11 December, 2011

#ABU - TOLAK PAS




1. Bila kerajaan laksanakan program kedai barangan murah 'KR1M', pihak pembangkang segera melompat bagai 'kera kena belacan' kerana kebimbangan program berkenaan berjaya membantu rakyat seterusnya membuatkan rakyat berterima kasih kepada kerajaan sebagai sebuah kerajaan yang prihatin kepada keperluan rakyatnya.

2. Bila kerajaan laksanakan program bantuan kepada rakyat berpendapatan rendah 'BR1M', pemimpin pembangkang juga 'ketar lutut' kerana tidak dapat mengawal para pengikutnya yang terdahulu dan terkehadapan mendaftar untuk mendapatkannya. MB Kelantan dan MB Kedah sudah tidak dapat berkata apa-apa kerana mereka sendiri tidak mampu memberikan kebajikan kepada rakyatnya selama ini.

3. Ketika UMNO / BN berjaya melaksanakan program-program berpaksikan 1Malaysia, MB Kelantan tidak mampu berbangga dengan 1Pas dan 1Kelantannya kerana sedar bahawa selama Pas perintah Kelantan mereka hanya mampu dirikan 1Masjid sahaja.

4. 1 demi 1 pemnbohongan dan penipuan pembangkan terbingkar. Terbaru, KM Pulau Pinang ( 1Pulau Pening ) telah berjaya membongkar fitnah yang menyatakan bahawa kapal selam ATM tidak mampu menyelam apabila telah bersama-sama Menteri Pertahanan menyelamkan kapal selam tersebut.

5. Pencacai pembangkang (Cg Bard) mempropagandakan A.B.U sebagai Asal Bukan UMNO, sebagai satu lagi tohmahan supaya rakyat memilih mana-mana parti sekalipun asalkan jangan memilih UMNO dalam PRU akan datang. Maknanya mereka lebih rela DAP memerintah asalkan jangan UMNO / BN. 

6. Tetapi kuasa Allah mengatasi segalanya. A.B.U = Allah Berkati UMNO sehingga UMNO berjaya memerintah dan mensejahterakan rakyat selama lebih 54 tahun. Bersyukurlah! A.B.U. - Akan Bersama UMNO....selamanya

4 comments:

Anonymous said...

Allah Bersama UMNO kerana terlah terbukti dan dibuktikan UMNOlah yang banyak memberi sumbangan pada Negara, Agama dan Bangsa di Malaysia ni tak kira bangsa apa pun...

Chegu Bard ini Chegu Bastard agak nya..

Anonymous said...

umno masih dilamun mimpi...takut pada si lan chau soi lek pelakon porno tetapi hanya berani garang pada nik aziz. rela diperlembukan kat ijat sekeluarga walaupun rakyat jelata susah dan merempat di tanahair sendiri. A.B.U!!!

Orang kotahan said...

kadang-kadang kita asik menyalahkan itu ini. Semua tak betul. Cuba fikirkan POSITIF buang NAGITIF. Sebagai contoh Kenapa kita mempertikan tentan bantuan yang diberikan oleh kerajaan Persekutuan. Ramai yang mengutuk rakyat yang ditadbir bukan BN mengambil bantuan tersebut. Fikirkan Adakan mereka ini bukan rakyat MALAYSIA?. MEREKA NI TAK LAYAK MENERIMA BANTUAN DARI KERAJAAN MALAYSIA. Fikirlah sebelum kita memperkatakan sesuatu. Banyakkan berfikir janganlal kita terlalu TAKSUD sangat. THING POSITIF

Anonymous said...

Mimpi Umno dah nyata,rakyat telah merasa nikmat drp perjuangan Umno.
Mimpi Pas,PKR dan DAP belum tahu lagi.Pas mimpi bulan jatuh keriba dengan naik rokit DAP tapi diliwat
oleh PKR.Sampai tergugur negara Islam dan hudud sebab kena liwat'.

ABU maknanya ,Aku Buntutkan Awak.
Angkatan ABU orang muda belaka,sebab
senang kena dibuntutkan oleh Papa Jahat...

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...