Suara Anak Pahang - Perlu Baca

07 April, 2010

CERITA PASAL PAHANG

Gambo kenangan masa PRU dulu, bolehlah simpan jadi bahan sejarah untuk anak cucu



Lama dah kawan tak menulis pasal Pahang. Kawan rasa macam dah lama kawan tak balik ke kampong halaman. Bimbang juga orang Jerantut lupa dan dah tak kenal ke kawan. Kalau pun ada orang yang tak suka ke kawan, kawan peduli apa?, asalkan MB dan Ketua Penerangan Perhubungan Negeri masih ingat dan kenal pada kawan. Hehe! Macam ayat orang mengayat aje?

Tak banyak kawan nak cerita pasal Pahang. Pertamanya kerana bukan ramai sangat orang nak dengar cerita pasal Pahang dan keduanya di Pahang pun tak ada cerita. Aman dan damai maklumlah - darul makmur! Kita boleh tidur lena dan tidur lelama, tak ada sape yang akan peduli.

Hati MB pun senang juga sebab PRU lambat lagi, jadi tak risaulah kalau nak kena berkemas-kemas berangpe (peralatan). PM Satu Malaysia pun mungkin akan lanjutkan perkhidmatan dia sebab masih banyak kerje yang belum diselesaikan lagi, hutang piutangnya. Rakyat Pahang pun mungkin tak ada masalah kalau khidmatnya disambung lagi. Mungkin nanti saya nak buat nakal sikit dengan adakan 'poll' di blog ini, boleh tengok ramai ke tidak orang yang masih sukakan DS Adnan ni?

Media sosial (orang UMNO panggil media baru) 'Facebook' Pahang di kontrol (kawal) oleh UMB (Unit Media Baru) UMNO Pahang. Perasaan deme lah. Tapi mana blogger generasi kedua dari UMB Pahang? Agaknya, mungkin kawan yang dan kurang membaca jadi kawan tak tau. Macamana pun, yang kawan tau blog pembangkang makin bertambah. Mungkin juga blog-blog ni tak akan memberikan apa-apa kesal pada politik Pahang, gamak nya lah!

Tapi apa yang kawan nampak, di blog aggregator 'Gabungan Suara Anak Pahang' http://gerbangtemumaya.blogspot.com , blog-blog pembangkang makin bertambah. Tak memada dengan Pahang DailyOnline (PKR), timbul pulak Pahang Kini (Pas). Ketua UMB Pahang mesti tau dan selalu memantau benda-benda ni dan mungkin dia rasa ni tak akan menjadi kudis sebab politik UMNO Pahang masih kuat. Kenalah kita tanya Dato' Sam pasal ni. Dia kena juga ingat, kalau MB kena kuis dia pun tertumpir juga.

MB dah mintak tambah 9 lagi kawasan Parlimen untuk negeri Pahang. Itu hasil dari Konvensyen UMNO Pahang dulu. Kalau PM setuju, tambah kuat dan gagahlah UMNO Pahang nampak gayanya. Orang-orang politik kita pun bolehlah tidur lebih panjang lagi. PRU pun jauh amat lagi, apa nak risau? Kawan cuma nak ingatkan satu perkara aje, orang tak sukakan DS Anuar dan PR bukanlah bermakna orang dah jadi sukakan UMNO.

Kawan ni taklah kisah sangat sapapun yang akan jadi MB nanti atau parti mana yang akan memerintah Pahang, cuma puak-puak orang politik ni esok, sanggup ke jadi pembangkang? Hehehe! Jadi sekali sekala sebelum tidur tu, letaklah tangan ke dahi dan fikirkanlah. Ingat juga, masa UMNO ber-konvensyen dulu PR juga ber-konvensyen di Kg. Temin, Jerantut. Banyak juga DS Anu-arr goday (usik) buntut pemimpin-pemimpin UMNO Pahang, habislah semua ditelanjangkan nya. Habis juga satu alur sungai Tembeling di beraknya. Tak akan sikit pun tak memberi kesan?

Hari pun dah jauh malam, kawan nak beransur tidurlah pulak. Pemimpin-pemimpin UMNO kita dah lama dah tidur gamok nya. Kalau pun ada yang tak tidur dan masih bergoyang di dangdut tu, dema tu bukanlah orang-orang UMNO, orang sebelah sana pun dah pandai simpan ketayap dalam kocek, hehe!

Husin Lempoyang juga yang burppp! kenyang dan kaya sebab boleh jual orang dan jual onta, Hehe! Wow!!


No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...