28 January, 2013

POLITIK PERKAUMAN LIM KIT SIANG



1. Tanpa rasa segan dan bersalah, Lim Kit Siang (sebut 'Sial') menulis di tweeternya bahawa negara Malaysia tidak selamat bahkan untuk kanak-kanak berumur 6 tahun seperti William Yau. Demikian 'Sial' menyebarkan propagandanya kepada rakyat.

2. Jika beliau merasa tidak selamat tinggal di Malaysia, bolehlah beliau berpindah dan berhijrah kemana-mana negara yang disukainya. Tentu Malaysia tidak akan merasa kerugian dan kehilangan tanpa adanya 'kepala' rasis dan chauvinis.

3. Siapa sebenarnya yang tidak selamat selagi bapa rasis ini masih ada disini? Lupakah kita pada tragedi 13 Mei? Siapa yang memulakannya? Siapa yang cuba melenyapkan 'Melayu' dari Tanah Melayu? Apakah agenda 'melenyapkan' melayu sudah dibuang oleh DAP selama ini?

4. Keikhlasanya sudah dapat kita lihat dalam pemilihan parti baru-baru ini. DAP yang kononnya mengakui parti berbilang kaum namun hakikatnya menyekat kaum-kaum lain berada dalam 'saf' kepimpinan mereka. Berapa orang india ada dalam kepimpinan DAP dan berapa orang Melayu yang menang bertanding?

5. Apabila dikecam masyarakat, maka dengan mudah mereka menjadi alasan bahawa adanya kesilapan dalam pengiraan undi bagi menutup diskriminasi mereka itu. Jika benarlah berlaku kesilapan dalam pengundian, apa wajarkan mereka menuntut SPR supaya bersih sedangkan mereka sendiri jelas dalam kekotoran.

6. Politik perkauman DAP Lim Kit Siang sudah ketinggalan zaman. Rakyat Malaysia tidak mengkehendaki politik corak sedemikian. Rakyat Malaysia ingin bersatu dalam konsep 1Malaysia mencari keharmonian hidup. Justeru, Lim Kit Siang disaran menghentikan politik perkauman atau meninggalkan negara ini.



Bapa Rasis dan pencetus tragedi 13 Mei

No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...