Suara Anak Pahang - Perlu Baca

12 March, 2009

KITA SEDANG BERUBAH?


Yang ni telah berubah dari perangai buruknya kepada LEBIH buruk



Yang ini, BH ketika sedang mengubah wajah laman blog.


Ini bukan megenai UMNO tetapi mengenai para blogger. Saya melihat beberapa hari kebelakangan ini banyak laman-laman blog telah berubah wajah. Dari 2 kolom kepada 3, headernya juga berubah, gadjet / widget juga ditambah bagi menghias blog berkenaan. Oleh kerana banyak maka tak perlulah dinyatakan blog mana. Mungkin nanti yang tidak akan berubah wajah sampai bila-bila dan kekal antik adalah blog Husin Lempoyang


Dari luaran kita nampak kebanyakan laman blog bertambah baik dan menarik, hanya yang perlu kita para blogger lakukan adalah menulis dengan lebih bertanggung-jawab. Berbeza pendapat bukanlah satu kesalahan, mempertahankan pendapat dengan hujah juga bukan satu kesalahan, menyokong kepada sesebuah pertubuhan atau parti politik juga bukan jadi kesalahan. Yang salahnya adalah apabila kita menanam perasaan bahawa kitalah yang sentiasa betul dan orang lain sentiasa salah dan membuatkan kita sering menyalahkan orang lain, lalu apabila sesekali orang lain menyalahkan kita maka kita tidak boleh menerimanya lalu kita menyalahkan orang itu dan semua orang yang menyokong pendapat yang selain dari pendapat kita.

p.s. Apa sebenarnya disebalik pertemuan Pak Lah dengan Anwar? Rakyat sedang menunggu dengan penuh kebimbangan. Apakah konspirasi besar yang akan berlaku nanti? Anwar Al-Juburi memang terkenal dengan perancang konspirasi. Apakah Pak Lah akan berubah dan menurut kehendak Anwar? Wait and see, lah!

No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...