Suara Anak Pahang - Perlu Baca

15 March, 2009

PETANDA DSN TAK AKAN JADI PM?




Angin menyampaikan khabar - maka riuh rendahlah seluruh negara bahawa Pak Lah sedang bermadah-helah untuk tidak melepaskan jawatan PM. Dia masih sayang kepada jawatannya dan dia lebih sayangkan menantunya yang kedudukannya masih belum tentu menjadi KP. Begitu spekulasi yang sering kita dengar.

(Baca blog KudaKepang - ABDULLAH PASTI SERAH KUASA?)

(Baca Another Brick in the Wall - Najib mungkin tidak jadi Perdana Menteri, kata Dr Mahathir)

Apapun kita percaya ianya hanya akan berlaku selepas PAU nanti. PM akan cuba mendapat mandat dari ahli/perwakilan UMNO selain mengharapkan orang-orangnya memenangi jawatan-jawatan yang ditandingi.

Kerana itu perwakilan harus menolak calon yang ditaja/sokong oleh PM. Langkah PM seterusnya akan bertitik-tolak dari kemenangan calon-calonnya. Kerana itu perwakilan harus menunjukkan sokongan kepada DSN dengan tidak menyokong dan mengundi calon PM.

Justru, kita harus pastikan Muhyiddin akan menang sebagai Timbalan Presiden disamping Naib-naib presidennya Hishamuddin, Rais Yatim dan Safie Afdal. Ketua Wanitanya Rafidah Aziz manakala Ketua Pemuda Mukhriz Mahathir. Inilah indicator yang akan menentukan langkah PM akan tergendala. Jika calon-calon ini kalah, PM akan merasakan bahawa dia sudah tiada tentangan untuk mengubah pelan peralihan kuasa yang dicadangnya dulu.


Tetapi jika pelan peralihan kuasa tidak juga berlaku atas apa alasan sekalipun, maka kesannya kepada negara juga besar, tsunami kedua 'Gelombang Rakyat' akan melanda. Kepimpinan negara harus bertukar dari Pak Lah kepada Najib sebaik sahaja DSN dinobatkan sebagai Presiden UMNO.

Namun ramai masih tertanta-tanya apakah sebenarnya berlaku dalam pertemuan PM dengan Anwar di Hulu Langat tempoh hari? Apakah lagunya kerana demikian jugalah tarinya nanti.

(Baca blog Angkasanuri - ORANG UMNO SEMAKIN PERCAYA PERALIHAN KUASA PAK LAH NAJIB TIDAK AKAN BERLAKU)

(Baca blog UMNO Bhg ceras - Kerajaan campuran : Pak Lah jangan tertipu dengan muslihat Anwar – Syed Ali)

3 comments:

Parpu Kari said...

MEMANG BETUL, INI SANGAT BAHAYA TAU...UDAH UDAHLAH TU PAKLAH, BAIK RETIRED DAN BOLEH TIDO PUAS PUAS...

Z-MAY said...

tak mungkin... oh, tak mungkin...

Panglima Perang Cyber said...

Makluman :

Semua blogger yang siar logo BPN diminta tanpa paksaan untuk memerika beberapa perkara di bawah ini :

- Logo mesti berada di bahagian atas blog

- List ahli Bpn tidak bercampur dengan bukan ahli dan sentiasa dikemaskini berdasarkan list bpn saya.

- Chatroll dipasang di blog

- Resolusi terkini mestilah disiarkan di blog masing masing.



Selain itu BPN juga berharap agar semua dapat mengaktifkan Yahoo Messenger masing masing dan telah pun add YM Panglima bagi urusan perang siber dan juga apa apa sebaran am BPN yang terkini.

Etika Blogger BPN akan dibuat atas permintaan sahabat BPN demi memastikan BPN terus gagah dan kukuh dari semasa ke semasa.

Kegagalan mematuhi Etika BPN akan menimbulkan masalah dan akan dikenakan tindakan sewajarnya seperti digantung atau dibuang keahlian.

Sebarang kekeliruan atau persoalan boleh dinyatakan kepada saya menerusi email atau YM.

Sekian,


yang benar,

Panglima Perang Cyber
http://penembak-tepat.blogspot.com

Ahad 15 Mac 2009

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...