30 August, 2010

NAMEWEE KEPARAT YANG KURANG AJAR PERLU DIKENAKAN TINDAK TEGAS



Wee Meng Cheng @ Namewee keparat yang kurang ajar itu buat hal lagi. Seperti dulu juga, kali ini keparat celaka ini sekali lagi mencabar dan membakar hati bangsa Melayu dengan klip video nya yang bersifat rasis dan perkauman. Si celaka ini juga menghina kerajaan dan pemimpin kita secara tidak langsung kerana dia menghina sistem pentadbiran dan perundangan kita.

Banyak pihak mahu tindakan keras diambil terhadapnya supaya akan menjadi contoh pada masa depan. Dalam hal ini kerajaan mesti benar-benar tegas. Kegagalan kerajaan mengenakan tindakan kepadanya akan memperlihatkan bahawa kerajaan takut bertindak terhadap kaum cina,  kelemahan kepimpinan kerajaan serta kekuatan sokongan terhadap parti pembangkang.

Ramai blogger juga mengharapkan tindakan tegas diambil kerajaan, cuma apakah kerajaan benar-benar berani dan tegas dalam hal ini?

DS Rais Yatim dalam satu wawancara berkata tindakan keras patut diambil jika beliau didapati bersalah. Apakah mungkin ini bukan satu kesalahan menghina negara dan kepimpinan? Saya dan ramai lagi rakyat akan keliru jika ini bukanlah satu kesalahan.

Mungkin jika kita tanya kepada Menteri Dalam Negeri, reaksi yang akan kita terima adalah; kita memberi amaran sekeras-kerasnya.....(namun tidak akan tindakan sampai bila-bila, hehe)

Satu lagi menteri yang menarik untuk didapatkan jalan penyelesaian kes ini, Dato' Ismail Sabri. Tentu beliau akan berkata; Jangan tonton video klip itu..(sebagaimana sewaktu beliau mencadangkan penyelesaian peningkatan harga bawang putih dengan memberi saranan jangan makan bawang putih, hehehe)

Dalam PRU13 nanti, akan ramai calon yang terdiri dari Tok Mudin, Pak Dukun dan Mak bidan akan bertanding kerana mereka juga merasa layak jadi menteri berdasarkan prestasi menteri-menteri kita dewasa ini. Pahang pun sama juga, MB dan exco juga sudah patut diganti kepada yang lebih cergas dan lebih berusaha membela rakyat. Jika tidak, mereka harus bertanggungjawab kehilangan beberapa kerusi kepada pembangkang kelak.



9 comments:

Anonymous said...

bangsat punya cina, babi punya cina makan babi..aku jumpa mmg aku terajang sepak pijak kepala ko..ko ingat ni negara bapak ko punya ke..anak haram..kalau kerajaan lepaskan bangsat ni..aku yakin ramai remaja tidak akan menyokong kerajaan lagi..Hidup Malaysia!!!!

Scud said...

jika didapati bersalah? Adakah ds rais yatim masih tak melihat video berkenaan?

dah terang lagi bersuuh cina ni memang bersalah!

jangan ditanya pada menteri amaran tu..bermula dari dialah sehingga sekarang pemuda umno bertukar menjadi pondan umno.

Anonymous said...

Masukkan dalam ISA atau tarik taraf warganegara bangsat ni.Jangan bagi last warning yang ke... lagi.Kalau asyik bagi last warning saja, selagi tu la dia akan ulang lagi.Memang jenis laknat ni bukan boleh bagi muka.

Anonymous said...

bukan saja salah, kalau dibuang buang negeri sekali pun jgn harap kami nak terima hantar je dia balik negara tok nenek dia dtg je..

Anonymous said...

harap pemimpin kita tak bersikap bacul...
dulu mamat keparat nih dah hina negara, hina jalur gemilang... last-last dimaafkan tanpa hukuman... kalau anak melayu islam yg buat sah-sah kena sesah...
so... to our leader don't be 'bacul' okey...

Anonymous said...

Santaukan saja...habis cerita.

1Malaysia No Rasis said...

Fak Rasis...Fak U


Pencetus huru hara kaum patut di ISA kan.....sumbat Cikgu Siti masuk ISA.

Anonymous said...

Masa utk bertindak, bukan menjerit ,melaung,melalak.....apa faedahnya.
Harap2 Rosmah dah pulangkan telor Najib.

raymond said...

ini pula video dari peminat NAMEWEE..
nama dia NAMEKAUSIAPA..

tonton:
1.Video dari NAMEKAUSIAPA aka peminat NAMEWEE
2.Video dari NAMEKAUSIAPA aka peminat NAMEWEE

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...