Suara Anak Pahang - Perlu Baca

03 January, 2010

SIAPA SAYANGKAN UMNO - PARTI UNTUK GOLONGAN ELIT DAN KORUP


Terbalik bendera tu KJ!
Anugerah Tokoh menterbalikkan UMNO



Beberapa laman blog menyanggah ura-ura perlantikan KJ sebagai menteri (penuh atau separuh) manakala blog upahanya tentulah akan mewar-warkan sokongan terhadapnya. Antara blog yang membicarakan mengenai hal ini adalah blog Maharaja Blogger. Saya CnP sebahagian kenyataannya dibawah ini;


KALAU DAIM BOLEH MENGAPA TIDAK KHAIRY.
Saturday, December 26, 2009
Nampaknya telah pasti Ketua Pemuda UMNO Malaysia Khairy Jamaluddin akan di lantik oleh Datuk Seri Najib menjadi Menteri. Soalnya sekarang hanyalah samaada dia akan jadi menteri penuh atau timbalan menteri.

Walaupun Awang Selamat dalam kolumnya di Mingguan Malaysia 27 Disember menyebutkan kemungkinan itu hanya sepintas lalu tetapi ini adalah suatu sumber yang paling layak dipercayai kerana tiap Perdana Menteri ada orang kepercayaan dalam akhbar akhbar terutama Utusan Melayu.....


1. Nampaknya demikianlah arah politik Malaysia. Walau apa pun yang rakyat suarakan, pemimpin tetap akan melaksanakan agendanya sendiri berserta kroni-kroni. Dan, untuk kepentingan peribadi-peribadi. Maka motto ini mungkin lebih sesuai: Kroni diutamakan, rakyat dibiarkan.

2. Dari dulu lagi, perjuangan UMNO adalah rakyat berjuang untuk kepentingan golongan bangsawan. Kerana itulah orang-orang biasa hanya jadi sebagai apa? Tokoh-tokoh pejuang dari kalangan rakyat marhaen seperti Pak Sako, Ahmad Bustamam dan lain-lain tugas mereka hanya melonjakkan pemimpin dari kalangan elit. Sehingga kini, itulah yang masih berlaku dalam UMNO.

3. Memang UMNO busuk sampai ke usus. Malah semua bahagian UMNO sudah busuk. Mungkin najis UMNO lebih lebih baik dari tubuh badan UMNO itu sendiri.

4. Jika benar KJ akan dilantik sebagai menteri, penuh atau separuh (beliau telah menjadi menteri separuh semasa bapa mertua jadi PM) maka imej UMNO akan semakin calar dengan penampilannya sebagai pelakon hindi dan penuh dengan skandal rasuah. Rakyat masih ingat, beliau disabitkan kesalahan dalam politik wang namun tidak di kenakan tindakan. Bukankah itu berbeza dengan apa yang dialami oleh TS Isa Samad (yang telah menerima hukuman). Bagaimana pula kes Datuk Norza? akhirnya UMNO akan dipenuhi oleh pemimpin elit yang korup.

5. Kita pernah juga mendengar seorang MB yang juga didapati bersalah dalam politik wang mengugut jika diambil tindakan akan keluar UMNO dan membawa pengikut-pengikutnya sekali bagi tujuan meruntuhkan kestabilan parti. Bermakna mereka bukan setia kepada UMNO dan bukan berjuang untuk UMNO pun. Banyak lagi perkara demikian yang berlaku. Jadi, pemimpin UMNO bukan perjuangkan kepentingan rakyat dan kehendak rakyat serta suara rakyat tidak pernah didengari oleh mereka yang sudah berada diatas.

6. Soalnya apakah ada 2 undang-undang dalam UMNO - untuk elit dan marhaen? Mereka diatas sana penuh dengan konspirasi yang rakyat dibawah langsung tidak mengetahuinya. Rakyat tertipu dan ditipu. Mana arah perjuangan UMNO: Untuk Agama, bangsa dan Negara?

7. Saya melihat jika inilah keadaannya, maka bahtera UMNO akan karam kerana golongan elit ini dan saya tidak ingin turut tenggelam bersama mereka. Kita hanya ada masa 2 tahun saja lagi, sama ada untuk memastikan bahteral tidak tenggelam atau mendapatkan pilihan lain.

'Adios Amigos!' - bRAVEhEART




Sebuah kapal yang memuatkan gula dilaporkan karam di perairan Malaysia. Selain harga gula akan naik, air laut juga dijangka bertukar manis. 'Laut madu pantai sutera, haus tak dapat diminum'.

No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...