28 December, 2009

SIAPA SAYANGKAN UMNO - UMNO PARTI RASIS?

Penasihat ekonomi negeri bernilai RM1 yang akan men'satu'kan Malaysia dari belakang



1. UMNO ditubuh untuk membela kaum Melayu sebagai penduduk asal sejak sebelum merdeka, perjuangan UMNO menuntut kemerdekaan Tanah Melayu dari British bagi Melayu dan bangsa-bangsa lain yang rakyat sahnya memerintah bumi Tanah Melayu - UMNO Parti rasis?


2. MCA dan MIC juga ditubuhkan untuk membela dan perjuangkan bangsa masing-masing - MCA dan MIC juga parti rasis!

3. DAP, serpihan PAP dan kesinambungannya perjuangkan bangsa mereka dengan semangat 'ultra kiasu-nya - DAP adalah parti yang lebih rasis!

4. PAS, kononnya perjuangkan Islam namun ahli-ahli PAS adalah dari bangsa Melayu sahaja dan tidak ada pemimpinya yang terdiri dari bangsa cina atau india - PAS juga parti rasis!

5. PKR, parti pelbagai kaum. Mendesak kebebasan bersuara dan kebebasan itu ini, namun yang penting menuntut kebebasan pemimpinnya dari segala salahlaku dan akan terus melakukan kesalahan pada masa depan. Pemimpin PKR bangsa Melayu tetapi perjuangkan hindraf bangsa india, PKR juga parti rasis tetapi adalah antara yang terbodoh kerana perjuangkan orang lain dengan mengabaikan bangsa sendiri. Belum ada yang sebodoh ini agaknya.

1 comment:

one one no belen said...

Ada kah UMNO yg menentang penjajah utk kemerdekaan?

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...