Suara Anak Pahang - Perlu Baca

10 April, 2010

Kalau dah nampak asap....... tentu dah ada apinya!

Kata tak ada kawasan balak baru diluluskan, tapi setiap lori yang lalu penuh dengan muatan.
Lori tu tipu kita ke atau MB yang tipu kita? Hehehe




Tak lama lagi mungkin kawan akan ke Hulu Selangor. Bersama sahabat blogger dari Utara. Persatuan mereka memang mantap dan mendapat sokongan dari pemimpin besar negeri. Kawan percaya mereka berkerja pun dengan senang hati dan menganggapnya sebagai satu perjuangan.

Berbeza dengan kita. Di Pahang golongan blogger memang tidak hendak di satukan, mungkin sebab bimbang nanti blogger juga akan mintak satu dua kerusi Parlimen yang masih dalam pertimbangan PM Satu Malaysia.

Unit Media Baru Pahang pun kurang bergerak, ini mungkin atas sebab kurang peruntukan kerajaan. Maklumlah yang kita nampak sepanjang jalan raya kebanyakan lori balak ke hulu ke hilir tu kosong belaka. Ibarat kata pepatah; Kalau tidak ada pembalakan, mestilah tidak berkembang ekonomi negeri Pahang. Entah ye entah tidak, kawan ni pakai agak-agak je tu.

Ari Sabtu dan Ahad ni kita nak berkisah pasal negeri lain pulak. Lepas tu nanti baru kita kisahkan pasal Pahang dan MB serta pembesar-pembesarnya. Banyak maklumat yang sudah kita terima melalui email dan kebanyakkannya dari pembangkang. Kawan akan siarkan satu persatu nanti tapi sudah tentu kawan akan tapis dulu.

Ada orang hantar email dan ucap syabas. Dia kata awak boleh gegar Pahang. Kawan nak kata macam ni saja; nak gegar kawan tak boleh tapi kalau setakat goyang-goyang sikit tu bolehlah, gamaknyalah. (Gegar, goyang,goncang!) Tapi apa pun kawan akan tulis juga, demi rakyat Pahang dan demi kebenaran. Segala kebenaran harus diperjuangkan, segala keburukkan harus disingkap, segala konspirasi dan pengkhianatan haris ditelanjangkan. Rakyat berhak tau segalanya dengan telus. Hehe! Kalau dah nampak asap....... tentu dah ada apinya!

----------

PRK Hulu Selangor sangat menarik perhatian umum. Kemenangan BN sangat diharapkan dan diperlukan sebagai indicator @ petunjuk bahawa sokongan rakyat terhadap BN sudah pulih. Jika keputusan masih menyebelahi PR, tentu PM Satu Malaysia dan BN akan masih merasa gusar dalam hati. Kerana itu akan memberikan tafsiran bahawa rakyat masih menyimpan dendam dan amarahnya terhadap kerajaan atas kekhilafan sebelum ini.

PR juga sedang berjuang bermati-matian untuk pertahankan kerusi ini. Ini juga petunjuk buat mereka mengesan setakat mana isu DS Anwar dalam kes liwatnya berjaya meruntuhkan kekuasaan yang sedang mereka bina. Jika ada kemampuan bagi Pakatan Rakyat untuk menyumpah, mereka akan menyumpah 2 perkara ini: 1) Kenapalah DS Anwar meliwat, dan 2) Kenapalah wakli rakyat Hulu Selangor meninggal dunia.

Bagi BN khususnya PM bebanan berikutan PRK ini sangat terasa. PM Satu Malaysia mesti berusaha bermati-matian untuk memenangkan kerusi berkenaan dengan apa cara sekalipun..saya ulangi; DENGAN APA CARA SEKALI PUN!

Halangan utamanya adalah parti komponen terutama MIC yang bermati-matian berkehendakan supaya meletakkan calon dari kalangan mereka bahkan pilihannya juga. PM tentu ada pertimbangannya sendiri. Sepatutnya budaya seperti ini sudah tidak diamalkan lagi. Biarkan saya PM mengunakan kata pemutusnya dan menentukan siapa yang dia kehendaki sebagai calon. Parti komponan boleh mencadangkan dalam senyap, dan bukan berupa ugutan yang halus yaknia memaklum kepada umum calon yang dia kehendakinya. Biarlah cadangan calon itu rahsia antara dia dengan PM saja, bukankan akan lebih manis?

Akibat dari kekeliruan dan tekanan ini, saya rasa PM akan menerima cadangan dari 'Tuan Penasihat'-nya, Husin Lempoyang dalam menentukan calon di Hulu Selangor nanti. (Klik sini) Hehe! Dengar khabar Husin pun akan ke Amerika Syarikat bersama rombongan PM nanti....'Wow! Baguslah Sin, majulah bisness kamu jual 'onta' tu.


2 comments:

menyegar said...

Husin nak jual onta ke amerika pulak ke? bagus jugak lah kalau membesarkan market jual onta tu ke seluruh pelusuk donia.

Anonymous said...

BH,

Pasai pe mu tutoh MB, apa tujuan mu.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...