Suara Anak Pahang - Perlu Baca

30 April, 2010

RM4 JUTA

Penuh kocek dan ada juga songlap bawah kopiah tu, hehe


Blog Suara Prihatin UMNO Jerantut semalam mengulas tentang pendedahan Kickdefella bahawa Pas memperuntukkan RM4 juta bagi memastikan tetap berkuasa di Kelantan disamping memburukkan imej BN.

Dari sudut lain blog tun fasial dot com juga mengulas perkara sama. Blogger Isac bumiyang pula menulis begini;
Komen Isac;
Nampaknya apa sahaja yang dilakukan oleh Pas menjadi "halal"....Tak kiralah samada fitnah, caci-maki, tohmah, serangan peribadi dan lain-lain...
RM 4 Juta bukanlah suatu jumlah yang sedikit. Manalah agaknya Pas memperolehi dana tersebut. Kalau dana tersebut digunakan untuk memperbaiki imej Kerajaan Negeri seperti yang dilakukan oleh Kerajaan Pusat melantik APCO, tiada menjadi kesalahan. Ini tidak, menggunakan dana kerajaan negeri untuk menyerang "musuh politik"? Jika itulah relitinya maka Kerajaan Negeri telah menyalahgunakan wang rakyaat ataupun pecah amanah. Sekiranya itu yang berlaku SPRM patut menjalankan siasatan.
Selain dari dana kerajaan negeri, Pas juga mungkin telah membiayai aktiviti ini melalui dana-dana berikut;
i) Derma yang dikutip dari mereka yang menghadiri sesi ceramah politik mereka.
ii) Hasil royalti balak.
iii) Sumbangan pihak ketiga.

Tambahnya lagi begini:

Untuk mengelakkan daripada bersubahat/bersengkongkol dengan kerja-kerja keji ini rakyaat Malaysia dinasihatkan agar mendermakan wang mereka kepada badan-badan atau kegiatan-kegiatan yang jelas hukum halal-haramnya.
Yang penulis paling takut ialah sekiranya Pas menggunakan sumbangan wang asing yang mungkin disumbangkan oleh mana-mana Yayasan Yahudi yang anti Islam maupun kerajaan asing yang sememangnya mahu menangguk di air yang keruh. Dengar cerita semua konsesi balak di Kelantan sebenarnya dimonopoli oleh seorang Tauke Cina dari Singapura. Mungkinkah beliau yang menaja semua ini? Itu Pas kena jawablah....


Apa beza diantara pemimpin Pas dengan pengikut dan penyokongnya? Kalau serban pemimpin sebesar bakul maka serban pengikutnya sebesar raga. Bila tanduk pemimpinnya panjang sejengkan maka tanduk pengikutnya akan panjang seinci. Bagaimanapun mereka tetaplah sama.

Bila BN gunakan dewan atau balairaya untuk berkempen mereka kata salah gunakan kuasa. Bila mereka kempen di masjid tak salah. Bila mereka buat mereka kata halal dan bila BN buat mereka kata haram.

Blogger mereka pun sama. Mereka yang berblog dan mendapat duit dari Pas tetapi mereka tuduh blogger pro kerajaan yang dapat duit dari BN/UMNO. Mat Sabu kata Anuar Ibrahim 'Al-Juburi' boleh, bila UMNO panggil Al-Juburi juga jadi tak boleh. Memang haramjadah.

Pemimpin Pas memang cerdik dan bijak pandai, cuma pengikutnya saja yang bodoh dan bebal. Kerana itu snggup berbaring tengah jalan macam lembu di Kuala Kangsar dulu. Kerana itu juga selalu ditipu apabila mendengar ceramah kena membayar untuk penceramah. Mereka datang jalan kaki tetapi penceramahnya datang dengan kereta besar. Ceramah agama jadi macam funfair, kena bayar untuk dengar mencarut dan menfitnah.


8 comments:

tamingsari said...

Duit rakyat kira macam duit Pas jugaklah. Takkan duti derma. Bajet sekali keluar memang sebeban. Pakai duit anak syarikat kerajaan negerilah. Pas di negeri lain dapat ke sikit. Kemiskinan di kelantan sudah ditakdirkan kata tok guru negitu juga kekayaan pemimpin2nya.
Salahguna duit rakyat pun begitu juga.

Selagi belum sangkut kt penjara selagi itulah pemimpin cekek duit rakyat. Bila sangkut kata konspirasi Umno.

Anonymous said...

BLOG MUNAFIK HANYA MENGUTIP BERITA DA KATA-KATA ORANG MUNAFIK...
HIDUP MELAYU....MAMPUS UMNO....
HANCUR UMNO...
HIDUP DAP....

Anonymous said...

...nak tau ke mana duit derma Pas...
u tengok bangunan markas PAS taman melewar... markas PAS kedah... itu antara yang digunakan.... di Kedah setiap pagi jumaat di markas Pas ada kuliah agama untuk rakyat...
nak tau ke mana duit rakyat hilang... tanya pemimpin UMNO...
hanya blogger UMNO yang bangang saja dapat upah dua tiga kupang.... pemimpin UMNO kenyang makan duit u....

Awang Belangga said...

hancur binasa negara dibawah pas. ejen yahudi dah masuk dalam pas.

tindakan pas ini sama seperti mesir yang membunuh penduduk gaza. sedangkan musuh islam israel dibuat kawan.

pas bodoh! pas bodoh! pas bodoh!

aku cucu mamak kutty yg ori punya said...

adei ramai juga org komen yg hentam kau ye braveheart.....klu org dah derma untuk pas...pas nak buat ape pun pas punya pasal,yg penting duit tu duit halal....bukan mcm umno....duit rakyak dari pelbagai hasil cukai dan pendapatan umno sapu dan selewengkan....masjid di bi8na dari duit negara....umno mengaku dia buat masjid....masjid tu bukan masjid kepala bapak dia.....tapi duit rakyat....tapi dia kata dia punya.....sekolah pun mcm tu juga,balairaya buat dari duit negara....tapi umno sapu habis semua jadikan pejabat cawangan2 umno,aktivitriu umno kat situ,mesyarat agung umno pun kat situ....umno memang sial raja segala penjarah....penyamun penyangak,penipu rayyat....semua harta rakyat dia sapu dan mengaku dia punya.....sampauikan mentakedarah anak beranak pun duit rakyat juga dia sapunya ....kahkahkah.....dah dah memang penyangak ....adei bvraveheart...klu kau tak siarkan komen aku pun aku tak heran....yg penting kau dah baca....kahkahkah memangf dasar umno tu penyangak....kahkahkah....nasib baik aku tak pernah masok jadi ahli umno....dan tak pernah undi umno.......klu tidak aku pun same2 di sumbatkan dlm neraka jahanam sama2 dgn org umno juga.....barang di jauhkan olehALLAH SWT.....

Anonymous said...

hehehe, cucu mamak kutty, tak pernah aku tak release komen ko walaupun komen ko memang langsung tak membina, dan keluar dari kepala yg kekurangan akai, tapi tetap akan siarkan kerana kita sedara. Kali ni komen ko memang nampakkan ko kurang akai sikit, selalunya komen ko nampakkan ko memang tak ada akai langsung,sori ye? tk kan gurau mcm ni pun nk marah? dlm blog husin lempoyang ko lagi teruk kena bantai kan? Eh, berapa Pas bagi ko buat keje terkutuk ni? cukup lah makan anak bini kan? halal lah tu, apa? - braveheart ori punya

bRAVEhEART said...

kahkahkah! kau memang pandailah cucu mamak kutty, ko tulis komen pas tu pakai nama aku pulak, ingat pembaca bodoh sgt ke? hehehe! kalau ada satu lagi mcm kau ni, heh! satu malaysia tak akan aman

pandikar mustar pinang dua batang said...

kahkahkah...itu cucu mamak kutty memang teruk betul....tapi wak sokong ape yg dia komen....sebab wak memang dah lama hidup...sejak zaman p.ramliee lagi....wak dah banyak pengalaman....wak tahu dulu2 org2 umno yg hidup miskin pape kedana....tapi bila jadi baraci umno....tiba2 hidup pun dah jadi kaya raya....dulu kayuh basikal raliegh....lepas tu dah pakai merc.....kahkahkagh.....org2 umno ni sanggup jadi pecacaiu...asalkan dapat hidup senang lenang....haram ke halal ke ....sapu habis....sebab tu wak sokong cucu mamak kutty tu....hidup cucu mamak kutty.....

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...