Suara Anak Pahang - Perlu Baca

03 February, 2013

SUARA RAKYAT TOLAK NIK AZIZ DAN PAS


Nik Aziz celakooooo!......


Kebelakangan ini sudah banyak dan jelas kedengaran suara-suara rakyat disana-sini yang tidak puas hati dengan sikap para pemimpin serta parti pembangkang termasuklah Nik Aziz Mursidul Am Pas (baca Mursidul HAMPAS). Tidak puas hati dan protes ini diterjemahkan dengan pembagai cara antaranya memulaukan sebarang ceramah dan pertemuan yang melibatkan parti pembangkang, bahkan ada yang lebih berani menyuarakannya diforam-foram tertentu termasuklah di facebook dan laman blog.

Berikut saya salinkan Suara Rakyat yang menolak Nik Aziz yang saya angkat dari laman blog 'TheUnSpinners' untuk pertimbangan pembaca sekelian. Yang jelasnya adalah Nik Aziz semakin sesat dan menyesatkan, yang membenci sesama Islam tetapi menyayangi kafir, yang pernah menyatakan bahawa rela bersahabat walaupun dengan syaitan semata-mata kerana bencikan UMNO.


1. Apa yang perlu dihairankan sangat dengan tindakan sesat Nik Aziz laknatullah. Bukankah dia hanya mengikut telunjuk moyangnya yang jauh lebih hebat:

Orang Khawarij membuat ulah lagi dengan mengkafrkan Ali r.a. dengan berkata,

كفرت لأنك حكمت رجالا في حكم الله, إن الحكم إلا لله

“Anda telah kafir karena Anda telah menyerahkan urusan tahkim kepada orang dalam hukum Allah. Tiada yang berhak menghukum melainkan Allah.”

sepertimana moyangnya terdahulu pernah membentak Nabi (saw):

Untuk melihat sifat‑sifat mereka lebih jauh, kita lihat hadits‑hadits Rasul saw. yang membicarakan hal ini, diantaranya:

عن أبي سعيد الخذري قال: بينما نحن عند رسول الله (ص) وهو يقسم قسما أتاه ذوالقويصرة وهو رجل من بني تميم فقال: يا رسول الله اعدل. قال رسول الله (ص) ويلك ومن يعدل إن لم اعدل؟ قد خبتُ وخسرتُ إن لم اعدل. فقال عمر بن خطاب (ض) يا رسول الله ائذن لي فيه اضرب عنقه. قال رسول الله (ص) دعه فإن له أصحابا يحقر أحدكم صلاته مع صلاتهم وصيامه مع صيامهم يقرئون القران لا يجاوز تراقيهم ويمرقون من الإسلام كما يمرق السهم من الرمية

Dari Abi Said Al‑Khudry berkata, Tatkala kami bersama Rasulullah saw. dan beliau sedang membagikan ghanimah, datang Dzul Khuwaishirah salah seorang dari Bani Tamim dan berkata, “Wahai Rasulullah berbuat adillah!” Berkata Rasulullah saw., “Celaka! Siapa yang akan berbuat adil jika saya tidak berbuat adil? Niscaya saya celaka dan binasa jika saya tidak adil.” Berkata Umar bin Khattab, “Wahai Rasulullah! Ijinkan saya memenggal lehernya.” Berkata Rasulullah saw., “Biarkanlah dia. Sesunggulinya dia mempunyai banyak teman, dirnana dianggap remeh shalat di antara kalian dibanding shalat mereka, puasa kalian dibanding puasa mereka, mereka membaca Al‑Qur’an tidak sampai kecuali pada tenggorokan mereka. Mereka keluar dari Islam sebagaimana lepasnya anak panah dari busur.” (HR. Bukhari dan Muslim)

Jadi kira Awang Adek ini nothing buat Setan macae Nik Aziz laknatullah. Tetapi Nik Aziz jangan ghirah sangat naik main benda kafir mengkafir kerana akan muncul orang beriman yang akan ikut pesanan Rasulullah (saw):

وفي رواية: إن من ضئضئ هذا قوما يقرئون القرآن لا يجاوز حناجرهم يقتلون أهل الإسلام ويدعون أهل الأوثان يمرقون الإسلام كما يمرق السهم من الرمية لئن أدركتهم لأقتلنهم قتل عاد

Dalam riwayat yang lain: “Sesungguhnya dari keturunan ini ada kaum yang membaca Al-Qur’an yang tidak sampai kecuali pada kerongkongan, mereka membunuh orang Islam dan membiarkan penyembah berhala, mereka keluar dari Islam sebagaimana lepasnya anak panah dari busurnya, jika saya menjumpai mereka pasti akan saya bunuh mereka seperti membunuh kaum Aad.” (HR. Bukhari dan Muslim)

dan itu jam usah melatah....


Warrior 231



2. Sebelum nak usaha mintak duit minyak yang tengah kaut nun, tuntutlah duit royalti lombong bijih emas, besi, perak, balak, air semulajadi (dibotol jual sebagai mineral water) dan pelbagai sumber alam dari taukey-taukey Cina yang dapat pajakan daripada Kelantan dulu.

Anonymous

No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...