Suara Anak Pahang - Perlu Baca

26 March, 2009

ADIOS ANWAR !


Awat hang dok jolok sana jolok sini! Jari hang tu tunjuk apa?


Debaran Anwar semakin kencang. Masa untuknya tinggal sedikit saja lagi. PAU telah bermula dan sedang berlangsung sekarang. Bermakna Najib semakin hampir menuduki takhta kekuasaan - Najib semakin hampir menjadi PM.

Itulah kebimbangan Anwar yang paling utama. Anwar sebenarnya bukan bimbangkan ketidakmampuan Najib untuk memegang tanggungjawab sebagai PM Malaysia, tetapi bimbangkan peluangnya untuk jadi PM tertutup. Kebimbangan Anwar sebenarnya bukanlah kebimbangan biasa tetapi lebih kepada kedengkian dan kecemburuan tahap melampau. Kerana Anwar sentiasa merasa yakin bahawa dialah yang lebih layak menjadi PM Malaysia dan dialah yang terbaik.

Kedengkian inilah yang membuatkan Anwar sentiasa memburuk-burukkan Najib. Sejak dari dulu lagi Najib sentiasa difitnah. Berbagai fitnah dilemparkan untuk memburukkan personaliti Najib supaya rakyat terutamanya ahli UMNO menolak Najib. Kenapa Najib? Kerana Najiblah saingannya yang terdekat. Kerana itulah Anwar jarang sangat memburukkan Pak Lah kerana dia tahu Pak Lah tidak akan lama sebagai PM. Kerana itu juga kita dengar suatu ketika dulu pembangkang desak Pak Lah undur, bila Pak Lah nak serah kepada Najib, mereka nyatakan sokong pula kepada Pak Lah.

Anwar parti apa? Dia bukan ahli PKR. Dia hanya penasihat PKR. Kenapa? Kerana dia masih mengintai peluang untuk memasuki UMNO. Kerana Anwar tahu untuk jadi PM dia mestilah jadi Presiden UMNO. Anwar susah untuk menjadi Presiden UMNO jika UMNO itu kukuh. Kerana itu dia melemahkan UMNO. Apabila UMNO sudah terlalu lemah maka dia akan menyertai UMNO dan menjadi penyelamat kepada UMNO. Kunun nya!

Tetapi semakin lama pembohongan Anwar semakin terbongkar. Semakin lama keburukan sifat Anwar semakin terserlah. Anwar pengamal politik desperado. Anwar jenis manusia yang sanggap membiarkan UMNO dan orang Melayu rosak binasa asalkan natijah politiknya tercapai. Tetapi sayangnya buat Anwar, sebelum hasratnya tercapai pembohongan dan keburukan dirinya terlebih dahulu terbongkar dan tersebar luas.

Semakin lama semakin ramai pengikut meninggalkan Anwar. Semakin lama kawan-kawannya jadi semakin sedikit. Menjelang Najib menjawat jawatan sebagai PM dalam beberapa hari lagi nanti, anwar akan akan tinggal ber-sendiri. Pada ketika itu harapan Anwar telah hampa. Mimpi Anwar tidak menjadi nyata.

Pada saat-saat terakhir ini Anwar mengumpul segala kekuatannya. Kerana itu disana sini berlaku kekecohan. Reformasi mereka sudah bertukar jadi militeri. Disana sini golongan mereka cetuskan kekacauan dan keganasan. Mereka akan buatkan banyak lagi kekacauan demi kekacauan. Cara terakir untuk Anwar menjadi PM hanyalah dengan merampas kuasa. Dengan cara rusuhan. Tetapi percayalah bahawa rakyat Malaysia akan menolaknya, seperti mana juga rakyat Malayia menolak Anwar. Adios Anwar!


Beberapa cawangan PKR di Pahang akan dibubarkan sedikit masa lagi apabila Najib menjawat jawatan PM sebagai tanda sokongan rakyat negeri Pahang kepada beliau. Ini desus desas yang BH dengar sejak beberapa hari lalu. Memang PKR Pahang pun sedang menghadapi masalah dalaman dan krisis kepercayaan terhadap kepimpinan negeri dan beberapa bahagian

Saya terjumpa sajak politik yang menarik dari blog seorang kawan dari Pahang. Klik untuk baca.

No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...