu. Jan 2009 NGO hantar memorandum desak kuil pindah. PR bersetuju pindahkan kuil ke Seksyen 23. Penduduk Islam bantah tidak mahu kuil besar dibina dikawasan mereka. Mereka juga persoalkan kenapa surat pesetujuan pemindahan kuil dari Seksyen 19 ke Seksyen 23 pada 07/05/2009 hanya ditanda tangani oleh YB Rodziah, YB Khalid Samad dan wakil kuil sahaja?. Kenapa tidak ada wakil penduduk Islam dipanggil dalam mesyuarat itu?. Pagar tapak kuil satu ekar di conteng penduduk kerana marah tapi MB berkeras hendak bina kuil disitu. Wakil-wakil Rakyat Shah Alam wajar dipersalahan dalam isu kuil di Seksyen 19 dan Seksyen 23. Kenapa Pertubuhan NGO Islam lebih prihatin membantu penduduk Islam?. Berderet artikel Khalid Samad menyalahkan UMNO konon tidak berbuat apa apa untuk atasi isu kuil Seksyen 19. Kenapa tidak persoalkan kenapa penduduk kawasan lain menceroboh tanah PKNS tidak mahu keluar dari tapak itu walaupun mereka tahu disitu tapak rumah PKNS?. Kenapa kuil kecil itu dibesarkan tanpa pelan dan permit PBT?. Kenapa selepas PR berkuasa Mac 2008 pemindahan kuil ke Seksyen 22 yang diluluskan BN pada 29/12/2007 dibatalkan dengan alasan tapak itu jauh kedalam?. Gangguan kuil menjadi kronik hingga penduduk terpaksa minta bantuan NGO. Aduan demi aduan tidak ada tindakan, bila minta bantuan luar Khalid Samad tuduh provokasi UMNO kepada kuil Hindu. Penduduk Seksyen 23 hantar memorandum bantahan tidak dipedulikan oleh pihak berkuasa. Penduduk Seksyen 23 bantah kerana mereka bimbang masalah di Seksyen 19 berlaku di kawasan mereka. Selepas demonstrasi kepala lembu kuil tidak jadi dibina di bersebelahan padang permainan Seksyen 23, kuil Seksyen 19 dipindahkan bersebelahan kilang Nitto Denko Seksyen 23. Kita bersimpati kepada 6 NGO Islam dan 6 penduduk Seksyen 23 yang terpaksa turun naik mahkamah kerana demonstrasi kepala lembu. Pihak yang menyebabkan bantahan penduduk Islam Seksyen 23 bebas menuding jari kepada pihak lain demi untuk menutup kesilapan sendiri. Selepas demonstrasi kepala lembu sebuah filem dokumentari ditayangkan di PKNS pada 16/10/2010 bertajuk “Tauke Mancis dan Minyak Tumpah.”. Filem ini memaparkan kesah kumpulan penduduk Melayu Seksyen 23 yang menentang pemindahan kuil Hindu dari Seksyen 19 ke Seksyen 23. (http://freedomfilmfest.komas.org/fff/kisah-tauke-mancis-minyak-tumpah). Wakil Rakyat Shah Alam menyalahkan UMNO dalam isu kuil itu. Kenapa pemimpin Islam PR sanggup menyalahkan sesama Islam tetapi amat toleransi dengan puak kafir?. Isu kuil Seksyen 19 hanya selesai pada 02/02/2012 selepas campur tangan Pertubuhan NGO Islam dan jadi isu Negara.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...