14 January, 2013

AIRMATA RAKYAT KELANTAN


Tontoni dan hayati...airmata rakyat Kelantan...


1. Rakyat Kelantan menangis. Airmata mereka mengalir jernih mengatasi kekeruhan bekalan air yang mampu diberikan oleh Pas. Penduduk pribumi juga turut ditindas tanpa belas kasihan dan timbang rasa.

2. Nik Aziz Menteri Besar tidak melakukan apa-apa bagi membantu rakyat. Rakyat kecewa dan menyesal menyokong kerajaan Pas. Mereka menanti PRU untuk mengajar kepimpinan Pas bahawa kuasa bukanlah satu hak melainkan satu tanggungjawab.

3. Akhirnya saya ingin percaya bahawa dalam dunia ini hampir segalanya berkaitan dengan 'IT'.....'du' dan 'bur'....Lebih besar sereban maka lebih besarlah 'tanduk' yang disembunyikan didalam serban.


Nik Aziz yang digambarkan zuhud


Ini bukan kereta Nik Aziz yang zuhud, tapi ini kereta MB Kelantan


Satu lagi kereta mewah MB yang kononnya zuhud

4. Nik Aziz eloklah bersara kerana bukan saja musuh yang tidak suka tetapi kawan sepasukan dalam Pas juga sudah bencikannya kerana terlalu lama. Hidup bukan menongkat langit jadi jawatan janganlah hendak dipegang sampai mati. Elok berundur kerana sudah terdengar suara dari angin bahawa ada yang akan menikam dari belakang.

4 comments:

Anonymous said...

kata nak letak jawatan kalau tun m letak jawatan... smpai skang masih x nak lepas jwtn mb tu ape cer?dasar munafik

gugf said...

kah kah kah!
UMNO dah nak tenggelam!

mohd. natar said...

... Saya rasa sungguh terharu menonton video yang ditunjukkan. Rasa sebak didada seperti mereka yang tertindas itu juga. Mengapa kerajaan negeri Kelantan bersikap demikian?. Tidakkah mereka ada rasa belas kasihan kepada rakyat yang miskin itu?. Orang orang kuat UMNO di Kelantan bagaimana?. Kenapa tidak diketengahkan masaalah ini kepengetahuan umum?. Mengapa orang orang Kelantan tak sedar sedar lagi?. Mengapa masih menyokong PAS? ...

Jeepers Creepers said...

org kelantan xkan peduli semua ni..janji syurga..syurrgaaaaaaaaa

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...