19 August, 2010

SIAPA YANG LEMAHKAN BANGSA MELAYU?


Orang Melayu berjuang pertahankan Tanah Melayu tetapi hasilnya 
diambil oleh bangsa lain kerana sikap bangsa Melayu sendiri



Para blogger (Melayu) sedang sibuk berjuang melalui siber membantu kerajan pertahankan pemimpin-pemimpin negara dari tekanan kaum cina rasis yang hendak dihapuskan kota 30% ekonomi bumiputera. (Baca sini, sini  dan  sini )

Pemimpin MCA cuba menjuarai kaum cina dengan bercakap lantang mengenai isu tersebut. Chua (Kong-kek)  pernah menjadi menteri kabinet, justru dia bukan tidak faham mengenai aspirasi rakyat dan hasrat kerajaan, tetapi sebagai 'mayat' dalam politik dia lebih berani bersuara bagi membuktikan kepada kaumnya bahkan berusaha untuk memberikan sesuatu yang besar kepada kaumnya.

Kaum cina tidak banyak beza dengan yahudi; mereka tamak, khianat dan sanggup menindas bangsa lain demi kepentingan kaum mereka. Mereka yang tidak pernah jujur dalam sebarang kerjasama dengan bangsa Melayu dan mengkhianati bangsa melayu selama ini namun dengan cabul menganggap Melayu bangsa yang malas dan kurang berusaha.

Kenapakah perniagaan melayu sering gagal? Tidakkah kita lihat bahawa mereka seama mereka akan sabotaj sebarang usaha menaikkan bangsa melayu dimana-mana dan dalam apa bidang sekalipun. Masihkah kita ingat dengan rangkaian kedai 'G-mart' yang dianjurkan oleh agensi kerajaan, kenapa ianya gagal? Kerana kaum cina sebagai pembekal khianati bangsa dan peniaga Melayu bagi mengagalkan usaha kerajaan menaikkan bangsa Melayu dalam perniagaan.

Apakah pemimpin-pemimpin UMNO diperingkat bahagian-bahagian sedang lakukan ketika ini? Apa yang mereka lakukan bagi membantu bangsa Melayu? Apa yang mereka lakukan dalam membantu pemimpin mereka yang diserang oleh pemimpin kaum lain mengenai hak-hak bangsa Melayu? Mereka sebenarnya masih tidur dan tidak peduli. Mereka masih mencari peluang mendapatkan harta dan mengongsikannya dengan kaum cina dan membiarkan bangsa Melayu terkapar-kapar.

Di Pahang, ada pemimpin yang sentiasa memberi peluang kepada kaum cina dalam segala hal termasuk kawasan balak kerana percaya orang melayu pandai berniaga dan tidak pandai dalam segala hal tetapi dalam masa sama mereka lupa bahawa mereka juga bangsa Melayu dan ibu bapa mereka bangsa Melayu, bangsa yang mereka katakan tidak pandai lakukan apa-apa itu.

Mungkin lebih baik jika kita berikan juga peluang DAP memerintah negeri Pahang ini supaya kita akan dapat rasai kenikmatannya. Tambahan pula DAP berjanji dan sanggup berikan RM1000 untuk membantu orang-orang miskin. Di Pahang masih ramai yang benar-benar miskin dan tidak mendapat bantuan kerajaan kerana Felcra hanya diberikan kepada kakitangan kerajaan bahkan ada yang suami dan isteri kedua-duanya mendapat saham berkenaan. Ada juga kisah dimana untuk mendapat borang Felcra mesti membelinya dengan nilai RM100 dari Penghulu atau orang-orang berkenaan. Tok Nan, bagun tidur tu dan pegi siasat!


Jika berlaku 13 mei sekali lagi, sudahkan bangsa melayu bersedian untuknya? Bangsa cina akan membeli apa pun dengan duit banyak yang mereka ada. Hatta pemimpin melayu pun sudah mereka beli, hehe ini kenyataan...

Baca juga blog sahabat saya Sri Tri Buana mengenai racism (klik)

2 comments:

Anonymous said...

Biarlah pemimpin kita di beli oleh mereka jangan kita orang melayu di bawah di beli juga. Jika pemimpin kita jatuh kita orang melayu di bawah jangan turut tersungkur. Perjuangan mesti di teruskan agama islam dan tanah melayu mesti di pertahankan selagi nyawa ada di badan.

Anonymous said...

Saya cadankan supaya UMNO ada dua bahagian dimana:- 1)Pertahanan
2)Pembangunan
Dengan pembahagian tugasan ini maka mudahlah UMNO dapat focus dan memajukan orng Melayu sekaligus kelangsungan UMNO.Ada pun pertahanan pula untuk nangkis tomahan pembangkang.Seterusnya merancang stratigi.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...