28 January, 2010

ANWAR MESTI BERANI HADIR PERBICARAAN






Rakyat telah melihat bahawa DS Anwar selalu mengelakkan diri dari meneruskan perbicaraan di mahkamah mengenai kes salah-lakunya. Keseluruhan rakyat sedar bahawa ini disengajakan bagi mendapat lebih ruang untuk ‘mencari akal’ bagi mengelakkan dari didapati bersalah dan dikenakan hukuman.


Ketika pertama kali didakwa dengan kes seumpama ini, rakyat merasakan bahawa ini adalah satu konspirasi bagi menjatuhkan beliau yang sudah sangat hampir untuk menjadi pemimpin nombor 1 negara. Namun apabila disabitkan buat kali keduanya, sebahagian rakyat mula sedar bahawa ini bukanlah sesuatu yang mustahil, bahkan kebanyakan rakyat telah menaruh kepercayaan yang tinggi bahawa beliau benar-benar bersalah dalam tuduhan liwat berkenaan.


Pihak yang membuat pendakwaan, Saiful Bahari telah dengan beraninya bersumpah laknat mengakui beliau telah diliwat. Inilah keberanian anak Melayu ini yang tidak pedulikan rasa malunya dan maruahnya hanya kerana ingin menegakkan kebenaran.


Rakyat sehingga kini masih menunggu-nunggu keberanian pemimpin nombor 1 pembangkang untuk melakukan sumpah laknat yang menyatakan beliau tidak terlibat dalam kes liwat berkenaan tetapi kenapa beliau masih tidak berani melakukannya? Rakyat bukan mendesak jawapan dari beliau kerana kebanyakkan rakyat sudah mempunyai jawapannya masing-masing, Cuma rakyat ingin melihat dimanakah keberanian pemimpin ini yang selalu saja menyalahkan orang lain dengan itu dan ini tetapi terlupa bahawa rakyat juga berhak menyalahkan dirinya pula.

(klik sini)


Sebahagian dari sajak Sastrawan Negara Usman Awang (dibawah ini) mungkin mampu mengungkap siapakan DS Anwar Ibrahim sebenarnya;

Melayu itu orang yang bijaksana
Nakalnya bersulam jenaka
Budi bahasanya tidak terkira
Kurang ajarnya tetap santun
Jika menipu pun masih bersopan
Bila mengampu bijak beralas tangan.

Melayu itu berani jika bersalah
Kecut takut kerana benar,

Janji simpan di perut selalu pecah di mulut,
Biar mati adat
Jangan mati anak.......


~ bh/

8 comments:

Frodo Baggins said...

hahahhahaa
betul2 mmg benar bagai kata
sasterawan negara itu.

mohon copy bley tak bro BH?

>>__<<

MAWAR BERDURI said...

salam?


kalu dia ndak mau p..tangkap jak peliwat ni mengikut teknik2 yang sesuai dgn caranya

bRAVEhEART said...

Salam dan terima kasih Froddo dan Mawar. Bro Froddo, CnP, silakan. Abang besar tk kisah pn, huhu

Anonymous said...

Rakyat kena menilai peribadi Anuwar ni. Kes liwat pun sanggup ke hulu ke hilir cari idea nak tangguh menangguh, sorok menyorok, buat proganda "upah mana mana puak buat dajal alih tumpuan kes beliau MAKA sebagai rakyat M'sia patutkah orang mcm ini layak menjadi No1 nak membela negara kita? Negara kacau bilau mungkin dia ni dah sedia beg pergu lari US dah "memerintah" puak puak kaki bodek handle kemelut negara, paling tidak pun bertambah kacau negara bila ada puak dari DAP pulak ambil kesempatan tp secara diam diam mengumpul troop troopnya tanpa timbul curiga dihati PAS mau pun PKR kerana sokong tak berbelah bagi dan sayangnya mereka pada DAP ini.

Jeepers Creepers said...

aku pelik kes anwar saiful ni. kalau orang buat report polis, mesti anwar kena tahan.

tapi anwar selamba je bebas keluar negara. macam mana prosiding kes dia ni?

ermm saudara ada bagi komen di blog saya ke baru baru ini?

bRAVEhEART said...

Cantikkk! Bro. Tapi berapa ramai diantara kita yang berfikiran spt bro? Yang lainnya masih menaruh kepercayaan kepada DSAI dan Pas yang perjuangannya tidak menentu. Sekejap haram sekejap halal. Sekejap tak boleh kerjasama dgn kafir sekejap boleh pulak. Kemanakah arah sebenarnya?

Arif Omar said...

PG RASALAH, DSAI PASTI REPOT SAKIT BELAKANG ATAU SAKIT LEHER. PENYAKIT LAMANYA AKAN BERULANG.

Anonymous said...

Mmmmmm! Sakit belakang! Tapi masa pegi buat roadshow and buntut show tak lah pulak sakit. Masa dia balun belakang lagi lah pulak tak sakitnya. Boleh bagi anugerah pelaku (bukan pelakun) terbaik 1 Malaysia nampaknya. Hehehe! Paday yang ernah sokong dia ni, bawak-bawaklah bertobat dan balik lah kepangkal jalan ~ Penepuk Buntut

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...