07 August, 2009

ULAMAK YANG MEMESONGKAN UMAH







Dan (di antara orang-orang munafik itu)ada orang-orang yang mendirikan masjid untuk menimbulkan kemudharatan (pada orang-orang mukmin), untuk kekafiran dan untuk memecah belah antara orang-orang mukmin yang sedang menunggu kedatangan orang-orang yang telah memerangi Allah dan Rasul-Nya sejak dahulu. Mereka sesungguhnya bersumpah: "kami tidak mengkehendaki selain kebaikan." Dan Allah menjadi saksi bahawa sesungguhnya mereka itu adalah pendusta (dalam sumpahnya). (At-Taubah:107)


Dan diantara dalang demonstrasi GMI itu adalah mereka dari parti yang katanya memperjuangkan Islam. Mereka yang berserban dan menamakan mereka sebagai ulamak sanggup berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan si kafir harbi atas nama perpaduaan yang semata-mata bertujuan untuk melemahkan kuasa dan kepimpinan bangsa Melayu yang juga menjadikan Islam sebagai Agama dan pegangan. Mereka sehaluan dengan si kafir harbi yang merasakan menyamai taraf ustaz dan mungkin nanti akan dimartabatkan juga sebagai ulamak kerana telah mengeluarkan fatwa bahawa beer itu bukan minuman keras, bukan arak sepertimana yang berlaku di Selangor baru-baru ini.

Umat Islam di Malaysia masih belum keliru dengan semua itu, tetapi janganlah cuba mengelirukan umah dengan menyalahkan yang benar dan membenarkan yang salah walaupun ianya atas kepentingan politik kepartian. Kerana itu seorang ulamak yang benar tidak harus terlibat dalam politik dan memegang apa-apa jawatan dalam politik kerana nanti segala tindakannya akan mengutamakan kepentingan politik melebihi kebenaran yang di hak kan dalam agama. Kerana itu sekarang ini terdapat mereka yang menggunakan sebahagian dari Quraan dan menyembunyikan sebahagian yang lain dalam tafsirannya atas motif politik semata-mata.

Syaitan juga mampu menjelma dan menyerupai ulamak dengan kebohongan dan pendustaan mereka bagi menyesatkan umat di akhir zaman.

8 comments:

Apache said...

dunia akhir zaman ...hanya keimanan melampaui batas parti..hanya untuk Allah semata mampu menyelamatkan umat akhir zaman..

Anonymous said...

Salam bh...

uik ni gmbr bangkai ker..gmbr mumia..tp tk per PAS mmg mcm bangkai pun. Luar kononnya cantik dgn Islam tp dalamnya busuk macam bangkai..Ni kang ade lak puak-puak hampas yg tembak seri.

Anonymous said...

gambar bangkai la nie.. kahkahka!

Anonymous said...

SLM ZIARAH BRO..ULAMAK PAS LEBIH PNTINGKAN UNDI DRP AGAMA!

YANG GAMBI said...

Salam,

Kawan dah jemu meluat tengok gelagat menipu ulamak-ulamak PAS ni, pendusta, penipu yang akan diturunkan bala dari Allah....

omarhanafi said...

Jika orang Islam masih menilai jubah, serban, janggut, cakap banyak Arab dari Melayu sebagai tanda orang alim, inilah jadinya.

Sedangkan auliak dan wali Allah hari ini pakai baju kot, cakap bab sains bertutur dalam bahasa Inggeris.

Yang jelas mereka bukan ulamak makan gaji atau gila politik.

.@blogger.com said...

Salam sdr semua, terima kasih kerana memberikan pendapat dan pandangan. Segalanya sangat berguna bagi saya untuk menilai dan jadikan panduan dalam posting2 akan datang. Mana komen dari Ibnu Sidik?? Perjuangan akan lebih bermakna apabila musuh juga menghargai perjuangan yang kita lakukan ~ bRAVEhEART

Anonymous said...

...YA ALLAH JAUHKAN KAMI UMAT MUHAMMAD DENGAN GOLONGAN MUNAFIK! SYABAS SYKH TERUSKAN PENDEDAHAN!

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...