Suara Anak Pahang - Perlu Baca

18 March, 2009

INIKAH HUKUMAN? LAWAK REFORMASI UMNO.


Haram jika mengundi KJ yang tiada semangat UMNO. Bendera UMNO pun dia tak tahu atas atau bawah!



Ali Rustam dan KJ didapati salah oleh lembaga Disiplin UMNO dan hukuman dijatuhkan seorang dilarang bertanding dan seorang lagi hanya diberikan amaran kerana dia menantu PM. Maka rakyat pun tahulah bahawa beginilah undang-undang melindungi pesalah berprofile tinggi. Segalanya akan disembunyikan dibawah karpet.

Kita tidak tahu berapa nilai sebenar keseluruhan suapan atau tumbuk rusuk yang dilakukan oleh mereka. Mungkin jutaan ringgit. Dan pastinya bukan mereka sahaja, masih ada lagi yang melakukannya terang-terang atau gelap-gelap. Kita nampak dan kita pura-pura tidak nampak kerana berbagai sebab.

Banyak pihak tidak berpuashati dengan hukuman yang dikenakan. Kelihatannya terlalu ringan untuk kesalahan yang dirasakan berat. KJ hanya diberikan amaran. Hanya amaran? Apakata jika yang didapati bersalah itu bukan KJ, apakah akan diberikan amaran juga?

Soalan lain, setelah didapati bersalah oleh Lembaga Disiplin UMNO apakah kes ini tidak diambil tindakan oleh SPRM pula atau tidak menjadi kesalah kepada SPRM? Selepas ini, andaikata KJ menang KP apakah akan terhapus kesalahan dari perbuatannya begitu saja? Apakah perwakilan yang telah ditumbuk rusuknya masih akan mengundinya lagi? Jika ya, bermakna UMNO ketika itu dipimpin oleh mereka yang merasuah dan dipilih perwakilan yang menerima rasuah. Bersihkah UMNO kita?


Kita akan lihat apa lagi lawak lain selepas ini nanti. UMNO dizaman Pak Lah penuh dengan cerita lawak.

4 comments:

SAYANG SARAWAK said...

biasalah bro cos mertua masih lagi berkuasa. ko tgu je ler bila dh tukar bos besar. baru dierr tau langit tu tinggi atau rendah..

Siapalahaku(taman negara) said...

mcm mana kita nak ajak pas masuk UMNO kalau dlm UMNO penuh dgn perasuah?.Lembu pun fikir 3/4 kali nak jadi ahli UMNO kalau mcm ni.Org yg tak ada akal aje yg masih ikut UMNO.

Z-MAY said...

memang banyak sungguh cerita laaawaaak..!

paloi bin mulau said...

patutnya sprm kena le siasat kes mcm ni. takkan le undang2 utk pemimpin amno lain dari rakyat biasa?

atau pun memang pemimpin amno duduk atas undang2? pada teman ini bukan masalah dalaman parti. tapi masalah negara.

cuba fikir kalau bakal pemimpin berani main rasuah utk dapatkan kuasa apa yg mereka tak berani buat kalau sudah kuasa di tangan?

jadi hentikan lah cakap2 ini semua hal dalaman parti. apakata kalau ada laki yg pukul bini atau rogol anak sendiri, lepas tu selamba je cakap kat polis... jangan masuk campur ini urusan rumahtangga saya. boleh ke gitu?

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...