Suara Anak Pahang - Perlu Baca

18 August, 2009

POLITIK MALAYSIA SUDAH BERUBAH

poster yang kalau orang Islam tengok akan dapat pahala - supaya tidak tertipu selamanya



Kebelakangan ini kita dapat perhatikan bahawa politik negara kita telah banyak berubah dan ianya berlaku secara drastik. Seperti biasa setiap perubahan yang berlaku itu ada nilai baik dan buruknya, cuma segalanya terpulang kepada kita bagaimana kita akan menerimanya dan menyerapkannya dalam kehidupan seharian kita.

Tidak ada kajian terperinci dibuat, namun segala ini adalah berdasarkan pemerhatian dan perbincang bersama kawan-kawan serta maklumat dari orang ramai, maka rumusannya adalah seperti berikut; Para politikus nampaknya semakin matang dan bijak sedangkan para penyokong jadi semakin bebal dan taksub.

Para politikus semakin pandai mengambil sebarang kesempatan dan memanupulasikan sebagang keadaan. Kerana itu sebarang isu semasa akan dijadikan modal politik mereka untuk meraih sokongan. PAS dan para ulamak politikus mereka sentiasa mengambil kesempatan menggunakan isu agama bagi tujuan tersebut. Sehingga mereka itu sanggup mengeluarkan beberapa fatwa yang terang-terang songsang dari segi akidah, antaranya mengkhafirkan orang UMNO, sembahayang berimamkan orang UMNO tidak sah, mengundi PAS masuk syurga dan lain-lain lagi. Dan ulamak politik ini kelihatan berjaya mempengaruhi sebahagian masyarakat sepertimana kejayaan Ayah Pin pengaruhi pengikutnya dalam membina kepercayaan mengenai kerajaan langit. Nik Aziz = Ayah Pin.

DS Anwar adalah antara tokoh politik yang benar-benar hidup diatas isu. Beliau sangat pandai mengeksplotasikan sebarang keadaan untuk mendapatkan simpati dan sokongan. Siapalah DS Anwar jika tanpa isu kontroversi? DS Anwar mampu satukan PAS dan DAP dalam satu surau atau kuil dan tokong sehingga PAS yang jelas memperjuangkan Islam mampu bersama DAP yang jelas menentang Islam. Kerana itu kita tidak hairan apabila dalam isu 'beer bukan arak' di Selangor, para pemimpin dan ulamak politik PAS tidak berani membuka mulut sambil tangan memeggang telor masing-masing.

Lihat pula beberapa politikus lain yang juga sudah pandai mengambil kesempatan dalam memberikan lakonan yang menarik bagi menagih simpati masyarakat yang bebal dalam politik ini. Lihat bagaimana wong chuan how mengelak dari dikenakan tindakan SPRM dengan mendakwa dia dikasari, dan terbaru di Permatang Pasir seorang tokoh politik India Ahli Parlimen Padang Serai N.Gobalakrisnan menggunakan teknik 'auta keling'nya mendakwa dipatahkan oleh Polis sedangkan terdahulu dia telah menampar seorang anggota polis. Dan yang malangnya adalah penyokong-penyokong pembangkang ini percaya bahawa mereka itu masih betul dan benar. Mereka adalah sebahagian dari pengikut yang taksub dan bebal tahap terlampau. (Klik disini untuk baca pendapat dan kupasan dari blog bumiyang)


(Klik untuk play video clip dibawah dan lihat betapa biadapnya pembangkang bangsa pendatang yang tidak lagi menghormati undang-undang, macam ni kita lagi mau sokong ka? Mampuslah Melayu di Malaysia kalau macam ni!)


Kita cuma berharap dalam pada para politikus negara semakin bijak pandai, janganlah penyokongnya menjadi semakin taksub dan bebal kerana ini tidak akan membantu kita membina 1 Malaysia yang maju dan aman damai.

Jikalau keputusan PRK Permatang Pasir kelak masih memihak kepada PR, maka jelaslah ini adalah petanda bahawa rakyat jadi semakin bodoh, bebal dan taksub dalam politik.
Bijaksana dalam pelajaran dan kehidupan bukan bermakna bijak juga dalam politik, kerana itulah kita dapati walaupun individu tertentu dari kalangan professional namun ada antaranya juga terpengaruh dengan Kerajaan Langit Ayah Pin yang nyata songsang dan tidak masuk akal.

Dunia akhir zaman; yang penipu, pembeli akan dipandang mulia sedangkan yang jujur dan setia dipandang hina. Yang mengambil kesempatan untuk mengugurkan tuduhan kes liwatnya dianggap pembela sedangkan yang berjuang mengurus dan mentadbir negara dicaci. Ada otak tapi tak ada akal. Yang beranikan hati menyataka kebenaran adalah bRAVEhEART

No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...