04 January, 2010

SIAPA SAYANGKAN UMNO - UMNO LEMAH, MELAYU LEMAH, KERAJAAN TURUT LEMAH.

Untuk mengembalikan kekuatan Umno haruslah dengan merakyatkan parti dan kekuatan Umno adalah dikampong-kampong, justru rakyat dipedalaman haruslah diutamakan dari semua segi, di kawasan bandar kesetian kepada parti telah hilang diatasi kesetian kepada kepentingan peribadi. Mari kita mulakan sekali lagi, memperjuangkan Melayu dan Umno demi masa depan anak-cucu kita nanti.



Lagi, gula naik harga. Rakyat naik darah. Kecewa barang kawalan pun kerajaan tak mampu mengawal harganya. Bila gula naik, teh tarik naik, kuih-muih pun naik dan segalanya akan naik satu persatu dan beransur-ansur. Bila kuasa membeli jadi rendah rakyat jadi miskin. Bila kuasa membeli rakyat rendah perniagaan lain juga turut terjejas. Ekonomi negara juga menerima impaknya.


Bagi membolehkan kakitangan kerajaan berbelanja mungkin kerajaan boleh menaikan gaji mereka. Tetapi bagaimana dengan pekerja sektor swasta? Dan terlebih malang adalah orang-orang kampong, pekebun, penternak dan nelayan, bagaimana nasib mereka?


Bila gaji kerajaan naikkan, barangan juga terus dinaikan harganya tanpa menunggu lama dan kita kembali jadi seperti dulu juga, lemah kuasa beli dan masih miskin. Jadi siapakah yang kaya dan mengaut keuntungan besar di negara kita ini sebenarnya? Jawapannya sudah tentu peniaga. (sebahagian daripadanya)


Gula hanyalah salah satu dari kes yang kita talah alami, bagaimana dengan harga ayam, sayuran dan banyak lagi. Pokoknya, mereka menguasi ekonomi dan bahkan mereka mampu kuasai kerajaan dengan cara memberikan tekanan dan ugutan.


Siapakah mereka ini? Kita semua sudah ada jawapannya sendiri siapakah bangsa peniaga yang menguasai ekonomi negara. Dalam kes gula, tidak cukup kah keuntungan selama ini dan sebanyak ini? Mungkin cukup, tetapi mereka melihat kesempatan yang ada ketika kerajaan berada ditahap yang lemah. Jadi mereka lakukan ini untuk merebut sebanyak mungkin selagi ada kesempatan.


Tidak semua kaum cina mengamalkan ultra kiasu. Namun sikap begini sangat jelas menunjukkan bahawa mereka ini ultra kiasu. Jangan tanya kerana apa mereka sanggup lakukan sebegini tetapi tanyalah kenapa kita memberikan kesempatan kepada mereka untuk lakukan ini. Jawapannya juga ada pada kita: kerajaan lemah terutama selepas PRU12, dimana kita hanya dapat majoriti mudah di Parlimen. (untuk meluluskan bajet 2010 pun kita hampir-hampir tidak berjaya)


Kita juga harus salahkan pemimpin politik bangsa kita sendiri yang merelakan perpecahan hanya kerana tamakkan jawatan dan kepentingan peribadi.(Saya maksudkan semua parti politik Melayu dan politikus Melayu, Umno dan Pas juga) Perpecahan bangsa kita hanya memberikan ruang bangsa lain mencelah dan menguasai kita. Jika Melayu benar-benar bersatu, apakah kita perlukan parti bangsa lain untuk membenarkan kita memerintah negara kita sendiri?


Saya merasa kasihan kepada DS Najib, beliau ditekan dari semua sudut, dari luar dan dalam, sedangkan tanggungjawab yang beliau terpaksa pikul adalah lebih besar risikonya berbanding masa pentadbiran mana-mana Perdana Menteri sebelum ini. Jikalaulah semua ahli-ahli politik Umno, BN dan mana-mana politikus Melayu memberikan kerjasama kepadanya, tentu beliau akan dapat bangkit dengan lebih gagah dan perkasa bagi membela semua rakyat amnya dan bangsa Melayu khususnya.


Jangan salahkan DS Najib dan sesiapa jika kita akan kehilangan segalanya nanti. Salahkan diri kita sendiri. Salahkan sikap kita sendiri. Salahkan bangsa kita sendiri. Salahkan ibu-bapa dan nenek moyang kita yang melahirkan kita sabagai satu bangsa yang terlalu lemah dan penuh dengan sikap hasad dengki serta benci untuk bersatu sesama Melayu.


Ultra Kiasu ini umpama Yahudi di Palestin, membaling batu sembunyi tangan bahkan membaling batu dan menuduh kita yang membaling mereka. Seinci demi seinci tanah kita diambilnya dan kita semakin hari semakin terdesak didinding. Mereka kelihatan berbeza pendapat tetapi sentiasa bersatu dalam tindakan yang melibatkan bangsa mereka. Kenapa Melayu tidak begitu juga? Mereka labelkan Melayu sebagai bangsa yang malas dan bodoh yang akhirnya kita juga mengiayakannya, lalu akhirnya momokan itu jadi satu kepercayaan kepada kita.


Andaikan kita tidak boleh bersatu didalam parti kerana fahaman kita berbeza atau kita keliru antara memperjuangkan Melayu atau Islam, walaupun kedua-duannya memberikan makna yang sama (pada akhirnya) marilah kita bersatu didalam PERKASA. Orang-orang Pahang khususnya (dan sesiapa sahaja yang berminat) dijemput hadir pada masa dan tempat seperti dimaklumkan diatas bagi memperjuangkan dan memertabatkan sebuah bangsa bernama: Melayu.

1 comment:

Unknown said...

Bro ... nice artikel.. keep it up!

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...