14 March, 2009

SIAPA NO2?


Calon pilihan no2 terhebat, lupakan yang lain!


Yang mula-mula menyuarakan keinginan untuk jadi no2 adalah Muhyiddin. Dia lantang menyuarakan pendapat bahkan dialah orangnya yang menggerakkan Pak Lah supaya berundur dan sehingga Pak Lah mengumum pelan Peralihan Kuasa. Khabarnya dia tidak disenangi PL kerana kelantangannya itu kerana itu PL mencaturkan dan merestui Ali Rustam untuk no2.

Tetapi Muhyiddin seorang yang bijak dan padai berkerja. Dia mana dia diletakkan disitu dia memberikan jasanya. Memang dia calon no2 yang paling layak. Memang ada perwakilan yang bersungut tentangnya tetapi itu tidak mengapa. Itu hanyalah kerana dia tidak 'merenjis'. Saua katakan tadi - itu tidak mengapa kerana itu petanda dia tidak terikut-ikut budaya politik wang yang berleluasa dalam UMNO sekarang. Inilah pemimpin yang kita akan pilih. Apabila 2 calon lain 'merenjis', kita terima tetapi undi tetap untuk yang satu ini - MUHYIDDIN YASSIN.

Dari segi pencalonan, dia mendapat yang tertinggi. Bermakna hasrat seluruh ahli UMNO dan rakyat adalah kepadanya. Semoga para perwakilan tidak kelabu mata dengan RMRM yang dirawarkan. Yang lebih penting adalah para perwakilan tidak mengkhianati suara dan amanah dari bahagian masing-masing. Cukuplah para perwakilan telah mendapat sedikit dahuli. Memadailah setakat itu.

Muhyiddin telah mengumumkan bahawa dia direstui oleh DSN. Kita pasti memang DSN berkehendakan orang yang berpengalaman dan tegas. Orang yang keras, berpinsip, berani kerana benar. Memang sejak awal lagi imej Muhyiddin telah cuba dicalar oleh lawan. Kerana itu dia di label sebagai sombong. Biarlah kalau muka dia muka sombong asal mampu dan ikhlas menjalankan tugas dan tanggungjawab untuk negara.

Siapa no2? Muhyiddin lah pilihan kita! Pilihan tepat dan terhebat.


(Bacaan tambahan: Konspirasi menghancurkan UMNO)

(Baca blog KudaKepang - ABDULLAH PASTI SERAH KUASA?)

2 comments:

TokMudim said...

Sokong...tiada yang lebih layak selain TS Muhyiddin...selamat UMNO.

Say No To "Oral Sex". Respect your Wife.

Panglima Perang Cyber said...

Siapa yang jujur pasti dipilih Allah !!!

Bini dia pun bertudung..Amalan yang mencerminkan pendirian agama suami.

Harap dicontohi pemimpin2 yang lain..

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...