Suara Anak Pahang - Perlu Baca

02 December, 2009

Nik Aziz - Doa Celakakan Najib

Tutup mulut kamu lembu! lagi baik kamu makan rumput dari bercakap yang bukan-bukan




1. Apa lagi nak diperkatakan tentang ini tambahan telah banyak pihak menyatakan pendirian masing-masing yang menyatakan ianya tidak wajar.

2. Mungkinkah ini akibat kecelaruan minda Nik Aziz yang semakinh lanjut usia atau kerana desakan politik dikiri-kanan beliau uang membuatkannya tidak tenteram?

3. Kini apa yang berlaku semakin memburukkan imej Nik Aziz sendiri selaku Musyidur Am Pas dan Ulamak membuatkan kawan dan lawan mencemuhnya. Pengikutnya pun sudah melihat tindakannya sebagai tidak waras walaupun dalam senyap.

4. Memanglah tindakan mendoakan kecelakaan kepada seseorang yang juga muslim adalah sangat tidak wajar.

5. Jikalaulah lembu sekali pun mampu berdoa, maka doa lembu itu hanyalah memohon padang rumput yang hijau dimana dia akan dapat meragut rumputnya.

6. Nik Aziz telah terpesong jauh.

23 comments:

Arif Omar said...

nak tambah semangkuk. HARKKKKK PTUIIHHHH!!!untuk tgna

Anonymous said...

Da tiba masanya dia letak jawatan...Bagilah poeluang kepada yang lain

cucu mamak kutty said...

betul2 banggang kau ni,barua najib penzalim rakyat,royalti tu hak rakyat kelantan,knp takndak beri kat yg berhak....betul2 sial punya kerajaan pimpinan najib,sama mcm kau juga sialnya tu,kau kutuk org alim,aku doakan kau dapat malapetaka,jahanam kau....BERANIKAN HATI KONON.....apa le punya sial manusia kau ni.......jahanam kau laknatullah.......otak kau dah sesatbarat ni kau nak ajar org pun sesat sama mcm kau

bRAVEhEART said...

Salam,
terima kasih cucu mamak kutty, semoga doa tuan itu akan makbul tetapi berbalik kepada diri tuan sendiri. Menuduh Najib zalim boleh, kalau orang lain menuduh pemimpin Pas zalim tak boleh ke? Nampak sungguh kau yang dah sesat. Semoga Allah membukakan pintu hati tuan, ini doa yang sepatutnya bukan doa mencelakakan orang lain. Itukah tatasulila orang yang beriman? Tentu Allah lebih tahu hati siapa yang lebih hitam dan buruk ~ bRAVEhEART

cucu mamak kutty said...

kita tunggu doa tu pi kat sape

YANG GAMBI said...

BH, 'syurga' dia pegang, jadi dia rasa dia juga boleh sumpah orang jadi bala..... macam mat kelembai....

cucu mamak kutty, said...

pirahhh gambi,kau pun aku sumpah juga jadi katak mcm raja katak,aku tak kata pun syurga tu aku pegang,aku sumpah sebab aku nak sumpah,sebab kau org ni memang sial,aku ni tak le alim tapi aku takberani nak hina ulamak...kemudian nak same kan pilak ulamak tu mcm lembu,kau org ni memang kurang ajar,sbb tu memang aku nak sumpah kau org,tuhan terima ke tidak ke itu bukan hak aku,tapi hak aku,aku nak sumpah kau org yg menhina ulamak sampai nak samakan mereka mcm lembu tu memang kau org ni dah terlebih kurang ajar,aku nak sumpah kau wahai manusia LAKNATULLAH

srikandi melayu said...

Salam bh..

Tak nak sumpah anwar jadi sesumpah ker ???..ulamak taik ongah ko..seorg ulamak tak seharusnya riak/takbur mendoakan kecelakaan utk saudara seislamnya.. itu bukan tahap ulamak, itu namanya tahap org tua nyaknyuk nak mampus tp tak mampus2..haa ambik ko...

srikandi melayu said...

mmg keturunan koling kutty lah dio ni..bodoh tak bole diajar..mmg lah najib nak baie tp kat rakyat kelantan bukannya kat PAS.. yg ko nk meroyan pasal royalti tu apasal..ko ado komisyen dgn PAS ker?? kalau confident sgt..suruhlah PAS lawan mahkamah antarabangsa..fail saman.. abis citor...kalau ko rase Nik Aziz tu ulamak agung sgt...gi lah samo2 jadi sesumpah dgn dio..hehehehehe..
tu pun den tgk ado bakat sikit ekau jadi spesis Nik aziz mcm sesumpah

BERANI IMAN said...

salam...

buat kepada tuan punya blog dan renungi dan hayatilah dalil - dalil ini :

1. Sabda Rasulullah saw :

اتقوا دعوة المظلوم فإنها ليس بينها و بين الله حجاب

Takutlah olehmu akan doa orang - orang yang dizalimi kerana sesungguhnya antara doa orang yang dizalimi dengan Allah swt tiada hijab(halangan).

sekian.

cucu mamak kutty, said...

woii srikandi melayu...maka dgn ini aku sumpah kau dan seluruh keturunan kau jadi sumpah sumpit ayam belanda,nenek kau.....atok kau....kah kah kah keh keh keh koh koh koh.....uweeekkkkk puiiittttty

bRAVEhEART said...

Salam semua,
Kenapa kita mesti bergaduh? tulisan di blog saya ni hanya andangan saya mengenai politik negara semasa. Memang ada saya memberi pandangan negatif terhadap kepimpinan Nik Aziz tetapi saya tidak ada menyumpah dan memaki hamun beliau dalam posting ini. Malahan saya tidak ada pun menyamakan Nik Aziz dengan lembu, kenapa tuan cucu mamak kutty jadi demikian keliru? Saya cuma kata: 5. Jikalaulah lembu sekali pun mampu berdoa, maka doa lembu itu hanyalah memohon padang rumput yang hijau dimana dia akan dapat meragut rumputnya.
Astaga, bersihkanlah fikiran tuan untuk membersihkan jiwa tuan itu. Benar kata sdr YangGambi, jika syurga milik tuan atau Allah perkenankan semua doa manusia, sudah tentu sudah lama dunia ini hancur oleh tangan dan doa manusia sendiri ~ bRAVEhEART

bRAVEhEART said...

Salam sdr Berani Iman,
Terima kasih atas komen berupa Sabda Rasulullah itu, tetapi jika itu ditujukan kepada saya, saya tidak akan pernah merasa bimbang kerana saya tidak menzalimi sesiapa, tidak kepada cucu mamak kutty dan bahkan Nik Aziz sendiri, jadi itu baik untuk renungan cucu mamak kutty kerana apa yang berlaku sekarang ini adalah dia yang telah menzalimi saya dengan tuduhannya yang tidak benar itu ~ bRAVEhEART

cucu mamak kutty said...

woiii beranikan hati....sudah lah kau buat gambar nik aziz pakai baju firaun tu tak kurang ajar ke,sudahlah kau punya auta dah terbilang....tak payah nak selindung2 lagi,jgn tegakkan benang basah,

bRAVEhEART said...

Salam cucu mamak kutty,
Gambar tu bukan aku yang buat, aku cuma ambil dari blog lain, kalau kau tak suka gambar tu kenapa tk cakap pasal gambar tu, aku boleh buangkan. Tapi kita sedang bincang pasal posting sekarang ini, bukan posting yang dulu tu. Kau ni kalau tak suka lembu tu kenapa susu dan mentega dari lembu lain kau pun tak suka? Menyimpang sungguh cara kau berfikir ~ bRAVEhEART

Anonymous said...

Braveheart, jangan dilayan si busuk mulut tu yang memang kurang ajar.

BERANI IMAN said...

to tuan punya blog...

Dalil yang berikan itu sebagai renungan untuk orang yang menuduh doa TGNA terpesong termasuklah tuan punya blog ini.

IKUT HATI MATI, IKUT IMAN AMAN

sekian

cucu mamak kutty, said...

aku ni pun bukannya nak kutuk kau ke,maki kau ke,tapi aku memang tak suka org menghina org alim,kalu Bukan krn semangat kental ulama2 yg sanggup merentas luatan dan datang ke nusantara ini membawa bersama cahaya iman dan islam,entah2 kita ni dan bangsa melayu kita msih beragama hindu dan sembah lagi patung2 hindu agaknya,menghina alim ulamak tu serupa mcm menghina nabi,kan ke AL ULAMAK WARISSATUL AMBIYA

Anonymous said...

bodoh sungguh kamu nji cucu mamak kutty, nik ajis ni bukan ulamak yang ko kata merentas lautan tu, di tak rentas mana-mana tempat pun. dia cuma guna ugama utk pentingan politik dia saja, taksubnya kamu ni, hahaha

cucu mamak kutty, said...

banggang juga anon yg komen yg nik aziz bukan ulamak,org jahil mcm tu mmg tak kenal yg mana satu ulamak,klu nik aziz tu bukan ulamak agaknya tentu org2 mcm anon tu fikir org mcm najib tu le ulamak,atau mcm khir toyo tu ulamak,atau mcm isa samad tu ulamak,bebal betul kau anon,sampaikan ulamak pun kau dah tak boleh nak bezakan dgn org mcm zaid hamidi yg pi jumpa menteri yahudi israel yg jadi pembunuh umat islam palastin,kalu ulamak pun kau dah tak kenal,aku ingat kau ni dah bukan org tapi orang orang,betul2 punya le cempiang kau ni anon hoi anon,kah tekekah kah kah kah

lebaiKampong said...

KAN LEBIH BAIK UMNO BUAT MAJLIS TOLA BALA, ORANG PAS PUN BOLEH TUMPANG MAKAN.....UMNO TAK ADA TOKLEBAI KE ???

deramang tanjung said...
This comment has been removed by the author.
cerokk akor pohon said...

org beriman dgan tetip , berimul. tak angkuh,orang yang mengikut pejalanan memerintah berpandukan alquan,tok guru nik aziz ilmu agama dalam hati die banyak.yg dianugrahkan oleh allah,.oleh itu wajib tok guru menyampai kan pada masyarakt supaya pekara2 halal haram, jikalau beliau tidak meyampaikan amanah nabi s.a.w make berdose besar lah beliau... begitu pahip ditelam untuk meyebar kan amanah ini, tok guru sabar dan mintak jalan untuk memudah kan penyebaran ilmu hukum2 dari allah, islam agama suci...islam perlu disebarkan.. ingat lah... nasib baik kite ni keluar dari perut ibu je dah islam, kalu kafir camner? melayu ni bangse je, akhirak nanti dia dok tanye same ade melayu ke ape, kalu orang melayu kahwin ngan org bukan melayu nok kire camner? ank nk kire melayu ke? akan tetapi bangsa melayu ni berasal dari malaya jadi melayu adelah tanah melayu. sejarah dulu2, org arap miarmar, indo, india,datan ke malaya ni adalah untuk meyebar kan agama allah pada masyarakat,merantau dari negara arap degar belayar, dan naik menyebar agama yg wajib die sebar, lalu didirikan pondok2 kecil untuk mengajar, dalam beberapa tahun, mase tu ade yang marah, dan ade yang bersungguh2, sampaikan dari pelusuk jauh2 datang dan tinggal di pondok untuk mendapat ilmu agam, maklum lah zaman dulu bukannye ade tv, buku2,kenderaan darat,.lame2 kemudian merebak ketempat lain sikit demi sikit hukun2 islam, sampai lah sekarang, begitu juga tok guru ustaz2 berusaha bersungguh2 mendirikan agama allah dengan keadaan zaman akhir zaman ni, ..memimpin rakyak bukanye senang jike seorang pemimpin tidak memimpin secara adil, xkire lah sape2 pun,dimane2 pun, rumah ke, sklh ke, masjid ke di pondok ke, mat rempit pun ade pemimpin, kalu kiri" kiri semu kanan " kanan semua,. jalan memimpin ni semuanye same,cume care tu berbeza... sekologi masim2 pemimpin, setip agama diajar memimpin, masim2 berbeza, islam diajar memetik betul2 dalam alquan, yahudi diajar megikut fahaman pemikiran yang di ubah panduan dalam alquran ,megikutkan seorang ketua atau pemimpin, jike ketua kite mengajar buat baik, wajib kite mengikut, jike ketua kite mengajar buat salah haram kite mengikut,xkiralah tok guru ke ulamat ke guru ke ketua negara ke raja ke semua same hukum nye, ini kerane negara kite negara islam perlulah ade pemimpin suci dan amanah, umat islam perlu tahu, islam untuk semua, bukan untuk melayu sahaje, pasal melayu pung ramai keluar dari islam disebabkan kuran fahamam ilmu islam dan hukun2 fardhu, dan ramai juge sekarang dalam masyarakat kte berbilang kaum india cina dan lain2 masuk islam dgan hidayah yang suci, ini juge perlu kite sebarkan bahawa islam agama yang perlu kite perlihara, dan kite perlu berpandukan alquran...

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...