09 August, 2009

PAS CELAKAKAN MELAYU DAN ISLAM
















Parti PAS memang sudah tidak releven lagi di Malaysia ini, tidak untuk memperjuangkan bangsa Melayu dan tidak juga untuk mendaulatkan Islam. Selama ini PAS hanya bersendiwara kononnya ingin menegakkan Islam, ingin membina kerajaan Islam, ingin laksanakan hukum hudud, dan segala itu tidak dapat dilaksanakan adalah kerana tidak berpeluang berkuasa dan memerintah, dan tidak mampu melaksanakannya kerana disekat oleh UMNO. Segala kegagalan PAS untuk laksananakan Islam adalah kerana UMNO. Begitulah para pemimpin PAS menterjemahkan kegagalan mereka dengan menyalahkan orang lain - UMNO.

Apabila PAS gagal memberikan pembangunan dan mempertingatkan ekonomi negeri yang diperintahnya sejak berpuluh tahun, ulamak dan pemimpinnya mentarbiahkan; kita jangan mengejar harta dunia, kita cari akhirat...tetapi dalam masa sama rakyat negerinya bertaburan ke negeri-negeri lain mencari kekayaan dan pemimpin-pemimpinnya yang berpeluang merebut kekayaan juga menjadikan diri mereka kaya. Yang tetap tinggal miskin adalah rakyat jelata yang bodoh dan mampu diperbodohkan saja yang tinggal di kampong-kampong - para pemimpin mereka tetap menjadi kaya raya.

Retorik yang PAS lakukan sangat bahaya kepada bangsa Melayu dan Agama Islam sendiri. PAS telah sinonim dengan melabelkan orang lain kafir, perbuatan orang lain semua haram dan merekalah yang selalunya benar dan perbuatan merekalah yang selalunya halal. Bahkan apabila pilihanraya, mereka mengatakan mengundi PAS dapat pahala dan masuk syurga. Menatap poster pemimpin yang mereka gelar ulamak pun dapat pahala (dan masuk syurga juga) (?). Ini adalah satu kesesatan yang jelasa dilakukan, malangnya masih ada yang terpengaruh dengan ajaran songsang ini.

Apakah yang PAS mampu lakukukan bagi perjuangkan Agama Islam? Di Selangor sebelum PRU12 PAS mempropogandakan akan menhapuskan penjualan arak dan bahkan menutup kilang arak jika diberikan kemenangan dan kuasa memerintaah. Allah telah menetapkan bahawa mereka telah mendapat sebahagian kuasa itu dan bersama parti kafir harbi DAP memerintah selangor, tetapi apa yang mampu mereka lakukan? Bahkan dalam isu ulamak DAP mengeluarkan fatwa bahawa beer itu bukan arak, PAS masih enggan dan tidak berani bersuara dan membuat sebarang ketetapan. Bacul dan hinanya ulamak-ulamak PAS ini.

Selepas ini tentu PDO (Pahang Daily On Line) akan menghentam saya dan terus melabelkan saya sebagai Blogger UMNO karat. Itulah modal PDO sejak dulu, kini dan selamanya. Kita sudah tahu siapa blogger-blogger Pakatan Karat dalam PDO ini dan kita sudah tahu dimana tempat mereka beroperasi. Saya seru mereka supaya insaflah dan berhentilah dari menyebarkan fitnah terhadap pemimpin-pemimpin kerajaan yang memerintah negeri Pahang. Jika Pakatan Rakyat yang memerintah Pahang saya percaya mereka tidak akan dapat lakukan lebih baik lagi, bahkan tentu mereka akan jadikan Pahang ini lebih buruk dan kacau bilau. Dalam Pakatan Rakyat sendiri PAS dan ulamak nya di celakakan oleh DAP dan PKR. Peranan mereka sebenarnya adalah melemahkan UMNO dan penguasaan pemerintahan bangsa Melayu.

Fikirkanlah PDO dan jangan pesongkan segala fakta serta kenyataan selama ini.

Klik dan baca diblog Parpukari ini untuk tau bahawa pemimpin PAS tak ada telor

4 comments:

Sr SA Omar said...

betul

ctangang said...

Saya amat setuju pendapat dari tulisan tuan.

srikandi melayu said...

Salam bh...

Melayu Islam yg dicelakakan PAS..adalah melayu yg kepala otaknya tersumbat...yg tk bole berfikir hanya pandai menelan mcm ular.Yg tersumbat tu kene di pam bagi clear...

ajijasin said...

MELAYU DAN RAJA SULTANNYA.

ORANG MELAYU ITU BANGSA BERADAT
ORANG MELAYU ITU BANGSA BERADAB
MELAYU ITU ISLAM
MELAYU TAAT SETIA PADA RAJA SULTANNYA

ZAMAN BERZAMAN MELAYU PERCAYA
ADANYA TUHAN
MELAYU BANYAK PETUA DAN FALSAFAHNYA

PANTANG MAUT SEBELUM AJAL
AGAMANYA JANGAN ENGKAU LUDAHI
MAUT PADANYA NANTI

RAJA SULTANNYA JANGAN ENGKAU LANGKAHI
SANGGUP BERTIKAM BERLEMBING
BERCERAI NYAWA DARI BADAN KAMU NANTI

BIAR PUTIH TULANG JANGAN PUTIH MATA
HIDUPNYA MELAYU BIAR MISKIN HARTA
JANGAN MISKIN BUDI BAHASA

MERDEKANYA MELAYU DENGAN GEMA
MERRRRRDEKAAA!!!!!!!

BUKAN KECIL LANGKAH MELAYU
HAMPIR LIMA ABAD MENJADI HAMBA
BERMANDI DARAH DAN KERINGAT
MEMBASAHI TANAH BERTUAH INI
TANAH INI MELAYU EMPUNYA.....!!!!!!!!

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...