Suara Anak Pahang - Perlu Baca

24 April, 2010

PENYOKONG PKR PENGGANAS



Semalam, beberapa media tempatan melaporkan sikap sebilangan penyokong parti pembangkang yang tidak beretika atau lebih lazim disebut tidak berakhlak semasa kempen berlangsung.

Antaranya adalah menyebarkan surat palsu dan fitnah dengan menggunakan logo UMNO. Selain itu ada juga yang ditugaskan untuk memusnahkan poster-poster BN. Sikap penyokong pembangkang ini sinonim dengan sikap buruk pemimpin utama mereka, iaitu matlamat menghalalkan cara. Asal naik, masuk. Dari depan atau belakang, belakang kira.

Memusnahkan poster lawan, apakah ini kebebasan yang mereka perjuangkan? Apakah ini makna kebebasannya? Apakah beza diantara Pas dengan PKR? Bagi mereka segalanya boleh dan bagi orang lain segalanya tidak boleh walaupun pada perkara yang boleh mereka lakukan dulu. Inilah makna kebebasan bagi mereka. Inilah makna keadailan bagi mereka.

Malangnya minda golongan muda kita yang kononnya terpelajar tetapi penuh sikap kurang ajar telah dirosakkan oleh pemimpin pembangkang. Mereka yang masih bodoh tahap 'gaban' ini tergoda atas nama perjuangan. Perjuangan apakah jika kita meruntuhkan apa yang telah dibina dengan baik?

Tidak lama lagi kita akan lihat kemanakah pemimpin idola 'belakang taruk' mereka itu akan pergi dan dapat melarikan dirinya. Satu dunia sudah sedar akan pembohongannya. Bagaimanapun yang pertama harus dilakukan adalah memenangkan BN dalam PRU094 ini dengan mengalahkan 'si kaki botol'.

Perkembangan terkini menampakan bahawa adalah jalan mudah bagi BN untuk memenanginya. Sekali lagi kita menyeru kepada 'si kaki botol' untuk menarik diri dan keluar dari keadaan ini dengan selamat dan tidak memalukan dirinya.

Cucu Mamak Kutty dan Pendikar Mustar Kg. Pinang Dua Batang dah lama tidak memberi komen disini, mungkin mereka antara yang ditangkap kerana merosakkan poster BN di Hulu Selangor itu. Tu lah, orang naasihat baik-baik, buat kerja baik-baik dan cari rezeki yang halal tapi kau degil. Kesian anak bini kau dirumah tu, hehe !

3 comments:

Anak Lenggong said...

Ini lah akibat nya bila golongan ini terpengaruh dengan perlakuan yang dilakukan oleh pemimpin mereka..mereka ini mana tau menghormati orang lain..sedangkan sultan pun mereka tak hormat...

Walaupun ada dikalangan mereka ini terpelajar tetapi sayang nya mereka tidak menggunakan akal pemikiran untuk membuat penilaian terhadap sesuatu perkara itu..otak letak kat lutut disebabkan terpengaruh dengan janji kosong para pemimpin mereka.

bRAVEhEART said...

Pelajar2 kita ni rasa mereka cerdik tapi malangnya mereka bodoh kerana mudah diperbodohkan dan di perdayakan oleh pembangkang. Jenis cerdik tak tak boleh diikut dan bodoh tak boleh diajar. Malang sungguh bangsa kita di generasi akan datang

aku cucu mamak kutty yg ori punya said...

adei braveheart....akuCMK....nak suruh kau masok ruangan komen sahabat karib kau usin lempoyang....entri baru nya bincang pasal debat....klu kau sudi jom kita bersama2 berdebat secara logik....sekarang akuCMK sedang berdebat.....ok jom...ada berani ke......AKUCMK

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...