Suara Anak Pahang - Perlu Baca

25 April, 2012

MANISNYA MULUT DAP NAMUN DALAM HATI TETAP RASIS

13 mei bermula dari provokasi DAP selepas PRU


Korban rusuhan berdarah 13 mei


Lim Guan Eng, sepertimana bapanya 
memulakan provokasi terhadap bangsa Melayu



1. Teruja membaca tulisan 'Helen Ang' (Klik Sini) yang merujuk ucapan manis Setiausaha Agung DAP, Lim Kit Siang (baca Lim Kit Sial) yang kononnya begitu sayangkan Melayu dan turut memperjuangkan nasib bangsa Melayu dalam perjuangan politik mereka.

2. Hakikatnya, DAP hanya bertanding dan menang dikawasan-kawasan dimana majoriti pengundi cina. Justeru, untuk merealisasikan impian mereka meneruskan penguasaan ekonomi dan politik negara dengan sikap rasis dan chauvanis mereka maka mereka perlukan calon melayu (sebagai barua mereka) untuk pengaruhi undi melayu.

3. Jika pada zaman dulu sudah tentu tiada siapa melayu yang akan sanggup bersekongkol dengan mereka kerana ingatan kepada sejarah masih kuat. Siapa yang mulakan tregedi 13 Mei jika bukan DAP dan Lim Kit Siang? Mungkin kita harus juga memperingati anak bangsa kita tentang sejarah dan apa yang sebenarnya berlaku  sehingga terjadinya tregedi 13 mei dulu. (Klik Sini)  dan  (Sini)


4. Namun kini, entah kita harus berbangga atau apa kerana sudah ada melayu yang sudah lentur dan layu hatinya terhadap perjuangan agama dan bangsanya yang rela jadi pencacai DAP dan seterusnya memertabatkan diri mereka sebagai pengkhianat bangsa. (Klik Sini) dan  (Sini)

5. Sejarah sedang berulang, maka kedua mereka itu adalah 'Si-Kitol' dan 'Raja Mendaliar' abad ini. Syabas kepada kedua-dua petualang yang tersalah sangka bahawa mereka adalah pejuang, kerana kelak mereka akan melihat bahkan bersama-sama puak rasis itu 'mengencingi kubur' bangsanya sendiri.








Rujuk Laporan Mageran:
Laporan MAGERAN: Tragedi 13 Mei
Laporan MAGERAN : Tragedi 13 Mei Bhg. 1
Laporan MAGERAN : Tragedi 13 Mei Bhg. 2
Laporan MAGERAN : Tragedi 13 Mei Bhg. 3
Laporan MAGERAN : Tragedi 13 Mei Bhg. 4


No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...