05 April, 2010

UMNO PERJUANGKAN BANGSA MELAYU?

Gambar hiasan tak ada kena mengena dengan apa atau sesiapapun




Rasis!

Saya menyambung ungkapan yang diterjemahkan oleh sahabat karib saya blogger YB Raz. Sememangnyalah semua pertubuhan dan parti politik Cina bersifat Rasis dan Chauvanis. Dan sikap mereka ini tidak ada bezanya dengan sikap Yahudi di Israel - melempar batu sembunyi tangan, melakukan keburukan dan menuduh orang lain melakukan itu.

Malangnya bangsa Melayu masih berdiam diri dan menjadi pengecut. Pas dari awal lagi sudah bersembunyi dicelah kangkang mereka, demikian juga dengan PKR - entah kerana takut atau terlalu keghairahan.

PERKASA dan pemimpin-pemimpin Melayu lainnya seharusnya melihat ini dengan lebih bersifat kemelayuan. Jadilah pembela bangsa dan menjuarai hasrat bangsa dengan berani dan jujur. UMNO juga harus menunjukkan keberanian dalam mempertahankan maruah bangsa kerana bangsa ini sentiasa akan memandang rendah kepada bangsa Melayu - dulu, kini dan selamanya.

Jika UMNO yang dasarnya jelas memperjuangkan Agama, bangsa dan negara juga sudah tidak berupaya mempertahankan maruah bangsa Melayu, apa gunanya lagi kita berdiri dan berjuang bersama UMNO?

Apabila Melayu menghunus keris maka Melayu itu dituntut memohon maaf dan Melayu itu yang tinggi budinya akur dan memohon maaf. Namun apabila mereka guris hati bangsa Melayu dan kita tuntut mereka memohon maaf maka mereka menunjukkan keras kepala dan sikap sembong sebenarnya bangsa itu dengan enggan tunduk dan memohon maaf.

Apakah bangsa Melayu faham apa maknanya? Apakah bangsa Melayu sedar sikapnya?





----------------------------------------------

Semua Pertubuhan Cina Rasis!!

KUALA LUMPUR 3 April - Naib Presiden Gerakan, Datuk Dr. Teng Hock Nam dan Timbalan Setiausaha Agung Pemuda MCA, Low Chew June enggan tunduk kepada desakan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) agar memohon maaf secara terbuka kerana melabelkan pertubuhan itu sebagai rasis. Kedua-dua pemimpin tersebut sebaliknya tetap mempertahankan kenyataan mereka dan beranggapan bahawa perjuangan Perkasa bertentangan dengan gagasan 1Malaysia.

Sumber :
Utusan Malaysia

Inilah perangai cina. Sama seperti yahudi. Hanya merasakan diri sendiri yang betul. Sekarang aku tak peduli. Dahulu mereka mengatakan orang melayu ini rasis. Sekarang aku chop semua cina rasis.
(Klik ke blog YB Raz)
(Klik ke blog Parpukari)
(Klik ke blog Belantan)
(Klik ke blog IpohMalay)
(Klik ke blog BrokenTheCode)



2 comments:

menyegar said...

Sesungguhnya pemimpin pemimpin melayu sekarang pengecut.Tak kiralah dari parti apa mereka berdiri mereka sesunguhnya pengecut dan tidak berbatu. tak layak menjadi pemimpin.

YB Raz said...

pas dan pkr tak payahlah diharap..mereka hanya jadi lembu dicucuk hidung saja.

umno juga sudah lari dari perjuangan asal. seolah olah menjadi parti untuk semua kaum. umno sekarang berpenat lelah menjaga perasaan kaum lain. walhal ianya ditubuhkan untuk menjaga kepentingan orang melayu saja.

kini harapan orang melayu hanyalah kepada perkasa. malah tun mahathir juga mahukan umno mendengar apa yang disampaikan oleh perkasa kerana tun mahathir sudah nampak umno sudah tidak mengikut landasan asal.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...