15 February, 2013

HANGAT: ANU ARR JATUH DAN TIDAK BERUPAYA BANGUN..


Anu arr jatuh dan terpaksa dipapah untuk bangun


1. Akhirnya Anu arr jatuh kepenatan kerana satu perlawanan jangkamasa panjang. Anu arr cuba tandingi kegagahan DS Najib namun faktor umur dan kesihatannya tidak mengizinkan. Tenaga Anu arr sudah terlalu banyak dibazirkan ketika berlawan dengan 'wirawati' china @ chinadoll dulu. Banyak juga tenaga dibazirkan dalam perjuangan ala samurai 'menikam belakang'. Akhirnya Anu arr jatuh tersungkur, petanda dia juga akan tersungkur dalam politik negara. (Lihat Video Klip diatas)

2. Saya sudah katakan bahawa DS Najib adalah politikus marathon, yang boleh bertahan lama dalam jarak jauh. Beliau naik dalam politik walaupun atas ihsan kerana bapanya seorang PM, namun beliau menghayati politik dan menganggap jawatan sebagai perkhidmatan yang wajar diberikan kepada rakyat yang telah memilih beliau. Beliau naik perlahan tetapi konsisten.

3. Berbeza dengan Anu arr, seorang anak muda (suatu ketika dulu) yang dipungut dari jalanan yang gah namanya sebagai pahlawan tunjuk perasaan jalanan. Kemudian beliau diangkat oleh Tun Mahathir dari 'tepi longkang' ke takhta politik dan terus diberikan peluang sehingga ke jawatan TPM. Namun dia bukanlah seorang yang sabar menanti, tidak juga seorang yang tahu berterima kasih bahkan tidak tahu mengambil peluang kerana tidak bersungguh-sungguh berkhidmat sewaktu beliau berjawatan.

4. Kesihatan Anu arr yang semakin menurun juga akibat dari sumpah seranah dari insan-insan yang bencikannya serta yang pernah dianiayainya dahulu. Inilah balasan buat Anu arr didunia yang fana ini.

5. Apabila Karpal Singh bertegas inginkan Anu arr jadi PM sekiranya Pakatan Pembangkang menangi PRU13 nanti, ianya adalah satu pernyataan dari kesedaran bahawa peluang untuk Pakatan menang sangatlah tipis bahkan boleh dikatakan tidak ada sama sekali. Dari sudut lain, itu memberikan gambaran bahawa apapun Anu arr tidak akan kekal lama kerana faktor umur dan kesihatannya yang semakin buruk. Banyak ramalan menyatakan bahawa inilah peluang terakhir Anu arr berperanan sebagai Ketua Pembangkang kerana menjelang PRU14 nanti Anu arr sudah tua dan akan hilang upaya.

1 comment:

Anonymous said...

selamat jalan Bung Anuwar.....

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...