15 August, 2009

HAPUSKAN ISA !

Siapa yang akan lebih dapat faedah jika ISA hapus, rakyatkah?


SHAH ALAM: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menahan Wong Chuan How, pembantu khas kepada Exco Selangor, Ronnie Liu selepas berlaku pergelutan pagi tadi (Klik untuk baca di blog penghuni gua)

Hapuskan ISA! Hapuskan ISA! Hapuskan ISA! - Inilah yang pembangkang perjuangkan selama ini. Soalnya kenapa? Jika kepentingan ini melibatkan rakyat jelata semata-mata, makan kita akan dapati bahawa ianya tidak releven untuk diperjuangkan kerana sebagai rakyat biasa kita tidaak pun merasa ISA memberikan sebarang tekanan kepada kita. Yang akan merasakan tekanan ini adalah tokoh-tokoh politik serta mereka-mereka yang melakukan kesalahan yang melibatkan akta keselamatan dalam negeri (?) termasuk penganjur-penganjur perhimpunan haram.

Kenapa mereka ini hendakkan ISA dimansuhkan? Alasannya sangat mudah iaitu supaya mereka boleh melakukan sesuatu yang dilarang itu tanpa larangan. Maka kelak bebaslah mereka memporak-perandakan negara sesuka hati mereka. Saya percaya sebagai orang biasa kita langsung tidak merasa sebarang tekanan selama ISA dikuatkuasakan. Selagi kita tidak melakukan kesalahan maka kenapa perlu kita takut? Mereka yang memohon ISA dimansuhkan adalah mereka yang bercadang untuk melakukan sesuatu yang bertentangan dengan ISA itu sendiri.

Baiklah!, kita hapuskanlah ISA demi kepentingan parti-parti pembangkang dan mereka-mereka yang akan memporak-perandakan negara kita. Selepas itu apa? Mungkin mereka akan meminta pula supaya diadakan satu akta yang membolehkan mereka kebal dari apa-apa tindakan dari pihak kerajaan pula. Inilah yang mereka mahukan! Mereka mahukan negara dan bangsa kita supaya dapat mereka jajah diatas kebodohan bangsa kita sendiri.

Lihatlah betapa takutnya mereka bila kerajaan bertegas dan mengkuatkuasakan peraturan yang ada. Selepas ini kita akan lihat, DAP akan pertikaikan tindakan kerajaan dan PKR serta PAS akan memberikan sokongan kepada mereka. Siapa pembelot bangsa sebenarnya? Siapa penggadai maruah negara sebenarnya? Marilah kita hapuskan ISA dan seterusnya menghapuskan bangsa kita sendiri.

1 comment:

Apache said...

ISA hanya alasan ...tujuan sebenar adalah peruntukan penting dalam perlembagaan..agama, bahasa, hak istimewa semuanya jelas...kenapalah tak sedar lagi...

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...