Suara Anak Pahang - Perlu Baca

24 December, 2009

SIAPA SAYANGKAN UMNO - SIASAT TUN MAHATHIR, SIASAT PAK LAH, KJ..SIASAT SEMUA SEKALI

Madey berani disiasat, Pak Lah ada berani? KJ si anak omak tentu tidak, DS Anwar mesti belit lagi. Kit Siang, Karpal Singh, Nik Aziz, Mahfuz, Mat Sabu dan yang lain-lain mesti sudah terkencing dalam seluar. Malaysia ku -huhu!




1. Tun Dr. Mahathir diminta disiasat atas tuduhan penyelewengannya selama 22 tahun memerintah. Tuduhan mengenainya mula kedengaran di Singapura dan ramailah pembangkang kerajaan bersuara mendesak siasatan. Tun Dr. Mahathir bersedia dan meminta Tun Abdullah juga disiasat sama. (Blog Che Det) Tun Dr. Mahathir tunjuk berani untuk disiasat kerana rasa tidak bersalah. Kita siasat juga Tun Abdullah, DS Anwar Ibrahim dan semua pemimpin pembangkang juga kerana mereka juga bukan sangat bersih. Apakah mereka berani? Isu ini bagi sesetengah pihak dikaitkan dengan agenda KJ. Kita siasat juga KJ, calon Ketua Pemuda yang didapati bersalah tetapi tidak diambil tindakan dan tidak dihukum.


2. Politik Malaysia adalah politik memburukkan pemimpin. Apabila semua pemimpin kita (terutama Melayu) buruk, siapa lagi yang akan layak jadi pemimpin? Politik kita sepatutnya berlandaskan kepada apa yang akan kita lakukan dan bangunkan jika kita jadi pemimpin, apa rakyat akan dapat dan nikmati dan kerana itulah rakyat akan memilih kita sebagai pemimpin. Apakah jika kita dipilih, kita akan masih lagi mencari segala keburukan musuh dan menelanjangkan musuh semata-mata dan akhirnya kita tidak berbuat apa-apa untuk faedah rakyat. Setakat ini yang kita nampak inilah yang telah dipraktikkan oleh pembangkang.

3. Rakyat dan pengundi di Malaysia harus lebih bijak dalam memilih. Jangan hanya berlandaskan parti politik semata-mata. Mungkin agenda parti itu betul dan baik namun wakil yang dipilih tidak baik dan tidak cekap melaksanakannya maka kegagalan juga yang akan didapati diakhirnya nanti. Saya melihat bahawa pengundi di Malaysia ketikan ini masih lagi terbelenggu dengan pemikiran lama yang hanya memilih parti sebagai landasan perjuangan politik mereka. Kita harus berubah dengan memilih individu yang mampu melaksanakan dasar serta merealisasikan impian rakyat semua.

4. Tun Dr. Mahathir harus segera dilantik sebagai penasihat kerajaan bagi mengatasi kemelut politik dan menstabilkan iklim politik semasa. Kepimpinan sekarang sangat memerlukanya jika tidak mahu tenggelam dan kerajaan bertukar sebelum PRU13 nanti. Kita melihat konspirasi masih dan sentiasa berlegar disekeliling dan menunggu masa untuk menolak BN kepinggir.

No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...