20 August, 2010

UMNO MULA MEMBURUKKAN SESAMA SENDIRI - MELOBI CALON PARLIMEN




Sudah banyak kali saya menulis tentang ketidak-stabilan politik UMNO di Pahang, khususnya di Jerantut. Saya juga berkeyakinan jika silap percaturan tidak mustahil beberapa kerusi DUN dan Parlimen, termasuk Jerantut diramal akan jatuh kepada pembangkang. Fenomena ini bukan hanya berlaku di Pahang saja, bahkan di Negeri Sembilan juga di ramalkan demikian, baca blog Paneh Miang

Baca: Gelora Politik Jerantut - Menentu Calon Parlimen di blog Suara Prihatin UMNO Jerantut. Sudah ada gelora dan perebutan dalam lobi-melobi untuk menentu siapa akan jadi calon Parlimen Jerantut bagi PRU13 nanti, jangan kata terlalu awal kerana ada pihak yang melakukan usaha melobi lebih awal lagi.

Cuma saya merasa kesal bila ada satu pihak yang tidak bertimbang rasa serta kelihatan rakus dalam politik mengambil kesempatan itu untuk menghentam bekas tokoh UMNO setempat. Apa rasionalnya Dato' Wan Abu Bakar di'conteng' sedemikian? Harap pihak MB Pahang serta PM sendiri tidak mencalonkan bahkan menolak sebarang pencalonan terhadap mereka yang berperangai buruk ini kerana akan merosakkan UMNO keseluruhannya.

5 comments:

hangkedee said...

Bakal Ali baba d sleeping partner 10% yang malase? Hamas dan Fatah berani sesama sendiri.Takut kepada Yahudi.

Anonymous said...

melayu berpecah kepada
penyokong pkr
penyokong pas pkr
penyokong pas pas
pernyokong umno
penyokong bencikan umno
penyokong atas pagar(buat dek je)
sikit sokong DAP,,

SEDANGKAN CINA,,SAMADA MCA ATAU DAP
BERGABUNG,MCA IBARAT GUNTING DALAM LIPATAN BN,,,,

revolver 0.09 said...

Jerantut memang jahanam.Gambar yang Bh paparkan itu memang betul berlaku diTingkat 3, Bangsar Shoping Centre KL dai jam 8.00 hingga 12.30 mlm 27 julai 2010 dan 18 orang terlibat (k18).Dalam pertemuan sulit heh... heh... heh...itu, Tengku Azlan Istihar Dr.Shukri Ganti Beliau MP Jerantut PRU 17. Dia akan Jumpa PM minta PM bubuh nama Dr.Shukri.

Resolusi No2, Tengku Azlan pastikan wan Amizan tak tanding lagi DUN tahan PRU 13 kerana terlalu banyak isu.

Resolusi ke3, Hj Nazri sebagai Naib ketua dipastikan tidak naik oelh kedua-dua pihak kerana isu peribadi yang serius.

Ku Lan bagi buah satu peluru boleh bunuh dua ekor burung. Bijak.Dr shukri mengepak balik lepas peristiharan itu,Tiba-tiba telan panadol banyak bila ingat hutang 14 juta belum bayar dan sedang dikejar oleh bank.

paneh said...

Salam tuan,

Mungkin kita kena cari alternatif lain utk menyedarkan ahli2 Umno ini bahawa keadaan sekarang darurat utk Umno menang PRU13. Di mana2 negeri pun sama saja sikap mereka. Akar umbi perlu digegarkan dengan segera, dah terpelanting baru nak jaga agaknya.

bRAVEhEART said...

Salam,
Paneh, mungkin kita perlu biarkan UMNO kalah supaya mereka akan sedar diri mereka dan percaya bahawa mereka bukan gagah selamanya...supaya ego pemimpin akan hilang selepas terpaksa jadi pembangkang...dan supaya Melayu hilang segalanya dan mungkin akan bangkitkan semangat juang untuk kembali bersatu.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...