Suara Anak Pahang - Perlu Baca

22 December, 2009

SIAPA SAYANGKAN UMNO - UMNO BUSUK HINGGA KE USUSNYA






  1. Siapa sayangkan UMNO? – teguran Tun Dr. Mahathir ‘UMNO busuk hingga ke ususnya’ (klik sini) dijawab dengan cacian oleh sorang menteri yang kurang mahu berfikir dan enggan menerima teguran. Bahkan beliau masih menunjuk besar kepalanya (baca sini) dan menganggap mantan PM Bapa Rasis. Sayangkan UMNO kah ini?

    2. UMNO tidak mengembang bahkan semakin mengecil hanya kerana tidak membenarkan demokrasi berlaku dan keinginan menguasai selama-lamanya seperti kata Tun Dr. Mahathir dalam 3-6, sayang UMNO kah ini?

    3. Rasuah dalam UMNO dan kerajaan bermula dari dalam UMNO sendiri, dan dimulakan dari atas oleh pemimpin, sehingga ini sudah menjadi darah daging serta duri dalam daging dalam UMNO bahkan sektor awam juga, sayangkan UMNO kah ini?

    4. Perebutan jawatan disemua peringkat dalam UMNO tidak langsung menggambarkan dan menyerap semangat berkhidmat untuk bangsa dan negara malahan setelah memenangi jawatan mereka ibarat mengagihkan harta rampasan perang dengan merebut segala apa peluang yang ada. Apakah hak itu hanya untuk mereka yang ahli UMNO dan berjawatan dalam UMNO saja? Bogger pro UMNO - tulislah apa pun dan sokong macamana pun kita akan tetap disisih kerana kita bukan sebahagian dari mereka. Sayang UMNO kah ini?

    5. Banyak lagi penyelewengan yang berlaku dalam UMNO yang tersembunyi dan disembunyikan dalam konspirasi. Bukan semua UMNO benar dan buka semua tohmahan pembangkang salah, hanya kita jangan diperbodohkan mereka selama-lamanya. Untuk mengubah UMNO bukan saja dari dalam kerana mungkin ruangan sudah tidak ada, tetapi boleh juga dari luar dengan mengubah kerajaan bagi mengajar UMNO, ini kerana sayangkan UMNO. (Baca pula pandangan Nobisha)

    6. Ahli UMNO yang lama seperti saya (bukan veteran UMNO) beranggapan UMNO harus ditinggalkan seterusnya memberikan sokongan kepada parti lain kerana UMNO tidak pernah ingin berubah. UMNO harus diajar dan bersihkan kemudian membina semula diatas keruntuhan itu untuk perubahan sebenar kerana selagi ada yang lama didalam UMNO, ianya akan tetap busuk hingga keususnya – inilah jika sayangkan UMNO!

    7. Senarai mereka yang tidak hadir di Sidang Parlimen dimana DS Najib telah dimalukan (klik sini) sayang UMNO / BN kah mereka? Calon bakal Menteri Besar Pahang, Dato' Jamaluddin Jarjis mungkin boleh dimaafkan! - Gosok, jangan tak gosok! Belakang atau buntut, sama saja!

3 comments:

menyegar said...

Ada ke org yg benar sayangkan UMNO? rasanya tak ada pun. sayanglan nak dptkan projek juta juta aje semua tu.

.@blogger.com said...

Sayang sungguh enjin jet tu hilang, RM50 juta tu, ini bukan kerja penjual besi buruk, ni mesti kerja penjual negara ni ~ bRAVEhEART

menyegar said...

Penjual tu mmg berhati buruklah tu.moh kita sumpah 10 keturunan dia kena bala.sebab dia mkn duit rakyat tu

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...