Suara Anak Pahang - Perlu Baca

04 August, 2010

BLOGGER ULAR SAWA

Gambar Hiasan 2 orang dengan Ular Sawa...ada makna tu...hehehe




Kemenangan calon BN dalam PRK Hulu Selangor sedikit sebanyak adalah berkat usaha dan kerja keras blogger-bogger pro BN. Mereka ini telah bersama dalam satu suara menghentam calon pembangkang sehinggakan seorang tokoh besar calon pembangkang itu akhirnya tewas oleh seorang calon BN yang tidak ternama langsung.


Demikianlah ketajaman mata pena para blogger mampu merubah sesuatu yang pada mulanya nampak mustahil. Namun disebalik usaha para blogger itu ada sesuatu yang tidak tersingkap selama ini, yang dipendamkan sehngga menjadi pekung didada.


Setiausaha UMNO, Dato' Tengku Adnan telah menyediakan sumbangan (bukanlah banyak sangat ) RM15,000 untuk diagihkan kepada para blogger yang bertungkus lumus di Hulu Selangor dulu. Jumlah itu sekiranya diagihkan sama-rata mungkin setiap orang hanya akan mendapat sebanyak RM500.00 atau RM600.00 sahaja. Tidak mengapalah! Alhamdulillah juga jika hanya setakat itulah yang mampu diberikan oleh kerajaan sebagai penghargaan dan mengenang jasa para blogger.  Namun apa yang berlaku amat mendukacitakan!


Kenapa SU UMNO tidak secara peribadi bertemu dengan para blogger untuk berkenal mesra sambil menyerahkan sumbangan itu? Saya percaya blogger akan sangat menghargai menerimanya secara langsung dari seorang tokoh walaupun jumlahnya tidak besar. Menyerahkan kepada 'orang kedua' telah mendatangkan risiko dimana peruntukan berkenaan telah tercicir ditengah jalan.


Blogger Aiman Jr tentu lebih maklum tentang perkara ini. Blogger Sanggah Tok Janggut ini merupakan teman akrab kepada blogger Sang kelembai tentu masih kenal dan melihat sahabat-sahabat yang sama berjuang di Hulu Selangor dulu, yang menjulang kemenangan calon BN namun kembali dengan kocek kosong.


Justru saya menyaran kepada pemimpin supaya lebih berhati-hati dan lebih telus ketika berhubung dengan blogger. Saya masih ingin mendengar apa kata pihak Tan Sri Muhyiddin Yassin tentang janji anakbuahnya untuk men'sedekahkan' blogger yang hadir di pelancaran blog beliau dulu dengan modem broadband. Kita fahan bahawa mungkin kilang pembuat modem berkenaan masih dalam pembinaan, kerana itu kita masih belum menerima nya. Hehehe!

Bagaimana pula dengan sumbangan dari SU UMNO melalui blogger Sanggah Tok Janggut ini?  Apakah 'cek' itu masih sukar untuk di 'cash' kan? Atau sudah kehilangan alamat pada sahabat semua? Atau memang sumbangan itu hanya untuk beliau seorang diri? Mungkin juga UMNO hanya mengiktiraf bahawa dia seorang sebagai blogger UMNO/BN yang berjuang di Hulu Selangor dulu. Blogger selain darinya tidak diiktiraf dan tidak usah lagi berjuang atau menulis menyokong kerajaan kerana bantuan kita tidak akan dihargai dan tidak juga diperlukan.


What say you? Hahaha, saya mendengar seseorang 'brrupppp' disana.

12 comments:

Nasionalis1982 said...

Salam bro...

Aku pernah 'ternampak' penyata perbelanjaan BN di Hulu Selangor kat atas meja somebody. Siapa, bila dan dimana tu aku tak boleh cakap.

Memang betul apa yg bro cakap..peruntukan utk blogger adalah RM15k. Masa tu terfikir jugak nak amik gambar penyata tu guna henpon, tapi tak jadi sbb kat situ ada CCTV. hehe..bahaya.

Lepas baca artikel bro ni, aku setuju dan mengiyakan. Memang tak dinafikan amaun utk blogger di PRK Hulu Selangor adalah RM15k.

Nasionalis1982

TAIPINGMALI (TM) said...

Tuan,

Saya pun ada dengar cerita ni. Sedih betul kerana mereka sanggup kencing bloggers...ingat artis saja yang selalu kena kencing.

Harap perkara sedemikian tidak berulang. TM bloggers sdn bhd. Bukan lagiahli BPN.

YB Raz said...

hehehehe ade ler sesiapa yang mencuri duit tuh..xpe kat akhirat kita tuntut ramai ramai hehehe

bRAVEhEART said...

Salam sahabat-sahabat semua, terima kasih kerana berani menyatakan kebenaran. Apa yang perlu kita takutkan kerana kita dipihak yang benar. Saya menyuarakan pendapat dan pandangan saya dengan yakin bahawa saya dipihak yang benar.

Menyegar said...

Salam.Aku ingat pemimpin pemimpin UMNO aje yang bangsat.Rupanya ada jugak blogger yang bangsat huhu.

Panglima Perang Cyber said...

Semalam aku baru sahaja berborak dengan blogger det dan gomo pasal ni.

dia pun setuju berlaku masalah ketirisan dalam persepsi blogger yang perlu dibetulkan samada ia benar atau tidak.

ada gosip kata ada pihak yang menggunakan nama blogger tapi tak bagi wang peruntukan pun kepada blogger.

saya harap perkara ini perlu dibawa kepada PM agar pihak yang songlap duit tu dihukum.

Taiping : BPN menghormati keputusan anda. Yang penting perjuangan diteruskan tak kira di mana dan dengan siapa anda berada.

Terima kasih

bRAVEhEART said...

Pang5,
Saya rasa berkaitan TM, BPN perlu reform bagi memantapkan organasasi. Membiarkan masalah terpendam tidak akan pernah menyelesaikannya,kita harus berani bergerak dan menghadapinya. Saya sentiasa akan bersama ~ bh

Anonymous said...

GOMO

Bro,di sibu RM80 Ribu bajet yang di peruntuukan untuk blogger. tapi sapa yang dapat kawan tak tahu lah pasal kawan pun duduk TADIKA je.

takpa, kita kan berjuang secara ikhlas. kalau depa nak makan tu makan lah. tapi jaga jaga lah nanti...hu hu hu

ISAC said...

Kita buat mcm EPL nak ke?

Blogger Professional... Siapa bayar lebih, kita support depa???

Nasionalis1982 said...

geng, blog u telah dilinkkan. Terbaekkk punya. hehe

Nasionalis1982

bRAVEhEART said...

Salam dan terima kasih bro's semua. Nasionalis1982 terima kasih linkkan blog. Gomo, bagus maklumat tu RM80 ribu tapi blogger habuk pun tak dapat. TM, kita masih geng dan aku tak lupa kome datang kenduri kawin anak teman dulu tu, terima kasih sekali lagi. ISAC, aku rasa kan, nanti pada pru13 blogger semua akan hentam balik kerajaan kerana sesetangah pemimpinnya 'anak haramnya' yang makan hasil titik peluh orang lain.

cucu mamak kutty said...

kahkahkah ...ni le dia bloger pecacai upahan umno.....asyik cerita pasal upah duit aje....betul2 bangsat punya bloger....wakakakah

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...