13 August, 2009

POLITIKUS MELAYU YANG JAHANAM

Pandang poster ini dapat pahala



Dia ini suatu waktu adalah pemimpin pelajar yang tersohor. Dia peneraju demonstrasi jalanan. Sejarah kehidupannya penuh dengan demonstrasi. Ketika Dr. Mahathir menjadi pemimpin negara, beliau dikutip dari jalanan dan diberikan penghormatan. Malangnya dia tidak sedar diri, dan tangan yang memberi cuba dia kasari, lalu dia dilontarkan kembali kejalanan, tempat dimana dia berasal. (Klik Budaya Anwar - Blog Che Det)

Dia pernah dalam demonstrasinya memijak bendera UMNO, namun diberikan peluang untuk menjadi pemimpin dalam parti yang benderanya dia telah pijak-pijak dahulu. Apa maruah yang dia ada? Bukan setakat tidak bermaruah, dia juga dikelilingi rasuah semasa dia berkuasa. Dia juga rakus dalam politik. Ingat bagaimana Tun Ghaffar Baba dicantas? Dia kelilingi seluruh negara dan katakan bahawa dia hormati orang itu dan tidak akan menentangnya, tetapi dalam masa yang sama dia mendapatkan pencalonan dari semua bahagian dan semua negeri, akhirnya dengan muka simpati yang dipaksakan dia berkata; ..dengan penuh iltizam saya menerima pencalonan yang diberikan....hidupnya penuh kepura-puraan.

Semasa jadi menteri kewangan dia pulun segala yang ada sekelilingnya. Dia amalkan kronism dan nepotism, tetapi bila dia dipecat atas salahlakunya, maka dia dengan pantas menuduh orang lain melakukan itu. Dia merasa dia orang yang bersih sedangkan dia lah segala kekotoran itu.

Maka DS Muhyiddin mengatakan dia adalah Pengkhianat Melayu - memang dia pengkhianat bangsa...kerana dialah negara jadi porak peranda. Dia sanggup merosakkan segala apa yang ada, pada dia; jika dia tidak dapat miliki itu, jangan ada sesiapa yang akan memilikinya. Dia hukan sahaja pengkhianat tetapi dialah pemusnah. Pemusnah bangsa Melayu dan pemusnah peradaban Melayu.

Dia ini pula pejuang Islam - kononnya. Tetapi yang nyatanya dia pejuangkan parti dan diri sendiri. Katanya berbelit-belit dan penuh dengan dusta. Berjuang bersama UMNO katanya berdosa dan haram walaupun UMNO itu Melayu dan Islam. Dalam masa sama dia rela dan boleh bersama PKR dan DAP si kafir harbi. Apa hukum ini kepadanya? Halal? Harus? atau Wajib? Jatuhkanlah hukum ikut kehendak hati kerana dia seorang ulamak. Bila Allah juga dikatakan mencarut...maka bolehlah kita mencaruti ulamak ini dan hukum memaki hamun dan mencaruti ulamak ini adalah juga tidak berdoasa.

Dia kata perjuangkan hudud tapi tak pernah nak laksanakan kerana lebih mudah baginya menyalahkan orang lain dari menyalahkan diri sendiri diatasa ketidak upayaan dirinya. Apa dia lakukan bila ustaz dari DAP selangor memberi fatwa 'beer bukan arak' ? Dia tidak berani bersuara. Sebab dia adalah ulamak yang perjuangkan parti, bukan perjuangkan Agama dan arak termasuk dalam hukum Agama buka ada dalam kepentingan parti PAS.

Bila Anwar serang DS Najib peribadi mengenai kes kematian Altantuya dia tidak bersuara mungkin dia tidak menjumpai fatwa dalam kitabnya, tetapi bila DS Mahyuddin serang Anwar dikatakannya itu serangan peribadi. Nyata jiwa ulamak ini juga sudah rosak. Inilah ciri-ciri ulamak akhir zaman.

(Klik untuk baca blog Saya Punya Nukilan - Fatwa Baru Nik Aziz)

(Klik untuk baca blog bumiyang - Ulamak dan Ahli Pas Dijamin Masuk Syurga)

(Klik untuk baca blog yang gambi - Anwar Pengkhianat Bangsa)

2 comments:

YANG GAMBI said...

Salam,

biarkan ajelah, dia dah dapat ilham bahawa dia ahli syurga......., bebas nak cakap apa sahaja.

one one no belen said...
This comment has been removed by the author.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...