01 March, 2010

Jaga, Anu-arr kat belakang tu..



Teringat cerita masa budak-budak kat kampong dulu, balik mengaji jalan ramai-ramai. Yang last sekali tentu kena sakat....'Hantu belakang kau tu, lari....!!"

Sekarang kampong pun dah terang benderang, tak lagi gelap gelita macam dulu. Ini semua hasil usaha kerajaan Umno BN. Jadi budak-budak masa ni tak lagi takut kalau disakat hantu. Jika ada lagi yang berjalan ramai-ramai macam tu, tak usahlah nak sakat sebut pasal hantu sebab mereka tak akan lari. Tapi apa kata kalau cuba sebut macam ni: ' Jaga, kat belakang tu ada Anu-arr..!"

Kah kah kah! Tentu Cucu Mamak Kutty rasa marah dan sakit hati, hehe. Tapi aku tau dalam masa sama dia pun tergelak juga, kah kah kah! Dia tulah yang selama ini menconteng arang kemuka Tun Mahathir...kerana ingin duduk di kerusi PM habis dijaja kesana-sini kununnya buruk Mahathir.

Tapi kita tak akan lupa bahawa dia bukan saja menconteng arang kemuka, bahkan menconteng arang ke buntut juga, hehe! Chairil Anwar akan sentiasa diingat dengan cetusan revolusinya dan sajaknya..'aku ini binatang jalang..' Anu-ar ini akan tetap diingati kerana mencuba mencetus reformasi dan akan tetap diingat sebagai..'jantan jalang' dan 'penikam belakang'

Cucu Mamak Kutty, tentu kau rasa sakit hati...tapi bersabarlah, lama-lama nanti kau akan melihat kebenaran ~ bRAVEhEART




6 comments:

Jeepers Creepers said...

sekarang ni walau lampu terang benderang, masih ada juga orang takut pada hantu.

bRAVEhEART said...

YB Raz, bukan takut pada hantu, mereka takut pada bayang2..

bRAVEhEART said...

Bro YB Raz, give me a call, aku nk jumpa kau dalam masa terdekat. Peluang mesti aku rebut bimbang lambat dan akan tidak sempat. Phone number ambil dalam blogger pahang yahoogrup. Please!

Frodo Baggins said...

hahahhahahha ~~


abang besaaarrrr
jaga2 kat belakang lu!!
de anuuuuu!!!


>>___<<

bRAVEhEART said...

Aikk! Aku pun dia nak sontot ke?

cucu mamak kutty said...

kah kah kah klu dah engko tu bloger upahan,aku rasa kau takkan berubah,klu setakat kutip upah jadi bloger buat entri menghina org,lebih baik kau berhenti jadi org,sbb upah yg kau dapat tu kau beri anak bini kau makan/.....????????

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...