29 April, 2011

ANU ARR ANJING YANG TERPERANGKAP




Wajah sebenar  Anu arr semakin jelas kelihatan. Akhirnya topeng yang menutupi mukanya tersingkap juga. Selama ini dia yang melindungi wajahnya dengan pelbagai watak dan penampilan unggul, namun segalanya terlerai juga sudahnya. Segala penipuan dan pendustaannya terserlah juga.

Selama ini Anu arr yang mengagungkan kebebasan akhbar, kununnya menuduh kerajaan tidak memberikan kebebasan dalam melaporkan. Kununnya beliau akan perjuangkan kebebasan bersuara dan kebebasan berakhbar, namun pada hari ini, kebebasan itu juga sudah turut dihalangnya.

Sewaktu beliau menjawat TPM, TV3 telah dipergunakan sebaik mungkin untuk merealisasikan nafsu dan keinginan politiknya tanpa pernah mempertikaikan kredebiliti TV3.  Namun pada hari ini beliau sudah mempersoalkan TV3 yang kununnya pro kerajaan, tidak bebas dan jadi alat konspirasi. Soalnya siapa yang melakukan konspirasi dan ini konspirasi siapa?

Anu arr kini bagaikan seekor anjing yang sudah diasak kedinding tembok. Sudah tidak dapat melarikan diri lagi. Setiap orang yang menghampirinya akan di cakar dan digigit. Anu arr sudah tidak ada jalan untuk selamatkan diri dan melarikan diri dari situasi tertekan ini. Kerana itulah setiap yang tidak memihak kepadanya dianggap musuh dan berkonspirasi. Kepadanya keadilan adalah memihak kepadanya meskipun dia dipihak yang salah.

Kes video seks dengan china doll membuatkan Anu arr terperangkap. Selepas Jumaat nanti diberitakan Dato' Eskay akan melafazkan sumpah laknat bahawa yang didalam video berkenaan adalah Anu arr. Anu arr juga dicabar untuk bersumpah laknat bahawa dia didalam video itu bukanlah dia sebenarnya.

Untuk menafikan Anu arr terlibat dalam skandal chinadoll, Kak Jijah terpaksa mengaku bahawa chinadoll itu adalah dirinya. (Klik ke blog Husin Lempoyang) Memang laporan blog  itu bukanlah satu kebenaran melainkan sindiran semata-mata untuk mengambarkan bahawa mereka berusaha sedaya upaya untuk menunjukkan Anu arr tidak bersalah.

Bahkan ada tulisan tentang penafian Nurul yang menolak bahawa Anu arr dalam video itu bukanlah Anu arr sebenarnya dengan memberkan alasan bahawa perutnya yang buncit serta 'batang' itu bukanlah 'batang' Anu arr kerana didapati 'terlebih' besar. (Klik ke blog Husin Lempoyang)

Seperti biasa, Anu arr, anugerah Tuhan ini tidak pernah merasakan bahawa dia bersalah sebaliknya akan menuding jari kearah orang lain. Terbukti semakin jelas ciri-ciri munafiknya. Apabila dia dituduh maka dia bukan menjawab tuduhan, tetapi akan menuduh orang lain. Apabila ditanya tentang DNA dia mengelak. Apabila diminta bersumpah laknat dia juga mengelak dengan mengatakan tidak perlu dia kakukan itu. Apakah bermakna bahawa Anu arr pun tidak patut dituduh atas apa-apa alasan kerana menuduh Anu arr juga adalah satu kesalahan.

Anu arr bukan lagi 'binatang politik' seperti yang selalu saya labelkan selama ini, bahkan Anu arr sudah menjadi 'syaitan politik'. Malangnya Pas tetap juga bersamanya walaupun mereka sudah sedar bahawa Anu arr adalah pesalah dalam banyak hal, sama ada sebagai peliwat, sebagai penzina dalam video seks dan sebagai manusia yang mengadai maruah dan hak-hak bangsa Melayu.

Bijaknya 'syaitan politik' ini adalah mengalihkan isu sebenar dan menuding ke arah lain. Jika kita masih ingat, isu sebenar adalah kes beliau dituduh meliwat Saiful. Malangnya dimahkamah peguam belanya mempersoalkan kenapa Saiful tidak melarikan diri apabila hendak diliwat?

Sama ada Saiful tidak melarikan diri atau sengaja menonggengkan bontotnya bukan soal utama dalam isu ini. Soalnya ialah apakah Anu arr meliwat Saiful? Sama ada itu adalah satu perangkap, atau perancangan jahat, satu konspirasi atau tindakan untuk merosakan nama baiknya atau apa-apa sekali pun, soalan yang harus dijawab masih lagi; Apakah Anu arr meliwat Saiful?

...sebenarnya beliau memerangkap dirinya sendiri apabila kata ""Kalau kita rujuk kenyataan Datuk Asri (bekas Mufti Perlis) , patut rujuk pada hukum dan mahkamah syariah kerana mengikut hukum Islam, orang yang mengangkat sumpah harus bebas dari dosa besar, tidak pernah minum arak dan tidak pernah berzina"....jadi itu sebab beliau tak berani angkat sumpah!!!!!!..


p.s:
Tahniah kepada wartawan TV3 yang dengan berani menghadapi Anu arr walaupun disindir bahkan dihalang oleh pengawal 'anjing gila' berkenaan.

Baca juga
AgendaDaily
Nasionalis 1982

1 comment:

SEROJA HOMESTAY KANGAR NO. 10 LORONG 2, TAMAN BUNGA SEROJA KANGAR PERLIS said...

KAU NAMPAK MASA DIA NAK KELUAR AIR DIA PULUN GILA!!!!!!!! ITULAH ANUGERAH TUHAN WAN JIJAH, MANA NAK LETAK MUKA HOI???????????

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...