31 December, 2009

SIAPA SAYANGKAN UMNO – SIAPA YANG BERUBAH?

Semasa bertanding Ketua Pemuda dia didapati bersalah, tetapi kebal undang-undang kerana Umno ditubuhkan untuk kepentingan golongan elit. Ramai yang kata kalau dia dilantik jadi menteri atau timbalan, mereka lebih rela keluar dari parti



Norza tiada kes - Harian Metro, Rabu 30 Disember 2009, ms 7.

Temerloh: Saksi Pendakwaan kelima (SP5) kes perbicaraan rasuah bekas Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Kuala Lumput, Datuk Mohamad Norza Zakaria dan Ejennya, Halimi Kamaruzzaman memberitahu Mahkamah Sesyen disini, semalam seorang pegawai tinggi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menghantar surat kepada Umno mengatakan suruhanjaya itu tidak ada kes terhadap bekas anggota majlis tertinggi (MT) itu.

Bekas Setiausaha Kerja Umno, Bragedier Jeneral (B) Datuk Hisainy Hashim, berkata kandungan surat diserahkan kepada MT Umno itu menyatakan SPRM meminta Umno sendiri melakukan siasatan dalaman kerana suruhanjaya itu tiada kes untuk mendakwa Mohamad Norza..

Namun, Timbalan Pendakwa Raya, Saiful Edris mendakwa keterangan SP5 itu dibuat kerana didorong peguam Mohamad Norza, Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah……

…Ketika sesi soal balas sebelum itu, Muhammad Shafeed berkata, SP5 juga anggota sekretariat Umno yang meneliti kes politik wang memaklumkan Lembaga Disiplin Umno turut mendapati Norza tidak bersalah.


bh:

Umno dah berubah dan dah bersih dari politik wang.. Datuk Norza adalah Saksi Pendakwa kelima (SP5) dan beliau juga adalah anggota sekretariat Umno yang meneliti kes politik wang yang memaklumkan Lembaga Disiplin Umno turut mendapati Norza tidak bersalah. Uikk!! Datuk Norza SP5, meneliti kesnya sendiri dan mendapati dia sendiri tidak bersalah. Mmmm! Jangan hairan, kerana KJ yang sudah terbukti terlibat lagikan tidak dikenakan tindakan. Memang Umno semakin bersih dan sudah berubah, huhu!



Derita nafsu pelik suami - Harian Metro, Rabu 30 Disember 2009, ms 16.

Seremban: Seorang wanita menderita sejak hampir dua tahun lalu apabila terpaksa melayan nafsu songsang suami yang sering meliwatnya di Nilai, dekat sini.

Wanita berusia lingkungan 40-an itu merahsiakan perbuatan suaminya dan menanggung derita sendiri sejak sekian lama.


bh:

Memang perbuatan liwat ini tidak mustahil berlaku dalam kehidupan kita pada masa ini, justru jika ada yang melibatkan seseorang yang berkedudukan maka ianya juga bukanlah sesuatu yang mustahil berlaku. Hanya kita menunggu isterinya (jika berani) untuk tampil dan mengadu / melaporkan kepada pihak polis. Atau kepada orang tertentu, kita hanya tunggu keputusan mahkamah yang akan mensabitkannya dengan salahlaku berkenaan.


Bagi kes 1 dan bayangan kes 2, sentiasa ada konspirasi jika ianya melibatkan orang penting dan penguasa. Andaikan berlaku kepada rakyat biasa (marhaen) maka tindakan tegas akan dikenakan serta merta. Undang-undang hanya untuk ikan kecil dan ikan besar akan sentiasa lepas bebas. Baca sindiran Husin Lempoyang mengenai ini (klik sini)

Blogger




3 comments:

menyegar said...

Salam.. nampaknya UMNO memang dah berubah.dari teruk kepada lebih teruk lagi.Tak apalah biarlah rakyat yg membuat pilihan nanti.semoga UMNO akan dikenang di didalam lipatan sejarah sebagai sebuah parti yg memerintah malaysia selama 52 tahun.

SSS Admin said...

Kepada e-Patriot SSS,

Sempena kita melangkah ke tahun 2010, kami di Satu Sekolah Untuk Semua (SSS) ingin menghulurkan setinggi perhargaan dan terimakasih kepada Tun/Tan Sri/Puan Sri/Dato Seri/Datin Seri/Tunku/Tengku/Tuan/Puan di atas sokongan padu yang kami terima terhadap kempen SSS ini.

Kami juga ingin mengambil kesempatan ini untuk kita sama-sama menyemarakkan lagi sokongan terhadap kempen ini dengan melibatkan saudara mara dan sahabat handai yang masih belum lagi menandatangai petisyen kempen ini di SINI dan juga para bloggers untuk menzahirkan sokongan masing-masing dengan mempamirkan logo SSS di laman blog masing-masing.

Terima kasih sekali lagi atas sokongan padu yang diberikan. Kami amat menghargainya.

Salam Sejahtera,

“SATU BAHASA, SATU BANGSA, SATU NEGARA”
Admin SSS

YANG GAMBI said...

Salam BN, selamat tahun baru..... bertambah sukses hendaknya.........

UMNO akan terus bertambah baik mulai 2010...InsyaAllah...

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...