13 March, 2009

KENAPA DS NAJIB TAK BOLEH JADI PM?





Tarikh Pelan Peralihan Kuasa semakin hampir. Banyak pihak yang menyokong pelan tersebut dan mengingini DSN jadi PM ternanti-nanti perancangan itu jadi kenyataan. Manakala di pihak yang satu lagi mengharap-harap ianya tidak menjadi.

Berbagai-bagai alasan dan tuduhan dibuat terhadap DSN bagi mengagalkan pelan peralihan tersebut. Antaranya isu terbesar adalah pembunuhan Altantuya dan komisyen pembelian kapal selam. Bagaimanapun tiada ada satu pun darinya yang dilaporkan di mahkamah. Ternyata itu semua adalah fitnah pihak sebelah sana yang sengaja memburukkan DSN tanpa sebarang asas.

Kerana itu kita harus faham bahawa ini adalah perancangan pihak tertentu yang tidak mahu membiarkan DSN jadi PM kerana dia tersangat mengidamkan jawatan berkenaan. Orang ini sanggup lakukan apa saja demi mencapai cita-cita peribadinya dan umum telah lama mengetahui bahawa peribadi orang ini tersangat buruk. Orang ini terlibat dengan penyalahgunaan kuasa, sex luar tabii (meliwat), semasa memegang jawatan no2 beliau juga terlibat dengan kronism dan nepotism. Hakikatnya orang ini lebih buruk dari sesiapapun. Kelebihannya hanya satu - pandai berkata-kata dan menabur fitnah dan ramai juga yang mempercayainya.

Ada juga orang yang tidak percayakan orang ini tetapi masih menyokongnya, itu adalah kerana duit dan jawatan serta kuasa yang dijanjikan kepadanya. Soalnya, siapakah oirang yang yang layak mempertikaikan DSN sebagai PM kelak?

Jadi kenapakah DSN tidak layak jadi PM selepas ini? Tidak ada sebab yang kukuh melainkan kerana hasad dengki dan khianat. Seluruh rakyat yang waras sedang menunggu-nunggu DSN dimartabatkan sebagai PM. Semoga kelak beliau akan dapat berkhdmat dengan cemerlang seperti al-marhum Tun Abdul Razak. Kita pasti negara akan berubah lebih baik dari sekarang ini.

Kepada pihak yang sering mempersoalkan kenapa DSN tidak boleh jadi PM, haruslah menutup mulut mereka rapat-rapat. Atau ubahlah soalan itu jadi - Kenapa DSA tidak boleh jadi dan tidak perlu lagi bermimpi jadi PM kerana peluang untuknya telah berlalu. Kalaupun masih ingin menjadi PM, simpanlah keinginan itu di kehidupan lain.

Kita juga berharap Pak Lah akan jujur dalam melaksanakan pelan peralihan kuasa yang dijanjikannya.



(Baca blog PorpuKari)

5 comments:

bungaraya said...

Kenapa Najib tak boleh jadi PM?. Beliaulah satu-satunya yang sangat memiliki kelayakan tersebut masa ini. Nak harap siapa lagi? Carilah dari Perlis hingga ke Sabah. Nescaya kita tidak akan bertemu yang berkelayakan. Hanya Najiblah saja. Kita bersyukurlah dengan Najib. Selain darah yang mengalir dalam tubuhnya adalah darah seorang pemimpin agung bangsa, beliau juga bijaksana dan pintar dalam mengolak kepimpinannya. Bukan senang kawan dan lawan untuk menjatuhkan beliau dan saya juga yakin dengan Najib, negara akan lebih gemilang dan terbilang dimasa mendepan ini.

PARPUKARI said...

PERCAYALAH KALAU DS NAJIB JADI PM, INSYA'ALLAH KITA BOLEH ATASI MASALAH EKONOMI KITA, LAGIPUN TRACK RECORD DS NAJIB AMAT CEMERLANG..

HIDUP DS NAJIB!!! GOOD JOB BERANIKAN HATI..

Panglima Perang Cyber said...

Kita kena sokong bakal PM !!!

demi harapan semua..

Pak Lah dah selesai tugas dan seterusnya takhta akan berpindah.

Selamat bersara Pak Lah dan selamat bekerja Najib.

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

PM itu untuk anwar ibrahim aje maksudnya Puki Mak

.@blogger.com said...

Salam bungaraya,Parpu Kari,Panglima Perang Cyber,abe MIE 'TERJAH' - kita semua sependapat, memang DSN yang terlayak jadi PM. Bukan siapa-siapa yang lain terutamanya Anwar Ibrahim. Tetapi kerana apa ada pihak yang masih memburuk-burukkan DSN? Mereka itu memang celaka.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...