06 June, 2009

PRU 13 - PENANG MERDEKA!


Posting ini adalah ulangsiar dan telah siarkan pada 14hb April,2009, namun memandangkan keadaan semasa dan bagaimana DAP menunjukkan keras kepalanya serta melihatkan PKR dan PAS hanya mampu berdiam diri dan akur kepada kebodohan diri serta kegagalan terhadap perjuangan bangsa Melayu dan agama Islam, maka posting ini dirasakan masih relaven untuk disiarkan semula.


Orang-orang Melayu Pulau Pinang dijangka akan berpindah ke Kedah serta menukar kerakyaatan berikutan kemerdekaan negara Penang dari Malaysia .

Penang mendapat status kemerdekaan dari Malaysia dan mendapat keanggotaan dari Majlis Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu menjadikan keahlian Bangsa-bangsa Bersatu kepada 193 negara.

Satu pakatan pemerintahan dengan sistem perkongsian kuasa yang diura-urakan akan berlaku diantara parti pemerintah dengan sebuah parti yang berteraskan Islam telah gagal mencapai persefahaman bagi membentuk sebuah kerajaan campuran. Kegagalan itu membuatkan parti berkenaan terpinggir dari kuasa pemerintah dan juga menyaksikan bangsa melayu dipinggirkan.

MAKLUMAT NEGARA REPUBLIK PENENG:

Negara: Peneng ( sebutan pening )

Keluasan: 1030 KM persegi

Ibu Negara: Pening City

Tarikh Sertai PBB: 2015

Tarikh Merdeka: 2014 dari Malaysia

Ahli PBB ke: 193

Populasi Tahun 2008: 1.5 Juta

Cina: 43.2%

India: 9.9%

Melayu:40.1%

Lain-lain (Bumi):0.38%

(Bukan Bumi): 6.1%

Sistem Pemerintahan: Demokrasi Diktator (Satu Parti)

Parti Pemerintah: Parti 'Demokrasi Ala Peneng' (DaP)

Bahasa Pertuturan Resmi: Chinglish (Cina dan (Broken) English)

Tulisan Resmi: Cina dan Roman English

Agama Resmi: Tiada

Mata Wang: Pening Kupang. 1USD = 100PEK

Bendera Resmi:

Logo Resmi:

Sumber Ekonomi: Pelancongan, Pelacuran, Perjudian, Pengedaran Dadah

Info: Negara yang mengamalkan kebebasan bersuara sebenar - dimana rakyat bebas memuji dan menyatakan sokongan kepada kerajaan (tetapi tidak dibenarkan membangkang). Mengamalkan juga sek bebas dan membenarkan berkahwin sesama jenis bahkan turut membenarkan perkahwinan secara sah dengan binatang sebagai tanda sifat kebinatangan yang tebal dikalangan pemerintah.

(Untuk tidak mengecewakan seorang politikus penjual maruah bangsa dan negara, PM Peneng melantik beliau sebagai penasihat hal-ehwal tikam belakang yang beretaraf menteri).

Ini buka sesuatu yang mustahil berlaku jika kita masih leka dan tidak bersatu. Kita telah berputih mata apabila Singapore (Singapura @ Temasik) mendapatklan hak kemerdekaan daripada Malaysia. Kita melihat kehadapan tetapi dalam masa yang sama harus juga memandang bebelakang.

3 comments:

melayuangkat said...

Salam,

Diharap ini tidak berlaku. Waliyazubillah.

Tetapi kalau berlaku, DAP di Selangor eloklah berhijrah pula ramai-ramai ke Penang, sebagaimana orang Melayu berhijrah ke Kedah.

Oh Ya, tukarlah kerakyatana Mereka sekali, jangan lupa bawa Hindraf dan Penyokong Utama mereka. Kalau nak meriahkan lagi keadaan Elizabeth Wong jangan lupa diberi keutamaan dengan Khalid.

Tok Bathin said...

Salam,

melayuangkat - kalau DAP selangor dan PKR serta hindraf berhijrah ke PP tak apa juga, tetapi bangsa ini bangsa pendatang dan perampas, mereka akan rampas juga Selangor dan Perak nanti.

Ratu telanjang dan ratun kangkang memang patut berhujrah ke PP utk menjadi ratu republik tersebut. Mungkin beberapa tokoh PAS juga akan berhijrah kerana taksub kepada ratu kengkang itu.

Anonymous said...

Salam semua,,

Apasal lambat sgt 2014..jgn lupa bawak sekali projek babi mega ke PP. Nak tambah perencahnye suruh buat ideologi komunis skali kat sana..Ajak Anwar skali..bole jadi penasihat Chin Peng..FOC je

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...