29 January, 2013

KERANA AMANAT 2 'ULARMARK'




1. Tahap politik kita masih sangat rendah. Puak-puak Pas menganggap politik sebagai 'makanan' harian justeru itu mereka berpolitik 24 jam, 7 hari seminggu dan sepanjang tahun. Pada tahap permulaan politik Pas hanyalah ceramah maki hamun pemimpin kerajaan disurau-surau dan masjid serta dikedai-kedai kopi bagi mengutip derma yang mereka panggil 'jihad' walaupun sebenarnya ianya tidak lebih dari satu pencarian rezeki secara penipuan bagi penceramah-penceramahnya.

2. Kita dengan mudah menganggap bahawa politik itu sebagai ajaran dan cara hidup apabila Pas menonjolkan agama Islam dalam politiknya maka kita pun menganggap bahawa Pas adalah Islam sehingga mereka setuju bahawa masuk Pas adalah masuk Islam dan meninggalkan Pas adalah meninggalkan Islam sehingga mereka lupa bahawa Pas hanyalah sebuah parti politik semata-mata. Demikian taksubnya orang melayu.

3. Apabila Hj Hadi mengeluarkan amanatnya maka sebilangan orang Islam telah terpengaruh sehingga berlakunya tragedi Memali yang mengakibatkan beberapa nyawa terkorban kerana ketaksubannya. Baca buku 'Mat Sabu, air mata di bumi Memali' tulisan C.N. Al-Afghani yang menceritakannya dengan terperinci. Justeru tanpa ragu kita akui bahawa Amanat Hj Hadi adalah punca berlakunya tragedi Memali dalam agenda penghapusan sesama Melayu Islam.

4. Kisah berlakunya 'Tragedi 13 Mei' (Klik) sudah diketahui umum adalah berikutan provokasi kaum Cina terhadap orang-orang Melayu akibat fatwa dan amanat Lim Kit Siang. Agenda DAP adalah merampas kuasa dan menghapuskan Melayu dan Islam.

5. Jelaslah bahawa amanat dari kedua-dua 'Ostad' Pakatan Pembangkang inilah yang yang telah menjahanamkan dan menghuru-harakan negara serta menguggat kestabilannya. Agenda mereka adalah sama; menghapuskan Melayu dan Islam diantara dalam sedar dan dalam leka.



Hj Hadi: Berpeluk dengan UMNO Islam adalah haram 
tetapi dengan kafir zimmi 'halal'


Takebeer!....Takebeer!....

No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...