17 March, 2010

PULAU PINANG; SINGAPURA KEDUA



Posting ini adalah ulangsiar, namun memandangkan keadaan semasa dan bagaimana DAP menunjukkan keras kepalanya serta melihatkan PKR dan PAS hanya mampu berdiam diri dan akur kepada kebodohan diri serta kegagalan terhadap perjuangan bangsa Melayu dan agama Islam, maka posting ini dirasakan masih relaven untuk disiarkan semula.






Orang-orang Melayu Penang (Pulau Pinang) dijangka akan berpindah ke Kedah serta menukar kerakyaatan berikutan kemerdekaan negara Penang dari Malaysia .


Penang mendapat status kemerdekaan dari Malaysia dan mendapat keanggotaan dari Majlis Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu menjadikan keahlian Bangsa-bangsa Bersatu kepada 193 negara.

Satu pakatan pemerintahan dengan sistem perkongsian kuasa yang diura-urakan akan berlaku diantara parti pemerintah dengan sebuah parti yang berteraskan Islam telah gagal mencapai persefahaman bagi membentuk sebuah kerajaan campuran. Kegagalan itu membuatkan parti berkenaan terpinggir dari kuasa pemerintah dan juga menyaksikan bangsa melayu dipinggirkan.

MAKLUMAT NEGARA REPUBLIK PENENG:

Negara: Peneng ( sebutan pening )

Keluasan: 1030 KM persegi

Ibu Negara: Guaneng City

Tarikh Sertai PBB: 2015

Tarikh Merdeka: 2014 dari Malaysia

Ahli PBB ke: 193

Populasi Tahun 2008: 1.5 Juta

Cina: 43.2%

India: 9.9%

Melayu:40.1%

Lain-lain (Bumi):0.38%

(Bukan Bumi): 6.1%

Sistem Pemerintahan: Demokrasi Diktator (Satu Parti)

Parti Pemerintah: Parti 'Demokrasi Ala Peneng' (DaP)

Bahasa Pertuturan Resmi: Chinglish (Cina dan (Broken) English)

Tulisan Resmi: Cina dan Roman English

Agama Resmi: Tiada

Mata Wang: Pening Kupang. 1USD = 100PEK

Bendera Resmi: ?

Logo Resmi: ?

Sumber Ekonomi: Pelancongan, Pelacuran, Perjudian, Pengedaran Dadah

Info: Negara yang mengamalkan kebebasan bersuara sebenar - dimana rakyat bebas memuji dan menyatakan sokongan kepada kerajaan (tetapi tidak dibenarkan membangkang). Mengamalkan juga sek bebas dan membenarkan berkahwin sesama jenis bahkan turut membenarkan perkahwinan secara sah dengan binatang sebagai tanda sifat kebinatangan yang tebal dikalangan pemerintah.

(Untuk tidak mengecewakan seorang politikus penjual maruah bangsa dan negara, PM Peneng melantik beliau sebagai penasihat hal-ehwal tikam belakang yang beretaraf menteri).


Ini buka sesuatu yang mustahil berlaku jika kita masih leka dan tidak bersatu. Kita telah berputih mata apabila Singapore (Singapura @ Temasik) mendapatklan hak kemerdekaan daripada Malaysia. Kita melihat kehadapan tetapi dalam masa yang sama harus juga memandang bebelakang.

11 comments:

Unknown said...

aaa..tapi kalo parti gerakan dan mca perintah penang tak der masalah kan..melayu tetap diangkat di penang kan..yang baru dua tahun merintah nampak..yang dah bertahun perintah penang sebelum nie tak nampak?..kalo nampak pun tutup mata sebelah jer lah..

moyang mamak kutty said...

OH PATUT LE KAU HILANG BEBERAPA HARI...RUPA2 NYA KAU PI PENANG YE,KAU PI TENGOK BAGAIMANA 52TAHUN BN PERINTAH DI PENANG TAPI ORG MELAYU JADI SATU BANGSA YG MEREMPAT DI BUMI SENDIRI....ADA SESETENGAH ORG MELAYU YG LANGSUNG TAK PUNYA RUMAH DAN HANYA TIDO DLM BECA AJE....TU LE DIA JASA UMNO BN....KAH KAH KAH....KAU PI MAMPOS LE MUSIBAT OI....JGN MENYESATKAN ORG LE....KECIK2 TAKNDAK MAMPOS...DAH TUA NAK MAMP[OS ...SUSAH PULAK NAK MAMPOS,BIASA LE ORG YG BANYAK BUAT DOSA NI MEMANG NYAWA DIA LIAT.

moyang mamak kutty said...

OH PATUT LE KAU HILANG BEBERAPA HARI...RUPA2 NYA KAU PI PENANG YE,KAU PI TENGOK BAGAIMANA 52TAHUN BN PERINTAH DI PENANG TAPI ORG MELAYU JADI SATU BANGSA YG MEREMPAT DI BUMI SENDIRI....ADA SESETENGAH ORG MELAYU YG LANGSUNG TAK PUNYA RUMAH DAN HANYA TIDO DLM BECA AJE....TU LE DIA JASA UMNO BN....KAH KAH KAH....KAU PI MAMPOS LE MUSIBAT OI....JGN MENYESATKAN ORG LE....KECIK2 TAKNDAK MAMPOS...DAH TUA NAK MAMPOS ...SUSAH PULAK NAK MAMPOS,BIASA LE ORG YG BANYAK BUAT DOSA NI MEMANG NYAWA DIA LIAT.

bRAVEhEART said...

Cucu Mamak Kutty ni cita-cita dia nak jadi malaikat maut agaknya? Hajat dia nak mengambil nyawa orang saja. Kahkahkah, Nyawa kau pun akan diambil juga nanti dan sama seperti orang lain juga, malah lebih siksa kerana niat busuk dalam hati kau tu hanya hendak melihat orang lain derita. Kahkahkah. Malaysia akan aman kalau orang2 mcm kau ni dah tak ada.

bRAVEhEART said...

ehhh! lupa pulak, hidup semula ke moyang kau yang dah mampus beribu2 tahun dulu di India tu? mcamana boleh datang ke Tanah Melayu ni? hehehe. Sah kau ni mengamalkan khurafat dan ilmu yang bertentangan dengan ajaran Islam sebenarnya. Kahkahkah, lepas cucu mamak kutty, moyang mamak kutty pun dah dtg blog aku ni? hehehe. Lumayan...lumayan..

DOLLAH BADA KUTTY said...

kah kah kah keh keh keh koh koh koh

AbgTuah said...

HARI INI HARI YANG INDAH APABILA X-PKR DS ZAHRAIN MENGHENTAM ANUAR CUKUP-CUKUP DIPARLIMEN.

ANUAR LARI LINTANG PUKANG KELUAR DEWAN..

TERUSKAN WAHAI SEMUA X-PKR..

KASI HANTAM..
KASI ULI..
KASI TENYEH..
KASI GALI..
KASI BOCOR..
KASI KARAM..
KASI TENGELAM..

KAH KAH KAH KAH ...

Anonymous said...

HARI INI HARI YANG INDAH APABILA SEMUA YANG WARAS MENGHENTAM CUCU MAMAK KUTTY, MOYANG MAMAK KUTTY DAN SEGALA KAUM KERABAT SERTA KETURUNANNYA CUKUP-CUKUP.

MEREKA LARI LINTANG PUKANG.

TERUSKAN!

KASI HANTAM..
KASI ULI..
KASI TENYEH..
KASI GALI..
KASI BOCOR..
KASI KARAM..
KASI TENGELAM..

KAH KAH KAH KAH ...

Anonymous said...

kasi hentam dari belakang? kahkahkah, huihuihui, cucu mamak kutty, moyang kutty kahkahkah

cucu mamak kutty ori punya tau said...

patut le otak kau org kuning mcm kunyit....bapak kau balun jubor mak kau,sebab tu mak kau beranak kan kau keluar dari lubang jubor....org kata biar gigi kuning jgn otak kuning....memang le otak kau org kuning sebab masa mak kau mengandung kan kau org bukan dlm rahim tapi dlm setor kunyit.....kah kah kah si tuah kunyit tu rupa2nya mak dia beranakkan dia keluar dari lubang jubor.....kah kah kah kecik2 taknak mampos..bila dah tua nak mampois,susah pulak nak mampos2...memang klu org banyak buat dosa ni nyawa dia memang liat......kah kah kah....padan le muka kau org musibat tua petir andang laknatullah

bRAVEhEART said...

Kahkahkah! Cucu Mamak Kutty sudah marah? Hehehe! Sabar, Sabar! Sabar itu separuh dari iman. Jika jiwa kta bersih kita akan ucapkan perkataan yang bersih juga, tetapi jika jiwa kita memang sudah kotor, maka demikianlah ucapan dari mulut mereka. Jadi sekarang kita sudah nampak siapa yang jieanya bersih dan siapa yang jiwanya sudah kotor seperti cucu mamak kutty ini. Kahkahkah! Kau sudah tidak dapt bersembunyi disebalik lalang sehelai atau kau sudah tidak dapat sembunyikan wajahmu dengan menutup mukamu dengan tapak tangan kerana kelak 'kemaluan'mu akan kelihatan...kehkehkeh!

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...