Suara Anak Pahang - Perlu Baca

25 August, 2010

PEMUDA UMNO DIBAWAH KJ YANG SUDAH HILANG 'KONTOL'NYA

 Makkk! mana saya punya...(?).


Pemuda UMNO satu ketika dahulu dikenali sebagai golongan pendesak, yang sentiasa mendahului kerajaan dalam memperjuangkan agama bangsa dan negara. Jika ada parti komponen cuba hendak mempermainkan atau mengambil kesempatan dalam sesuatu isu terutama berkaitan agama dan bangsa, maka Pemuda UMNO lah yang akan terlebih dahulu kehadapan. Sehinggakan parti-parti komponen lain sangat takut dan menghormati Pemuda UMNO waktu itu.

Namun itu semua tinggal kenangan belaka. Kerana Pemuda UMNO waktu ini dipimpin oleh tokoh yang tidak menghayati perjuangan UMNO itu sendiri, tidak pernah duduk dibawah bersama rakyat marhaen lalu dia tidak dapat merasai apa erti perjuangan sebenarnya. Katua Pemuda yang selama ini hanya terperap dicelah ketiak Pak Mertua dan selalunya berada dicelah (....) anak Pak Mertuanya tentu tidak akan dapat menghayati perjuangan UMNO dan ini adalah salah satu kelemahan UMNO dewasa ini - pemimpin yang tidak ada semangat juang.

Baca blog House PK dan Darul Ehsan Today.

5 comments:

Pendekar Melayu said...

kj ni memang tak berguna..kejayaan kj hanyalah menukar pemuda umno kepada pondan umno.

Gerakan Timur said...

Salam Perjuangan,

Mohon link dari blog tuan ke http://gerakantimur.blogspot.com/

Saya sudahpun link n follow blog tuan... terima kasih.

pemudaRembau said...

Kau ingat ketua pemuda KHAIRY pondan?, siapa pula yang upah kau kata kairy pondan?.
Sejak mengambil alih ketua pemuda, khairy telah berjaya meletakkan nama pemuda sebagai sayap parti yang menggunakan akal sebelum bertindak. Jangan jadi seperti beberapa orang pemimpin tua bangka yang asyik duk gali lubang dan buah tanggung kepada pembangkang.

bRAVEhEART said...

Salam pemuda rambau, siapa pula yang upah awak pertahankan pemuda @ KJ? KJ tu bapak beruk yang mengata blogger ini beruk tetapi kemudiannya mengupah beruk-beruk termasuk pemuda rembau untuk pertahankannya, hehe

Anonymous said...

PEMUDA REMBAU Aku pun orang Rembau juga dan Aku BUKAN pun ahli UMNO tapi mintak maaf kalau aku katakan KJ memalukan Rembau aje. His political maneuvers TAK DE kelas lansung macam budak sekolah nak jadi pemimpin Pelajar, cam tulah dia berpolitik.

A strategist could sniff a tactician maneuver from a distance. Unfortunately KJ not even close to become a tactician. His maneuver can easily be spotted miles away even from a foot soldier outside the battlefield.....

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...