22 March, 2009

AKHIRNYA RAKYAT MENYESAL






Akhirnya sedikit demi sedikit tembelang pembangkang terbongkar. Akhirnya satu demi satu pemimpin pembangkang terbuka malunya (BUKAN Kemaluan) dan terdedahlah sikap sebenar mereka.

Kalau dulu Ely yang tertangkap (gambar) tidak bermoral dan gah dikenali sebagai Ratu Telanjang kini Fairus terpaksa melepaskan jawatan sebagai Timbalan KM Pulau Pinang dan EXCO Kerajaan Negeri kerana terlibat dengan rasuah dan penyalahgunaan kuasa.

Kes ini terbongkar apabila ahli PKR sendiri membuat laporan terhadap Timbalan KM Pulau Pinang itu yang menerima sejumlah besar wang yang dimasukkan terus ke akaun banknya hasil dari urusan dan kelulusan sebuah kuari.

Apa yang dapat dipelajari adalah;
1. Selalunya pembangkang menuduh UMNO/BN korupsi kini kita lihat Pemimpin Pembangkang lebih rakus dan gelojoh
2. Selalunya PR akan menuduh apapun yang berlaku kepada mereka adalah angkara konspirasi oleh UMNO/BN kini mereka tiada alasan lagi menuduh orang lain
3. Apabila perkara seperti ini berlaku kepada UMNO/BN, maka mereka akan segera meminta perletakkan jawatan tetapi apabila terjadi kepada mereka maka mereka senyap membisu seperti beruk tertelan bola rugby.

Seharusnya rakyat merasa kesal yang amat sangat kerana telah membuat pilihan yang salah dalam PRU12 yang lalu apabila memilih untuk mengundi PR @ Pembangkang. Kini rakyat terpaksa menanggung akibat kerana tersalah pilih dan terpedaya dengan janji-janji kosong pembangkang.

Kita cabar YB Eli dan YB Fairus kosongkan kerusi masing-masing bagi mengadakan pilihanraya kecil di DUN masing-masing. Tetapi sudah tentu mereka tidak berani dan akan memberikan beribu alasan untuk mengelaknya.

11 comments:

Parpu Kari said...

BRO, KAU NAK DETAIL AND CHRONOLGY, MEH BACA KAT BLOG AKU...TENGOKLAH MACAMANA GENG AL JUBURI MELIWAT MINDA RAKYAT MALAYSIA..

http://parpukari.blogspot.com/2009/03/yb-fairus-tkm-1-pp-akan-meninggalakan.html

Panglima Perang Cyber said...

begitulah balasan jahat dibalas jahat juga..

tak lama mereka dapat berkuasa...

sekarang dah kena...

Cuba lihat tempat lain tak macam tu..

fikir fikirkanlah

Luth Textile said...

wait and see saja boss..

kita tgk, lepas ni sapa pulak yg nak kena..

karpal hina raja, tak ngaku..

menyegar said...

Yang aku nampak semua pemimpin melayu ni sama aje bangsat belaka tak kita PAD ke PKR ke UMNO ke sama aje kebangsatannya

menyegar said...

Yang aku nampak semua pemimpin melayu ni sama aje bangsat belaka tak kita PAD ke PKR ke UMNO ke sama aje kebangsatannya

CYBERCDO said...

menyegar...ini bukan masalah melayu , cina atau india, ia masalah peribadi. Itu sebaba CYBERCDO tak percaya dengan perjuangan melayu dalam PKR, belum ada kuasa, nampak semua pemimpin UMNO kotor dan dsbnya...Tapi bila dapat kuasa lebih teruk lagi. Tak sampai setahun macamx dah dilaporkan. Kalau umpamakan PR dengan kuasa ...ini..samala macam 'RED INDIAN dapat senjata' dalam cerita koboi tu. Habis semuanya nak ditembak.....

red rooster said...

Salam bro,
Ada pulak yg nak backing kata YB Fairus ni nak further study. Memang kartun betui..! Seblm ni dia jugak yg mengaku dah ada 2 masters degree (beli punya)...

.@blogger.com said...

Salam bros,
Parpu Kari,Panglima Perang Cyber,Luth Textile,menyegar,CYBERCDO dan red rooster: seronok tengok reramai kat sini dan beri komen. Kalau datang kat rumah dah tentu BH buatkan Kopi dan Goreng Pisang.

Pemuda IKS said...

BERANI BERUBAH!

Z-MAY said...
This comment has been removed by the author.
Z-MAY said...

kekadang kita suka cakap pasal berak orang lain sebab kita suka korek bontot orang lain. sedangkan bontot sendiri tak payah korek pun dah berbau busuknya... masih tak sedar...

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...