Suara Anak Pahang - Perlu Baca

03 August, 2009

PERJUANGAN ITU KERANA APA DAN UNTUK SIAPA

Inilah wajah hero-hero dimana kita yang harus perjuangkan mereka, apakah pula perjuangan mereka untuk kita?


Sekumpulan lembu yang sedia untuk dijadikan korban


Demi kesetabilan politik dan ekonomi negara, keamanan perlu dikekalkan

Foto-foto sumber dari Malaysiakini dan posting asal dari blog bumiyang. (Klik utk ke blog bumiyang)

Bangsa Melayu dahagakan perjuangan. Bangsa Melayu bangsa yang berani berjuang. Bangsa Melayu pantang dicabar. Tetapi (secara keseluruhannya) bangsa Melayu ternyata masih bodoh dalam berpolitik. Ketika bangsa lain bersatu dan berkerjasama melonjakkan bangsa mereka untuk berpengaruh dan menguasai politik tanahair, bangsa kita menyelenyapkan pengaruh kita sesama sendiri sehingga kuasa kita semakin kecil dan terhakis. Bangsa Melayu tidak sedar bahawa di saat bangsa lain bersatu melemahkan bangsa kita, kita berperang dan melemahkan sesama sendiri.

Isu Isa..apakah yang sebenarnya kita perjuangkan? Apakah Isa memberikan kita tekanan jikalau kita hanyalah seorang penoreh getah atau nelayan? Tidak bebaskah kita sebagai rakyat dan masyarakat kampong berbicara dikedai-kedai kopi? Yang perlukan kebebasan dan ingin memansuhkan ISA adalah tokoh-tokoh politik yang berkepentingan peribadi. Tokoh-tokoh ini yang sepatutnya berjuang untuk kita, tetapi kita pula diminta berjuang untuk mereka. Kita dijadikan benteng perjuangan mereka dan apabila kejayaan diperolihi siapakah yang akan menikmatinya? Berapa besar rumah/bungalow/istana DS Anwar? Lim Guang Eng? DS Khalid? Mereka yang menikmati hasil dari perjuangan yang kita (yang bodoh-bodoh ini) lakukan.

95% peserta demonstrasi adalah bangsa Melayu. Melayu dijadikan alat untuk menghancurkan Melayu sendiri. Melayu itu semuanya bodoh-bodoh belaka. Ingat pelajar Universiti tu cerdik? Mereka ini bodoh tahap lembu korban. Mereka yang membiarkan diri diperalatkan adalah kebodohan bangsa yang tidak boleh dimaafkan. Kadang-kadang kita merasa kecewa kerana adanya Melayu yang sanggup menjadi lembu sebegini. Kenapa tidak ramai bangsa cina dan india dalam demonstrasi ini? Fikirkanlah sendiri.

Kepada lembu-lembu yang belum sempat dijadikan korban, pulanglah kembali kekandang dan pulanglah kembali kepangkal jalan. Lembu-lembu itu mungkin pelajar pusat pengajian tinggi, pekerja awam dan swasta, penulis blog pembangkang dan sesiapa saja yang mampu ditipu oleh saudagar penjual lembu yang memakai tandanama PAS, PKR serta DAP. Dalam kehidupan ini memang banyak yang pandai tetapi malangnya mereka kurang berakal.

7 comments:

kelambuharimau said...

heran betul kami tengok ..kasihan orang2 yang jadi barua anuar,,sanggup gadai nyawa..jihad yang bodoh..ini antara contoh pengikut anuar yang bodoh di malaysia,nyusahkan orang je yang anuar tahu buat.

red rooster said...

...inilah natijah bila buta sejarah, buta perlembagaan serta buta hati. lihatlah siapa kini yg jadi kuda tunggangan dap???

ratuayu said...

Salam bro........

saya peminat tulisan bro, betul sangat kata bro tu.... perjuangan mereka untuk rosak negara, sanggup mati katak konon, tapi bila naik black maria dah menaggis ingat anak bini.

Begitulah orang tak sedar diri, membabi buta, memang babi pun

please link ke jurirakyat.blogspot.com

ibnu sidek said...

Sebenarnya kamu semua yang buta sejarah sebenarnya, kerana pembentukkan ISA hanya untuk mencegah dan menangkap komunis dan kenapa sampai sekarang masih diwujudkan, ayah najib membentangkannya di parlimen dan ianya diluluskan hanya untuk menghapuskan komunis, kalau sekarang apa yang dilakukan oleh ISA adalah salah dan haram disisi Agama ISlam dan juga haram disisi Hak Asasi Manusia Dunia kerana tangkap tanpa bicara. kalau mereka yang ditahan bersalah kenapa tak dihadapkan dimahkamah dan hukum mereka. ini tidak dilakukan dan adalah salah disisi agama islam dan sesiapa yang menyokong akta ini maka dia telah melakukan dosa yang besar terhadap Allah SWT kerana menyokong kekejaman.Bersamalah kita menghapuskan kezaliman demi agama kita, jika anda orang muslim

menyegar said...

Salam semua.Kesian banga melayu.Ada pemimpin semuanya bangsat bangsat belaka tak kiralah pemimpin dari UMNO ke apatah lagi PKR dan PAS.Semuanya menipu Bangsa sendiri.Dan yg paling kesian kerana banga melayu ni sangat bodoh dan mudah di perdayakan dengan kata kata indah sahaja.

ALeeN said...

"ISA PENTING UNTUK KEAMANAN NEGARA"

KALAU TAKUT DILAMBUNG OMBAK JGN BERUMAH KT TEPI PANTAI
KALAU TAKUT KENA ISA JGN SUKA-SUKA CARI PASAI...

INGAT YER KAWAN2..HEEE

Apache said...

demontrasi ikut islam..huhuhu..tak pernah dengar pulak..takper..kalau sokong PAS ,bereh..

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...