Suara Anak Pahang - Perlu Baca

27 August, 2010

MAKNA KEADILAN - BAGI KJ.

Nak tunjuk kuat, nak lompatpun orang terpaksa tolong....'kontol gedik'


Kebelakangan ni saya lihat blog-blog mula membelasah KJ lagi. Saya bersetuju kerana apabila KJ mempamirkan kelemahan Pemuda UMNO dalam menangani isu demonstrasi BENDERA di Kedutaan Malaysia dengan membakar Jalur Gemilang serta melempar najis. Sepatutnya tindak balas yang lebih tegas perlu ditunjukkan kepada Kedutaan Indonesia disini supaya mereka juga tahu bahawa Malaysia juga bermaruah dan ada pemimpin yang berani.Malangnya kepimpinan KJ seakan dipermainkan di sindir oleh kebanyakan blogger.


Terkini, KJ disindir (di blog Husin Lempoyang) kerana persoalkan dan bangkitkan isu adil serta ketelusan dalam pemberian kontrek oleh kerajaan. Mungkin dia terlupa satu ketika semasa dia menjadi menantu PM dia juga mendapat habuan kerana ketidaktelusan pemberian kontrek (agaknya lah)


Bila agaknya Pemuda UMNO akan jadi 'jantan'? Mungkinkah Pemuda sudah ketandusan kepimpinan yang berana seperti dahulu? Harap-harap pemuda akan berubah dengan adanya perubahan dalam kepimpinannya kelak. Justru, siapakah pemimpin pelapis Pemuda yang benar-benar berani dalam perjuangan?


Siapakah selepas KJ? ....................................








1 comment:

Anonymous said...

Salam.

Siape lepas KJ??
Jawapannya TIDAK ADA..
Barisan pimpinan pemuda UMNO sekarang semuanye lembik dan penakut..Mereka hanya berjuang utk nama dan untuk mendapatkan projek2 kerajaan dan peluang utk mengumpul harta kekayaan...

Saya sbg ahli UMNO sejak tahun 1978 berasa amat2 kecewa dgn UMNO sekarang. Baik di peringkat Presuden dan MT, Pergerakan Pemuda dan Wanita, Perhubungan Negeri, Bahagaian dan Cawangan semuanya amat2 mengecewakan. UMNO telah hilang arah tujuan. UMNO tidak macam dulu yg digeruni dan disegani. Kini UMNO telah diperlekeh dan dipandang sinis oleh rakyat. UMNO tidak lagi semanis dulu. UMNO sekarang amat memualkan, meloya dan meluat dari perasaan dan hati rakyat. Kalau UMNO terus menerus hanya dibuat sbg tunganggan dan asyik nak berebut jawatan dan nak mengumpul harta kekayaan oleh sebilangan besar pemimpinnya, saya rase UMNO akan hancur...kita tunggu dan lihat. Tetapi saya masih lagi setia dgn UMNO kerana saya percaya dan berpegang kpd dasar perjuangan parti. Sehingga kini saya tidak pernah dapat apa2 projek dari kerajaan BN. Dan sehingga kini saya hidup dgn usaha saya sendiri.

Jom kita ramai2 masuk PERKASA. Barangkali dibawah PERKASA orang Melayu boleh mengadu akan dibela. Juga maruah orang MELAYU akan terus dibela dan dijaga spt yg sepatutnye.

TKasih.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...