Suara Anak Pahang - Perlu Baca

19 August, 2010

PRU13 - KUASA MELAYU SEMAKIN TERHAKIS

Melayu: Dagang lalu ditanakkan, suami pulang kelaparan. 
Kera dihutan disusukan anak mati kelaparan


Bagi memastikan kerajaan 1Malaysia DS Najib akan terus memerintah, undi dan sokongan semua pihak harus diperolehi se-maksimum mungkin. Justru itu segala yang 'keras' harus di'lembik'kan, segala tuntutan perlu ditunaikan dan segala ketidakpuashatian perlu dikurangkan.


Menyedari akan hal itulah maka beberapa pertubuhan yang mewakili kaum-kaum, sama ada ngo bahkan parti politik cuba sedaya membuat tutuntan sama ada secara lembut bahkan secara ugutan. (Baca blog Sri Tri Buana)


Dapatkan kita nafikan bahawa suara yang dibawa oleh DAP dan MCA tidak sekata dalam perjuangkan kepentingan kaum cina? Dan mereka semakin hari semakin menekan dengan berbagai cara dan desakan. Mereka sedar bahawa kelemahan utama bangsa Melayu adalah gagal untuk bersatu padu. Mereka juga sedar bahawa dalam sejarah bangsa Melayu wujud Si-Kitol dan lain-lain rupa pembelot bangsa.


Memang, salah satu ciri-ciri sifat bangsa Melayu adalah; jika mereka tidak berupaya untuk dapat maka mereka lebih rela memushankannya, atau jika mereka gagal mendapatkan sesuatu dalam persaingan maka mereka rela sesuatu yang direbut itu dapat kepada orang lain bahkan bangsa lain selain  dari musuh yang mereka saingi itu. Inilah sifat bangsa Melayu yang mungkin Tun Dr. Mahathir terlupa(?) untuk huraikan dalam Dilema Melayu.


Itulah wajah sebenar DS Anwar Ibrahim yang sanggup perjudikan hak orang Melayu sebagai tawaran untuk mendapat sokongan kaum cina. Maka kaum cina sebagai satu kaum opportunis tentu saja akan mengambil kesempatan yang terbuka ini untuk menguasa negara tanah Melayu ini setelah menguasai ekonomi negara selama ini.


Apakah sikap DS Anwar berbeza dengan sikap pemimpin melayu Pas? Sudah tentu tidak kerana mereka juga sanggup perjudikan segalanya bahkan Agama dan kalimah Allah asalkan dapat mencium ketiak masam DAP bahkan mungkin juga mereka teringin untuk meneroka 'lurah hutan bukit lanjan' . Bersekongkol dan berkerjasama dengan UMNO mereka hukumkan sebagai HARAM tetapi berkerjasama dan menjadi anjing DAP kafir harbi itu mereka HALAL-kan. Tidak ada perbuatan yang lebih haramjadah selain dari mengharamkan sesama Islam dan sebangsa, tetapi Pas sanggup bahkan rela berkerjasama dengan Syaitan demi menjatuhkan UMNO. Jika demikian PAS harus digelar sebagai "Parti Anutan Syaitan'.

Terbaru,Timbalan Ketua Pemuda PAS, Azman Shapawi Abd Rani dalam satu kenyataannya sangat kesal dengan tulis Dr. Ridhuan Tee yang mendakwa "PAS menuduh Perlembagaan Reid ini perlembagaan kafir kerana kerjanya suka mengkafir" dan beliau menuntut Dr. Ridhuan menarik balik kenyataannya itu. Tetapi sebelum itu tentu ramai yang sependapat supaya Pas juga menarik balik segala kenyataan jahatnya yang mengharam dan mengkhafirkan UMNO selama ini. (Baca Rajahmas)


Dalam pada mendapat tekanan dari parti dan kaum lain, DS Najib juga menghadapi masalah yang sangat berat iaitu dari dalam UMNO sendiri. Pemimpin UMNO disemua peringkat dinegeri-negeri masih belum bersedia untuk berubah. Bahkan mereka sebenarnya masih dengan fikiran lama mereka yang perjuangannya adalah untuk kepentingan diri dan kroni mendahului kepentingan rakyat.


Tidak heranlah bila blog Pena Minang membayangkan PRU13 nanti N9 akan jadi milik pembangkang. Ini kerana pemimpin UMNO masih rela memusnahkan sesama sendiri dari memberikan keutamaan kepada bangsa dan negara serta parti. Di Pahang pula pemimpinnya besar kepala dan enggan mendengar suara rakyat marhaen kerana merasakan bahawa mereka sentiasa benar.


Akhirnya saya terpaksa percaya bahawa akan lebih banyak lagi hak-hak orang Melayu terpaksa digadaikan demi terus memagang kuasa pemerintahan negara. Sesiapapun terutama Melayu dari pembangkang, jangan kelak menyalahkan pemimpin kerana terlalu mengikut kehendak kaum cina dan india bahkan harus sedar bahawa Melayu sebenarnya sudah kehilangan kuasa. Melayu sudah kehilangan keberanian. Melayu sudah kehilangan keMelayuan. Melayu sudah kehilangan maruah dan harga diri dan pelacurnya adalah bangsa Melayu sendiri.


Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian melaratlah kehidupan anak cucu dihari depan.












memastikan

8 comments:

Anonymous said...

BUkan Kuasa MELAYU, KUASA UMNO lah NGOK.....

bRAVEhEART said...

Salam Anon bangang diatas, kan Pas selalu kata UMNO perjuangkan Melayu, kenapa bangang sangat? Kamukah si kitol itu? Atau kamulah keturunan Si-kitol itu? Hehehe......

ayapan said...

SIAPA YANG BODOH KATA KUASA MELAYU AKAN TERHAKIS DGN JAHANAMNYA UMNO. ORANG MELAYU AKAN BERTAMBAH KUAT DENGAN HANCURNYA UMNO.
Kalau orang melayu nak jadi bangsa yang dihormati, mereka mesti buang khurafat UMNO adalah penyelamat melayu.

Anonymous said...

Lihat kes Guru Besar diJohor yg dikatakan menggunakan perkataan 'pendatang'......apa dah jadi pelbagai tekanan........apa nih...tak betul ke Cina dan Keling berasal dari kaum pendatang.....tak betul ke?
Apa jadi pemimpin UMNO.....nak biarkan sejarah negara ini diubah ke?
Jgnlah leka tamak haloba nak penting diri sendiri saja........jgn sampai jadi pendatang dinegara sendiri.
Kita kata Anwar agen yahudi.....tapi nampak mcm Najib ni agen LKY aje.........
Aku dah muak dan menyampah,bukan saja cara Najib bercakap....tapi apa yg dia cakap asyik merugikan Melayu saja.
Najib nak suruh Melayu berfikiran Malaysian tapi dia tak sedar yg Cina dan Keling tak mau berubah.
Cakap 1 Malaysia.......nak cakap satu bahasa pun tak bolih.
Aku rasa semangat Melayu Samy Vellu lebih kuat dari Najib Mongolia.

SPU said...

Pas selalu kata UMNO perjuangakan Melayu tetapi Pas perjuangkan Islam. Malangnya Islam Pas itu hanya dicelah kangkang DAP, lalu siapa yang akan pedulikan bangsa Melayu selepas ini?

azman kamarul said...

Melayu di negara ini telah diperintah oleh Melayu umno selama 52 tahun.Ini fakta yang tidak boleh disangkal oleh sesiapa.Kalau ada yang berani menyanggah bemaksud orang itu sah dah hilang ingatan.

52 tahu Melayu memerintah tiba-tiba setelah masuk tahun ke 53 memerintah ada suara yang berkata KUASA MELAYU MAKIN TERHAKIS.

AKU NAK TANYALAH SIKIT PADA PUAK-PUAK YANG BERCAKAP NI:

Selama 52 tahun memerintah apa
yang pemimpin Melayu umno buat
menyebabkan kuasa Melayu semakin
semakin terhakis.
KEDUANYA, selama 52 tahun Melayu
umno memerintah tiada upayakah
mereka mempertahankan hak Melayu
sehinggakan begini rupa drama
yang mereka mainkan?

bRAVEhEART said...

Azman Kamarul,
52 Tahun lalu Melayu memerintah tidak ada Pas yang mengkhianati Melayu dengan duduk dicelah kangkang DAP. 52 Tahun lalu Melayu susah dan berterima kasih kepada kerajaan UMNO kerana ujudkan Felda dan dapatlah mereka yang miskin dan papa kedana masa itu menjadi penerokanya sehingga jadi kaya raya dan lupa diri masa ini. 52 Tahun lalu Melayu berkerja sebagai penjawat awan dengan penuh tanggungjawab dan jujur mencari rezeki halal tetapi kini mereka yang makan dari duit kerajaan tetepi menentang kerajaan, Kerja mereka cuai dan culas tetapi asyik berpolitik menentang kerajaan. Segala subsidi dari kerajaan cepat-cepat mereka rebut dan sebat. Setelah mereka kenyang makan dari hasil kerajaan dan bontot mereka keluarkan najis maka mula mulut mereka mengomel itu dan ini. Kerajaan membina mesjid dan tak pernah halang beribadat mereka kata tidak Islam tetapi di Kelantan kalau kerajaan pusat tak bina mesjid mungkin yang ada hanya tok kong saja. Ini fakta dan kalau ada yang haram maka yang haramjadah itu adalah orang spt kamu ini.

Anonymous said...

Pas bukan Melayu, Pas akan ujudkan bangsa hasil liwat PKR kdan DAP terhadap Pas. Nak panggil apa bangsa ni? CiMe? Atau CiLiMe? Fikirkanlah...

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...